ویروس کرونا، قرنطینه، دورکاری و... . اینها کلماتی هستند که این روزها به وفور در اطراف بسیاری از ما شنیده می شوند! بسیاری از افراد به خاطر شرایط پیش آمده مجبور هستند تا از خانه کار کنند. اگر شما هم جزء این افراد هستید و به صورت تیمی و از راه دور به کار مشغولید، حتماً تا به حال نیاز پیدا کرده اید تا فایلی را با هم تیمی هایتان به اشتراک بگذارید. یک روش ارسال فایل از طریق ایمیل است. اما همان طور که می دانید سرویس های ایمیل دارای محدودیت در بارگذاری فایل هستند و امکان ارسال فایل های حجیم با آنها وجود ندارد. در ادامه پنج روش فوق العاده آسان و کاربردی برای به اشتراک گذاری فایل را به شما معرفی می کنیم که کار تیمیِ از راه دور را برایتان راحت تر از همیشه می کند!

  • Google Drive

اگر جی میل دارید و از سرویس های گوگل استفاده می کنید، حتماً تا به حال نام گوگل درایو را شنیده اید. شما می توانید از همان اکانت جی میل خود برای لاگین کردن در گوگل درایو استفاده کنید. شاید بتوان این روش را ساده ترین راه برای به اشتراک گذاری فایل دانست! با لاگین کردن در گوگل درایو یک فضای 15 گیگابایتی در اختیار شما گذاشته می شود. اگر فکر می کنید که این میزان فضا برایتان کافی نیست، می توانید با پرداخت هزینه آن را ارتقا دهید. اما با توجه به اینکه خرید آنلاین بین المللی در ایران چندان ساده نیست، بسیاری از کاربران به همان 15 گیگابایت اکتفا می کنند!

در هنگام دورکاری چگونه فایل هایتان را با هم تیمی هایتان به اشتراک می گذارید؟

سازگاری با انواع گوشی موبایل و تبلت ، فضای انعطاف پذیر و محیط کاربر پسند گوگل درایو از نقاط عطف این سرویس هستند. شما می توانید نسخه دسکتاپ این سرویس را دانلود کرده و بر روی کامپیوتر مک یا ویندوزی تان نصب کنید. به این ترتیب تنها با یک کلیک به فایل های ذخیره شده در اکانتتان دسترسی خواهید داشت. تمامی فایل های عکس، ورد، اکسل و فولدرهای ایجاد شده توسط شما برای هم تیمی هایتان در دسترس خواهد بود و می توانید به صورت آنلاین و از راه دور بر روی یک فایل کار کنید.

  • OneDrive

سرویس OneDrive برای کاربران مایکروسافت اوت لوک کارایی دارد و شما می توانید با اکانت مایکروسافت خود در آن لاگین کنید. همانند گوگل درایو، سرویس وان درایو نیز امکان کار گروهی بر روی فایل ها به صورت real-time را فراهم می آورد و اپلیکیشن آن بر روی اندروید و آیفون به آسانی نصب می شود. فضای ذخیره سازی ابتدایی سرویس وان درایو برابر با 5 گیگابایت است؛ با این وجود شما می توانید با پرداخت هزینه آن را ارتقا دهید.

در هنگام دورکاری چگونه فایل هایتان را با هم تیمی هایتان به اشتراک می گذارید؟

  • Dropbox

دراپ باکس یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین اپلیکیشن های به اشتراک گذاری فایل است که نسخه های موبایل و دسکتاپ آن به طور گسترده توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرند. نسخه دسکتاپ دراپ باکس در بک گراند سیستم اجرا می شود و به صورت اتوماتیک فایل ها را با موبایل سینک می کند. همچنین امکان استفاده از دراپ باکس به صورت third-party و برای برقراری ارتباط بین چند سیستم مدیریت فایل مختلف وجود دارد.

فضای ذخیره سازی رایگان دراپ باکس 2 گیگابایت است که شاید در مقایسه با فضای 15 گیگابایتی گوگل درایو خیلی کم به نظر بیاید! با این وجود دراپ باکس برای به اشتراک گذاری فایل های کم حجم مانند عکس، PDF، ورد، اکسل و... کارایی بالایی دارد.

Dropbox

  • IDrive

شاید بتوان IDrive را ساده ترین سیستم به اشتراک گذاری فایل از لحاظ ست آپ و راه اندازی دانست. این سرویس نیز اکثر ویژگی های سرویس های نام برده شده (مانند سینک کردن فایل بین نسخه های دسکتاپ و موبایل، امکان آپلود چندگانه فایل و سرچ پیشرفته برای پیدا کردن فایل) را دارد. همچنین سرویس IDrive از متدهای پیشرفته رمزگذاری بهره می برد و قابلیت بازیابی اطلاعات را داراست. ضمن اینکه شما می توانید نسخه موبایل این سرویس را به آسانی بر روی گوشی اندرویدی یا iOS خود نصب کنید. باید به این نکته هم اشاره کنیم که فضای ذخیره سازی رایگان سرویس IDrive برابر با 5 گیگابایت است.

در هنگام دورکاری چگونه فایل هایتان را با هم تیمی هایتان به اشتراک می گذارید؟

  • MediaFire

مدیا فایر شاید به اندازه گوگل درایو یا دراپ باکس محبوبیت نداشته باشد، اما یکی از ساده ترین و ارزان ترین سرویس های به اشتراک گذاری فایل به شمار می آید. این سرویس فضای ذخیره سازی 10 گیگابایت را به صورت رایگان در اختیار شما می گذارد که در مقایسه با بسیاری از سرویس های دیگر فضای بیشتری است. علاوه بر این، سرویس مدیا فایر به قابلیت اسکن فایل ها و ویروس یابی نیز مجهز است و به طور کامل امنیت سیستم شما را تضمین می کند.

منبع: cnet