همان طور که قبل تر هم بیان شد با پیدایش تکنولوژی Wireless یا بی سیم در عرصه های مختلف، کاربرد آن روز به روز در تولید تجهیزات دیجیتالی بیشتر شده است. فیش پرینترها نیز تحت تاثیر این تکنولوژی قرار گرفته اند. یکی از انواع پرکاربرد فیش پرینترها، پرینترهای سیار یا همراه هستند که در ادامه قصد داریم به بررسی ویژگی ها و قابلیت های آنها بپردازیم.

چه كساني به پرينتر سيار نياز دارند؟

اين نوع فیش پرينتر براي صاحبان مشاغلي كه در یک مکان و فروشگاه مشخص مستقر نبوده و نیاز به جا به جایی در طی روز دارند، مانند پیک های موتوری، يك انتخاب ايده آل است. پرسنل تحویل کالا، رانندگان کامیون و تمام صاحبان مشاغلی که بیرون یک محیط ثابت به چاپ رسید می پردازند از فیش پرینترهای سیار استفاده می برند.
بسياري از فیش پرينترهاي همراه داراي منبع تغذيه متناوب بوده و طراحي سبك و قابل حملي دارند. این طراحی از نظر ارگونومی مورد تایید می باشد. دارندگان مدل های سیار فیش پرینتر، آن را به کمربند یا لباس خود می بندند و به راحتی حمل می کنند.
يكي از زمان هايي كه استفاده از فیش پرینتر های قابل حمل براي شما سود بيشتري دارد، وقتي است كه به كامپيوتر دسترسي نداريد. برخي از اين پرينترهای صدور فیش اين امكان را براي شما فراهم مي كنند تا به كمك دستگاه هاي ديگري جز كامپيوتر روميزي و لپ تاپ، از جمله تلفن هاي هوشمند، رسیدهای مورد نظر خود را چاپ كنيد.

چه كساني به پرينتر سيار نياز دارند؟

تکنولوژی چاپ در فیش پرینترهای سیار

دستگاه چاپ فاکتور سیار از تکنولوژی چاپ حرارتی بهره می برند. در این تکنولوژی، چاپ رسیدها با تغییر رنگ کاغذهای مخصوص به حرارت در برابر گرما صورت می گیرد. وضوح این چاپ بسیار بالا بوده و از سرعت فوق العاده ای نیز برخودار است.
فیش پرینترهای حرارتی نیازی به تونر کارتریج یا ریبون ندارند (گفتیم که ماده شیمیایی موجود در کاغذ تغییر رنگ می دهد.) و رول های حرارتی مورد استفاده در آنها نیز کم هزینه هستند؛ بنابراین قیمت خرید بالای فیش پرینترهای سیار با گذشت زمان جبران خواهد شد.
مهم ترین عیب این دستگاه ها، دوام بسیار کم رسیدهای آن است که از حساسیت زیاد کاغذ به گرما ناشی می گردد. از آنجایی که دستگاه چاپ فاکتور سیار در محیط های مختلف و گاها روباز استفاده می شوند، چنانچه نور مستقیم خورشید به کاغذها بتابد، رنگ آنها تغییر خواهد نمود.

تکنولوژی چاپ در فیش پرینترهای سیار

مواردي كه بايد قبل از خريد يك پرينتر سيار در نظر بگيريد:

از آنجايي كه هدف هر فرد در استفاده از فیش پرينتر متفاوت است، براي تامين نيازهاي خاص هر كاربر، تنوع زيادي از اين دستگاه هاي قابل حمل در بازار موجود است. بنابراين دانستن آن كه كدام يك بيشتر مناسب نياز شماست، مي تواند كمي چالش برانگيز باشد. اين سوالات به شما در يك تصميم گيري درست كمك مي كنند:
- در چه محيطي از اين دستگاه استفاده خواهيد كرد؟
- به چه ميزان قصد استفاده از فیش زن حرارتی را داريد؟
- آیا در رسیدهای خود از گرافیک های خاصی به جز متون نیز استفاده می کنید؟
- رسید مورد نظرتان بايد در چه ابعادي چاپ شوند؟ آیا اندازه استاندارد دارند یا بزرگتر هستند؟
- مهم ترين ويژگي يك چاپگر حرارتی سیار خوب از نظر شما چيست؟ اندازه، وزن، كيفيت چاپ يا سرعت؟

مواردي كه بايد قبل از خريد يك پرينتر سيار در نظر بگيريد:

ویژگی های پرینترهای سیار

فیش پرينترهاي بي سيم و سيار شامل بسياري از ويژگي ها هستند كه قبلا فقط در مدل هاي روميزي و ثابت ديده مي شدند. تحول در عملكرد پرينترهاي همراه به كاربران امكان چاپ اسناد را در صورت نياز، در هر زمان و مكان، مي دهد.
وزن و اندازه: اين پرینترهای حرارتی صدور فیش در اندازه های کوچک و بزرگ تولید می شوند و قابل حمل هستند، ولی اکثر آنها هنوز هم وزن نسبتا زیادی دارند. (حدود 2.5 کیلوگرم) برای کاربرانی که قصد دارند این دستگاه را روی شانه خود حمل کرده یا به لباس و کمربندشان متصل کنند، نمونه های کوچک و سبک تر معقول تر است. البته این کاهش ابعاد، روی کارایی و عملکرد پرینتر تاثیری نخواهد گذاشت.
قیمت: در تجهيزات الكترونيكي سيار و قابل حمل هر چه دستگاه كوچك تر باشد، قيمت آن نيز بالاتر است. پرينترهاي همراه نيز از اين قاعده مستثني نيستند. قيمت اين فیش پرينترهای همراه معمولا دو برابر نمونه هاي روميزي آنها مي باشد.
سرعت چاپ: سرعت چاپ در انواع فیش پرینترهای قابل حمل با واحد اینچ در ثانیه محاسبه می گردد. هر چقدر مشتری های بیشتری داشته باشید، سرعت کار فیش پرینتر شما نیز باید بالاتر باشد. فیش زن های حرارتی، که از تکنولوژی چاپ حرارتی استفاده می نمایند، دارای بهترین سرعت چاپ هستند.
قابلیت اتصال: هر فیش پرینتر سیار خوبی باید قابلیت اتصال بی سیم داشته باشد. Wi-Fi و بلوتوث، امكان چاپ از طريق چندين دستگاه مختلف دارای قابليت بلوتوث و Wireless را در اختيار شما قرار مي دهند. به كمك اين ويژگي به راحتي مي توانيد بدون نياز به كابل هاي دردسرساز، با فیش پرينتر خود كار كنيد.
منابع تغذیه: به جهت حمل آسان تر و کاهش تعداد کابل های مورد نیاز، از باتری های لیتیومی در بیشتر پرینترهای چاپ رسید سیار استفاده می شود؛ در حالی که قابلیت استفاده از جریان برق متناوب نیز به کمک آداپتور وجود دارد. برخی از آنها، به آداپتورهای برق خودرو نیز مجهز هستند.
علاوه بر این، عمر باتری ها نیز بسیار بالاست. این امر باعث می شود تا صاحبان مشاغل ساعت ها از فیش پرینترهای سیار استفاده ببرند بدون این که نیاز باشد دستگاه را مجددا شارژ کنند.
رتبه بندي IP: این رتبه بندی، میزان ناهمواری و سخت دستگاه های دیجیتالی در برابر شرایط نامساعد محیطی مثل رطوبت، دماهای متغیر، نور مستقیم خورشید، گرد و غبار و حتی سقوط و ضربه را مشخص می نماید. چون فیش پرینترهای همراه می توانند در شرایط متفاوتی قرار گیرند، بهره مندی از رتبه بندی خوب و مقاومت بالا برای آنها ضرورت دارد. این ویژگی، سبب می شود که نیازی به تعمیر و سرویس دهی مداوم این دستگاه ها وجود نداشته باشد.

ویژگی های پرینترهای سیار

کارشناسان فروش در مجموعه ایده برتر پارسیان، آماده راهنمایی و ارائه خدمات به مشتریان و کاربران محترم می باشند و شما می توانید از طریق مراجعه به سایت و یا تماس با شماره تلفن 73027-021 با واحد فروش ایده برتر در ارتباط باشید و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.