فکس همچنان یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی در صنایعی است که خواستار حفظ حریم خصوصی و امنیت هستند. بیمارستان ها از آن برای ارسال و دریافت اطلاعات بیمار، شرکت های حقوقی برای ارسال قراردادهای لازم الاجرا و نهادهای دولتی برای ارسال انواع اسناد استفاده می کنند.
اما فکس آن چیزی نیست که اکثر مردم فکر می کنند. استفاده از دستگاه فکس فقط یک گزینه است و همانطور که مشاهده خواهید کرد بهترین گزینه موجود در حال حاضر نیست. این روزها می توانیم قدرت و امنیت فکس را با مزایای فناوری دیجیتال ترکیب کنیم. بیایید نگاهی به روش های ارسال فکس در سال 2021 و سال های بعد داشته باشیم:

1. فکس از طریق ایمیل

در چند سال گذشته فکس آنلاین نسبت به روش های دیگر ارسال فکس ارجحیت پیدا کرده است، زیرا استفاده از آن آسان تر است. تنظیم آن سریع تر است و حتی نیازی به داشتن دستگاه فکس یا خط فکس اختصاصی وجود ندارد. تنها مواردی که به آن نیاز دارید کامپیوتر و دسترسی به اینترنت است.

برای ارسال فکس از طریق ایمیل، به یک سرویس اینترنتی نیاز دارید. سرویس های فکس اینترنتی قابلیت اتصال شماره مجازی به آدرس ایمیل شما را دارند. ما برای این منظور Gmail را پیشنهاد می کنیم، اما شما می توانید از سایر خدمات یا دامنه های ایمیل که می خواهید، استفاده کنید.

فکس از طریق ایمیل

نکته جالب در مورد این سرویس ها این است که شما قادر به ارسال و دریافت نمابر به صورت هم زمان هستید. با این حال، اگر فقط به ارسال فکس نیاز دارید، می توانید از طریق اینترنت از سرویس ارسال رایگان استفاده کنید. ما در مورد وب سایت هایی مانند Myfax free و Faxzero صحبت می کنیم که به شما امکان می دهد حداکثر 3 صفحه فکس در روز ارسال کنید.

2. از دستگاه تلفن همراه خود استفاده کنید

آیا می دانید از طریق اپلیکیشن های موبایل می توان به خدمات نمابر دسترسی داشت و از آنها استفاده کرد؟

اگر یک حساب کاربری با سرویس فکس دارید اما رایانه در دست ندارید، می توانید از تلفن همراه خود استفاده کنید. با استفاده از وب سایت https://googleonlinefax.com، شما فقط برنامه ای را که مربوط به سرویس است بارگیری می کنید، اعتبارنامه خود را وارد می کنید و یک دستگاه فکس قابل حمل در دستان خود خواهید داشت.

  از دستگاه تلفن همراه خود استفاده کنید

اگرچه برنامه ها به طور کلی گزینه های کمتری نسبت به خدمات نمابر از طریق رایانه دارند، شما می توانید به سرعت با استفاده از عکسی که دارید یا با گرفتن عکس، فکس های ضروری را ارسال و دریافت کنید.

3. دستگاه های نمابر عمومی در هتل ها

بعضی از هتل ها دارای مراکز تجاری کوچک با رایانه و دستگاه های نمابر هستند تا بتوانند از محل کار خود مراقبت کنند. اگر هم اکنون در یک سفر کاری هستید و می خواهید فکس فوری ارسال کنید، این یک گزینه عالی است. متأسفانه یافتن رایانه بیشتر از دستگاه فکس در این مکان ها امری رایج است، بنابراین باید فکس آنلاین را در هر صورت در نظر بگیرید. اگر در سفر هستید و به دستگاه فکس نیاز دارید، با آژانس مسافرتی خود صحبت کنید تا هتلی را پیدا کند که نیاز شما را برآورده نماید.

دستگاه های نمابر عمومی در هتل ها

4. اقوام و دوستان

امیدوارم که یک دوست یا شخصی از خانواده شما در صورت داشتن دستگاه فکس بتواند به شما کمک کند. به هر حال، استفاده از آن زمان زیادی نمی برد و می توانید در فرصتی دیگر لطف او را جبران کنید! استفاده از توییتر یا فیس بوک یک روش عالی برای کمک گرفتن از دوستان و آشنایان خود است.

 اقوام و دوستان

5. از نرم افزارهای فکس استفاده کنید

برنامه های نمابر برنامه هایی هستند که روی رایانه نصب می شوند. این برنامه ها بهترین گزینه شما در اوایل ظهور فکس رایانه ای بود اما منسوخ شده است. به خصوص وقتی با گزینه های پیشرفته تر مانند فکس Gmail مقایسه می شود. کاربران کامپیوتر از قبل نرم افزار فکس را با نام "Windows Fax and Scan" روی Windows نصب کرده اند. از طرف دیگر، کاربران Mac به کمک نرم افزارهای third-party نیاز دارند. در هر دو حالت، برای برقراری ارتباط همچنان به یک خط تلفن احتیاج دارید. این برنامه ها فقط با استفاده از مودم اینترنتی با خطوط تلفن سنتی کار می کنند.

از نرم افزارهای فکس استفاده کنید

همان طور که مشاهده می کنید، دستگاه فکس در سال 2021 جایگزین های متعددی دارد و دیگر کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. اما با این وجود همچنان این دستگاه به صورت مجزا در بازار به فروش می رسد و برخی کاربران خانگی یا ادارات از آن استفاده می کنند.

منبع: HomeTownStation