گوگل مرحله به مرحله در حال اضافه کردن ویژگی های جدید و کاربردی به مرورگر کروم و سیستم عامل ChromOS است. این شرکت اخیراً قابلیت Live Caption را به نسخه دسکتاپ کروم و قابلیت Read Later را به نسخه اندروید کروم اضافه کرده که با استقبال کاربران مواجه شده است. یکی از آخرین ویژگی های جدید اضافه شده به کروم این است که شما می توانید به متن هایلایت شده در کروم به صورت مستقیم لینک دهید و آن لینک را با دیگران به اشتراک بگذارید. این ویژگی شاید به اندازه سایر قابلیت های جدید کروم چندان هیجان انگیز به نظر نرسد، اما فوق العاده کاربردی است و امکانات زیادی را برای شما ایجاد می کند. خوشبختانه استفاده از این ویژگی جدید آسان است و همه کاربران به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.

چگونه به صورت مستقیم به متن هایلایت شده در گوگل کروم لینک دهیم؟

چگونه به متن هایلایت شده در کروم لینک دهیم؟

1- در مرورگر کروم، آن بخشی از متن را که می خواهید به آن لینک دهید، انتخاب کنید.

2- بر روی متن هایلایت شده کلیک راست کنید.

3- بر روی گزینه Copy Link to Highlight کلیک کنید.

چگونه به متن هایلایت شده در کروم لینک دهیم؟

4- اکنون شما می توانید لینک متن را با دیگران به اشتراک بگذارید. برای این منظور می توانید در یک تب جدید یا در یک مرورگر دیگر کلیدهای Ctrl+V را برای paste کردن لینک فشار دهید.

چگونه به صورت مستقیم به متن هایلایت شده در گوگل کروم لینک دهیم؟

این ویژگی بر روی نسخه 90 و نسخه های جدیدتر مرورگر کروم قابل استفاده است و به احتمال زیاد در آپدیت های جدید مرورگر Microsoft Edge هم وجود خواهد داشت. چرا که این مرورگر از هسته کرومیوم بهره می برد. لازم به ذکر است که کاربران سایر مرورگرها مانند Safari نمی توانند از این ویژگی استفاده کنند و تنها می توانند لینکی را که با آنها به اشتراک گذاشته اید، در مرورگر خود مشاهده کنند. 

این ویژگی جدید برای نسخه های دسکتاپ مرورگر کروم، کروم بوک ها و دستگاه های اندرویدی و iOS عرضه شده است. اگر مرورگر کروم خود را به نسخه 90 آپدیت کرده اید و همچنان قادر به لینک دادن به متن هایلایت شده ندارید، می توانید به صورت دستی این ویژگی را در مرورگر خود تنظیم کنید.

چگونه flag کپی کردن لینک به متن را در کروم فعال کنیم؟

1- در آدرس بار مرورگر کروم خود عبارت chrome://flags را تایپ کنید.

چگونه flag کپی کردن لینک به متن را در کروم فعال کنیم؟

2- عبارت Copy Link To Text را جستجو کنید.

3- از منوی دراپ داون موجود در این بخش، بر روی Enabled کلیک کنید.

چگونه flag کپی کردن لینک به متن را در کروم فعال کنیم؟

4- در پایین صفحه نمایش بر روی دکمه Relaunch کلیک کنید.

چگونه flag کپی کردن لینک به متن را در کروم فعال کنیم؟

پس از اینکه مرورگر کروم مجدداً راه اندازی شود، شما قادر خواهید بود تا به متن هایلایت شده مورد نظر خود لینک مستقیم ایجاد کنید.

برای بهره بردن از این ویژگی نیازی نیست تا حتماً از کروم بوک استفاده کنید. اما یکی از ویژگی های کروم بوک این است که این دستگاه به سیستم عامل Chrome OS مجهز است و آپدیت های گوگل و مرورگر کروم به صورت اتوماتیک بر روی آن نصب می شوند و نیازی به طی کردن مراحل بالا نخواهید داشت. از جمله بهترین کروم بوک های موجود در بازار می توان به Lenovo Chromebook Flex 5 اشاره کرد.

منبع: androidcentral