اسپیکرهای هوشمند آمازون جزء بهترین های بازار هستند و عملکرد فوق العاده با کیفیتی را ارائه می دهند. این اسپیکرها قابلیت تشخیص صدای شما و اجرای فرمان های صوتی را دارند و از دستیار صوتی الکسا پشتیبانی می کنند. آمازون یک تاریحچه از تعاملات صوتی شما با این اسپیکر را ذخیره می کند و از این اطلاعات برای بهبود تجربه کاربری آنها بهره می برد. با این حال ممکن است زمانی فرا برسد که بخواهید این تاریخچه را پاک کنید. خوشبختانه محدودیتی در این زمینه وجود دارد و شما می توانید با انجام دادن مراحلی که در زیر آموزش داده ایم، این کار را انجام دهید.

آموزش پاک کردن تاریخچه صوتی الکسا

آموزش پاک کردن تمام تاریخچه صوتی آمازون الکسا

اپلیکیشن Alexa به شما این امکان را می دهد تا از روی گوشی خود اسپیکرهای Echo را مدیریت کنید. این اپلیکیشن با تمام اسپیکرهای این سری شامل مدل های Echo Dot و Echo Show 15 سازگاری دارد و امکاناتی مانند اضافه کردن یک دستگاه اسمارت هوم دیگر یا ایجاد روتین های صوتی را از طریق ضبط صدا به شما می دهد. اگر می خواهید صداهای ضبط شده در این اپلیکیشن را پاک کنید باید مراحل زیر را انجام دهید:

1- اپلیکیشن Alexa را بر روی گوشی هوشمند خود باز کنید.
2- بر روی دکمه More ضربه بزنید. این دکمه در گوشه سمت راست تولبار قرار دارد.
3- بر روی گزینه Settings ضربه بزنید.
4- آیتم Alexa Privacy را پیدا کنید و بر روی آن ضربه بزنید.

آموزش پاک کردن تاریخچه صوتی الکسا

5- بر روی Review Voice History ضربه بزنید.
6- منوی کشویی Displaying را باز کنید. از طریق این منو می توانید محدوده زمانی اطلاعات و دستگاه Echo ای را که قصد بازبینی تاریخچه صوتی آن را دارید، انتخاب نمایید.
7- برای پاک کردن تمام صداهای ضبط شده در بازه زمانی و دستگاه انتخابیِ خود، بر روی لینک Delete all of my recordings که در پایین فیلتر Displaying قرار دارد ضربه بزنید.

آموزش پاک کردن تاریخچه صوتی الکسا

8- پیام هایی را که به شما نمایش داده می شوند مطالعه کنید. پس از اینکه کاملاً مطمئن شدید، بر روی دکمه DELETE ضربه بزنید.

با انجام دادن این مراحل «تمام» تاریخچه صوتی آمازون الکسا پاک می شود. اگر می خواهید فقط یکی از صداهای ضبط شده را پاک کنید، بر روی فلش موجود در کنار آن ضربه بزنید. در اینجا اگر دکمه پلی را لمس کنید، می توانید صدای ضبط شده را بشنوید. اگر پس از گوش دادن به این صدا تصمیم گرفتید که آن را پاک کنید، آیکون سطل زباله را لمس نمایید. توجه داشته باشید که پس از انتخاب آیکون سطح زباله هیچ پیام تأییدی به شما نمایش داده می شود و صدای مربوطه بلافاصله پاک می شود. پس به این موضوع دقت کافی داشته باشید.

صداهای ضبط شده توسط اسپیکر آمازون Echo از طریق فرمان صوتی نیز امکان پذیر است. به عنوان مثال می توانید دستگاه خود را فعال کرده و جمله “delete everything I said today” را بگویید تا تعاملات صوتیِ امروز شما با اسپیکر پاک شود. همچنین با گفتن جمله “delete everything I ever said” تمام تاریخچه صوتی اسپیکر حذف می شود.

منبع: androidcentral