به احتمال بسیار زیاد تا به حال سروکارتان به فایل های PDF افتاده است. این فایل ها به طور گسترده در میان کاربران مورد استفاده قرار می گیرد و بسیاری از اسناد کاری و آموزشی در قالب این فرمت ذخیره می شوند. اما بسیاری از کاربران برای کار با فایل PDF مشکل دارند! به خصوص در هنگام ویرایش یا ادغام چند فایل با یکدیگر، ممکن است دردسرهای زیادی برای شما ایجاد شود. یکی از ابزارهای محبوب برای ادغام چند فایل PDF با یکدیگر نرم افزار Adobe Acrobat است که این کار را برای شما بسیار آسان می کند. اما اگر از نسخه کرک نشده این نرم افزار استفاده کنید، باید هزینه ای معادل با 13 دلار به صورت ماهانه پرداخت کنید تا بتوانید از تمام امکانات آن بهره مند شوید. خوشبختانه راه های دیگری نیز برای این کار وجود دارد که به صورت رایگان در دسترس شما هستند! در ادامه روش ادغام چند فایل PDF به صورت رایگان را بر روی سیستم عامل های ویندوز و مک به شما معرفی می کنیم.

ادغام چند فایل PDF در قالب یک فایل بدون نیاز به نرم افزار Adobe Acrobat بر روی مک و ویندوز

چگونه چند فایل PDF را به صورت رایگان بر روی ویندوز ادغام کنیم؟

اگر از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنید، برای ادغام چند فایل PDF در قالب یک فایل به یک نرم افزار نیاز خواهید داشت. از میان نرم افزارهای رایگان موجود، می توان نرم افزار PDF Merger & Splitter را برای کاربران خانگی و عادی مناسب دانست. این نرم افزار بر روی وب سایت مایکروسافت استور به صورت رایگان برای دانلود موجود است. مراحل ادغام فایل های PDF با این نرم افزار به این صورت است:

  • نرم افزار را باز کنید و گزینه Merge یا Split را انتخاب کنید. اگر می خواهید تا فقط دو فایل PDF را بدون تغییر در نحوه قرارگیری صفحات با هم ادغام کنید، گزینه Merge را انتخاب نمایید.
  • در این مرحله بر روی Add PDFs کلیک کنید و هر تعداد فایل PDF را که می خواهید، انتخاب نمایید. شما این امکان را نیز دارید تا ترتیب قرارگیری فایل های PDF را مطابق با نیاز خود تغییر دهید. همچنین می توانید یک پیش نمایش از فایل PDF ادغام شده را در این مرحله مشاهده کنید.
  • پس از اینکه فایل های PDF را در کنار هم قرار دادید، بر روی Merge کلیک کنید. سپس نام فایل جدید را وارد کرده و آن را Save نمایید.

گاهی ممکن است که فقط به صفحات خاصی از فایل PDF نیاز داشته باشید یا بخواهید ترتیب صفحات فایل را عوض کنید. برای این منظور وقتی نرم افزار را باز کردید گزینه Split را انتخاب نمایید. در این مرحله می توانید فقط صفحات خاصی از فایل PDF را انتخاب کنید و آنها را در قالب یک فایل جدید ذخیره کنید.

چگونه چند فایل PDF را به صورت رایگان بر روی مک ادغام کنیم؟

  • بر روی سیستم عامل مک شما نیازی به استفاده از نرم افزار برای ادغام فایل های PDF نیاز نخواهید داشت و می توانید این کار را از طریق ابزار داخلی موجود در بخش Preview انجام دهید. برای ادغام دو فایل PDF با یکدیگر مراحل زیر را طی کنید:
  • فایل PDF را در Preview باز کنید.
  • به مسیر View -> Thumbnails بروید. در اینجا تمام صفحات را به صورت آیکون های کوچک در سایدبار مشاهده خواهید کرد.
  • صفحاتی را که قصد اضافه کردن آنها به فایل دیگر را دارید انتخاب کنید.
  • مسیر زیر را طی کنید:

Edit -> Insert -> Page from File

توجه داشته باشید که اگر گزینه Page from File قابل کلیک نباشد، فرمت فایل شما مشکل داشته است. مطمئن شوید که فایل ابتدایی شما PDF معمولی باشد. مطابق با گفته اپل امکان ادغام برخی PDF های رمزگذاری وجود ندارد. شما می توانید برای مشاهده سطح دسترسی فایل PDF به مسیر Tools -> Show Inspector بروید.

  • در این مرحله PDF ای را که می خواهید اضافه شود انتخاب کنید و بر روی Open کلیک نمایید.
  • برای ذخیره فایل جدید از منوی File بر روی Export as PDF کلیک کنید.

منبع: cnet