در فصل پاییز با کوتاه شدن روز و خنک شدن شب ها باید به فکر تعمیر و تمیز کردن سیستم گرمایشی خود باشید و خود را برای ماه های سرد سال آماده کنید.

اگرچه روشهای خاصی برای گرم نگه داشتن منازل در زمستان بدون صرف هزینه زیاد وجود دارد، اما داشتن سیستم گرمایشی که متناسب با منزل شما باشد ضروری است. در واقع، اگر سیستم گرمایشی شما هوشمند باشد، می توانید زمستانی راحت و البته با صرفه تر داشته باشید. در دسترس بودن انبوهی از سیستم های گرمایشی، تصمیم گیری در مورد انتخاب بهترین سیستم را برای هر کاربری سخت کرده است.

بهترین سیستم های گرمایشی برای خانه شما در سال 2021

صرف نظر از نوع سیستم گرمایش منازل، معمولاً انرژی گرمایی از طریق سوخت به فضای زندگی منتقل می شود. تامین انرژی می تواند از طریق چوب، گاز طبیعی، برق یا حتی زمین باشد.

حال سوال این است که بهترین سیستم گرمایشی برای یک خانه چیست؟ بگذارید بفهمیم! با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

انواع سیستم های گرمایشی در منازل

انتخاب سیستم گرمایشی جدید برای خانه یا رها کردن سیستم قدیمی می تواند چالش برانگیز باشد. برای تصمیم گیری صحیح، به خواندن این متن ادامه دهید و با درک انواع مختلف سیستم های گرمایشی، خانه خود را مجهز کنید.

انواع سیستم های گرمایشی در منازل

سیستم های گرمایشی مبتنی بر کوره ها و دیگهای بخار

رایج ترین سیستم گرمایش در خانه های ما کوره است. سیستم های گرمایشی در خانه های قدیمی معمولاً دارای یک کوره مرکزی واقع در زیرزمین هستند که با استفاده از یک سری کانالها و منافذ، گرما را در سراسر خانه تأمین می کنند. برای گرم کردن هوا، سوخت هایی مانند مازوت، گاز طبیعی، پروپان یا چوب در داخل کوره سوزانده می شود و هوا از طریق دمنده ها در سراسر خانه توزیع می شود. علاوه بر این، برق هم می تواند به عنوان منبع گرما برای گرم کردن فضا استفاده شود. گازهای خروجی از طریق دودکش ها وارد هوا می شوند. از آنجا که هوای گرم توسط فن های قدرتمند از طریق مجاری منتقل می شود، به این سیستم ها، سیستم هوای گرم داکت یا سیستم هوای گرم اجباری نیز گفته می شود.

انواع سیستم های گرمایشی در منازل

کوره ها با سوزاندن سوخت گرما تولید می کنند. این گرما از طریق مبدل های حرارتی به هوای داخل کوره منتقل می شود. سپس فن های قدرتمندی به نام "کنترل کننده هوا" این هوای گرم را به پایین کانال انتقال می دهند.

همانطور که در بالا ذکر شد، با سیستم های قدیمی کوره، گازهای خروجی به جو منتقل می شوند. بنابراین حدود 30 درصد از انرژی سوخت را هدر می دهند تا گازهای خروجی به اندازه کافی گرم شوند تا با خیال راحت در هوا تخلیه شوند. سیستم های مدرن برای این منظور یک فن دارند که به آن فن "القا کننده" می گویند و هوا را از دودکش خارج می کند. بنابراین، میزان کمی از گرما هدر می رود.

انواع سیستم های گرمایشی در منازل

حالا به نوع خاصی از سیستم های گرمایشی بنام دیگ های بخار بپردازیم. تفاوت اصلی بین کوره ها و دیگ های بخار این است که همانطور که کوره ها با استفاده از هوای گرم گرما تولید می کنند، دیگها گرما را در آب گرم توزیع می کنند که با عبور از رادیاتورها یا لوله های گرمایش از کف، اتاق را گرم می کند. این سیستم گرمایش، خانه شما را از سرمای منطقه ای که در آن زندگی می کنید در امان نگه می دارد اما هزینه های راه اندازی و عملیاتی بالایی دارد.

1. پمپ های حرارتی برگشت پذیر - سیستم های گرمایش داکت شده

انواع مختلفی از سیستم های گرمایش منازل در بازار موجود است و پمپ های حرارتی برگشت پذیر از نوع بسیار محبوب هستند! دقیقاً مانند عملکرد پمپ آب، پمپ گرما، گرما را از یک مکان به مکان دیگر منتقل می کند. آنها بیشتر در فصل تابستان برای انتقال گرما از فضای داخلی به فضای بیرون استفاده می شوند. با استفاده از پمپ های حرارتی برگشت پذیر می توانید از مزایای گرمایش و سرمایش بهره مند شوید، بنابراین در طول زمستان شما را گرم نگه می دارد. به پمپ های حرارتی مانند کولرهای گازی دو طرفه فکر کنید. همانطور که از نامش پیداست، فرایند تهویه مطبوع معکوس می شود تا هوای گرم را به داخل اتاق منتقل کند.

انواع سیستم های گرمایشی در منازل

پمپ های حرارتی منبع هوا نیز نامیده می شوند. پمپ های گرمای برگشت پذیر از طریق مبرد، گرما را از هوای خارج استخراج می کنند. در این پمپ های حرارتی کانال دار، از یک شبکه مجاری در خانه استفاده می شود که از طریق آن هوای گرم در اتاق های مختلف پخش می شود. همچنین دریچه هایی برای کنترل جریان هوا در هر اتاق قرار می گیرد.

2. پمپ های حرارتی بدون کانال

همانند پمپ های حرارتی برگشت پذیر، این سیستم ها بر اساس همان اصل کار می کنند. در این میان تفاوت قابل توجه در عدم وجود کانال ها است. سیستم های بدون کانال مانند لوازم شخصی هستند که می توانند در اتاق های جداگانه نصب شوند. نصب آسان و سریع به این معنی است که سیستم گرمایشی برای شما هزینه بالایی ندارد و در مقایسه با سیستم های گرمایشی مجاری بسیار مقرون به صرفه است.

سیستم کنترل از راه دور، اکثر پمپ های حرارتی بدون کانال را کنترل می کند. علاوه بر این، شما می توانید آنها را با تلفن همراه خود از طریق کنترل کننده های هوشمند AC مانند Cielo Breez کنترل کنید.

انواع سیستم های گرمایشی در منازل

در این مقاله سعی کردیم که شما را با تعدادی از سیستم های گرمایشی آشنا کنیم. امیدواریم که توانسته باشیم شما را در انتخاب سیستم گرمایشی متناسب با منزلتان راهنمایی کرده باشیم.

منبع: Cielowgile