تحقیقات جدید نشان می دهد که دیگر کتاب های درسی جواب نیازهای یادگیری دانش آموزان را نمی دهد و به نظر می رسد باید از روش های جدید مانند استفاده از فناوری سه بعدی برای یادگیری دانش آموزان استفاده کرد. به همین دلیل هم مدیران و معلمان به دنبال راه های جدیدی برای ارائه اطلاعات به دانش آموزان هستند.

مزایای استفاده از ویدئو پروژکتورهای سه بعدی برای آموزش

در ابتدا باید گفت دو نوع ویدئو پروژکتور سه بعدی Full HD 3D و PC 3D Ready وجود دارد. هم چنین همه ی ویدیو پروژکتورهای سه بعدی از تکنولوژی دو بعدی نیز بهره مند می باشند. ویدئو پروژکتور سه بعدی می تواند برای آموزش و فراگیری اطلاعات به افراد کمک بسیاری نماید. از نظر یکی از محققان، افراد نسبت به وجود ویدئو پروژکتور در کلاس های درس واکنش مثبتی نشان می دهند.

مزایای استفاده از ویدئو پروژکتورهای سه بعدی برای آموزش

از مزایای فناوری سه بعدی می توان به ایجاد هیجان در دانش آموزان که به یاد یادگیری آن ها کمک بسیاری می کند، اشاره کرد. همچنین تصاویر سه بعدی، باعث جذاب شدن و گیرایی درس ها می شود. از دیگر ویژگی های این تکنولوژی درک بهتر موضوعات انتزاعی و نظریات پیچیده برای دانش آموزان می باشد.

برای دیدن تصاویر سه بعدی به عینک های مخصوصی به نام عینک اکتیو نیاز است. این عینک ها به دلیل اینکه از شاتر‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند،از سرعت عملکرد بالایی برخوردار هستند که باعث می شود چشم متوجه آن نشود و همچنین تصویری که از صفحه نمایش پخش می شود را جدا کرده و به دو عدد تبدیل می‌ کنند. صفحه نمایش این دو تصویر را سریعا پخش کرده و در همین زمان فرستنده رادیویی اشعه مادون قرمز به عینک می‌ گوید که با چه سرعت همراه با شاتر کار کند تا اطمینان پیدا کند که تصویر سمت را به چشم راست خواهد رفت. هر تصویر به چشم مختلفی ارسال می‌شود تا در اثر عمق تصویر ایجاد شود.

البته فراموش نکنید که نحوه درست استفاده کردن از این تکنولوژی ها بسیار مهم و تاثیرگذار می باشد و باید برای استفاده حداکثر از این فناوری برنامه ریزی درسی مناسبی داشته باشیم.

مزایای آموزش از طریق ویدئو پروژکتورهای سه بعدی

برای اینکه بتوانید از قابلیت نمایش تصاویر سه بعدی بهره مند شوید، ویدئو پروژکتور شما باید به پورت HDMI 1.4a مجهز باشد و توانایی تشخیص سیگنال های ورودی 3D را داشته باشد. پس باید نسبت به خرید این نوع کابل نیز اقدام کنید. همچنین دستگاه منبع پخش شما باید از نوع بلوری پلیر سه بعدی باشد و سیگنال های 3D را به ویدیو پروژکتور ارسال کند. در غیر این صورت قادر به نمایش محتوای سه بعدی نخواهید بود.

ویدئو پروژکتورهای سه بعدی به طور اتوماتیک سیگنال های ورودی 3D را تشخیص می دهند و نیازی به اعمال تنظیمات از جانب شما نخواهد بود. به عبارت دیگر زمانی که این نوع پروژکتورها را به دستگاه پخش کننده بلوری 3D متصل می کنید، محتوای سه بعدی به صورت اتوماتیک توسط پروژکتور به نمایش در می آید و با استفاده از عینک مخصوص می توانید آنها را مشاهده کنید.

با توجه به اینکه ویدئو پروژکتورهای آموزشی اغلب از سایز نمایش 300 اینچ پشتیبانی می کنند، شما می توانید تصاویر سه بعدی را در اندازه بزرگ به نمایش بگذارید و توجه دانش آموزان را بیش از گذشته به محتوای درسی جلب کنید. هر چه تصاویر آموزشی جذاب تر و هیجان انگیز تر باشند، دانش آموزان بیشتر به سمت آنها جذب می شوند. پس یک پروژکتور سه بعدی می تواند نقشی اساسی در ارتقای یادگیری دانش آموزان و افزایش راندمان کلاس های درسی ایفا کند.

مزایای آموزش از طریق ویدئو پروژکتورهای سه بعدی

از جمله برندهایی که در زمینه تولید ویدئو پروژکتورهای آموزشی سه بعدی فعالیت زیادی داشته است، می توان به برند اپتما (Optoma) اشاره کرد. این دسته از پروژکتورهای اپتما از قابلیت اتصال به اکثر دستگاه های پخش 3D برخوردارند و برای این منظور به پورت ورودی HDMI 1.4a مجهز شده اند. لازم به ذکر است که پروژکتورهای سه بعدی اپتما توانایی نمایش تصاویر معمولی و دو بعدی را هم دارند و شما می توانید آنها را از طریق همین پورت HDMI به لپ تاپ، کامپیوتر و دیگر دستگاه های دیجیتال نیز متصل کنید. پس محدودیتی در این زمینه نخواهید داشت و کاربرد این ویدئو پروژکتورها صرفاً به نمایش محتوای سه بعدی محدود نمی شود. از میان پروژکتورهای آموزشی 3D اپتما می توان به مدل های X400LVE، S336 و EH334 اشاره کرد. همچنین برخی مدل های آموزشی برند بنکیو نیز از این قابلیت پشتیبانی می کنند.

بد نیست بدانید که اغلب ویدئو پروژکتورهای آموزشی سه بعدی، برای استفاده در اتاق جلسه نیز کاربرد دارند و به شما این امکان را می دهند تا محتوای مورد نظرتان را به شیوه جذاب تری برای مدیران و همکاران خود به نمایش بگذارید. این روزها بسیاری از شرکت ها و سازمان های مدرن از ویدئو پروژکتور 3D استفاده می کنند.
چنانچه قصد خرید پروژکتور سه بعدی از برندهای معتبر موجود در بازار را دارید، می توانید با شماره 73027-021 تماس بگیرید تا کارشناسان شرکت ایده برتر پارسیان راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.