اسکنرهای قابل حمل برای عملکرد بهتر نیازی به اتصال به منبع تغذیه AC ندارند. تعدادی از آنها باتری دارند و برخی دیگر از طریق رابط USB به رایانه رومیزی یا لپ تاپ متصل شده و انرژی مورد نیاز خود را از کابل USB تأمین می کنند. اسکنرهای بی سیم داده ها را از طریق Wi-Fi به رایانه، گوشی هوشمند یا تبلت شما منتقل می کنند. همچنین برخی از آنها برای این منظور از کارت های حافظه پشتیبانی می کنند که به شما امکان اسکن بدون نیاز به سایر دستگاه ها مانند کامپیوتر را می دهد.

فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید هنگام انتخاب اسکنر در نظر گرفت. مسافران تجاری که همیشه در سفر هستند باید کوچکترین و سبک ترین اسکنرها را با توجه به ویژگی هایی خاص مانند اسکن دو طرفه، وضوح بالا و سرعت اسکن بالا انتخاب کنند. اگر امکان ویرایش فایل های اسکن شده برایتان اهمیت دارد، به تشخیص نوری (OCR) با کیفیت نیاز دارید که متن اسکن شده را به متن قابل ویرایش تبدیل می کند. اگر با حجم زیاد اسکن می کنید باید چرخه کار روزانه اسکنر (تعداد صفحاتی که می تواند در روز اسکن کند) را در نظر بگیرید. از طرف دیگر، اگر بیشتر فاکتورها، رسیدهای فروش، برنامه ها و سایر اسناد کوتاه را اسکن می کنید، اسکنر قابل حمل گران قیمت تری با یک فیدر اسناد 20 صفحه ای اتوماتیک (ADF) نیاز است.
ابتدا نگاهی دقیق می اندازیم به اینکه چه ویژگی هایی انواع خاص اسکنرهای قابل حمل را برای کارهای خاص مناسب تر می کند.

مزایای استفاده از اسکنر قابل حمل چیست؟

اسکنرهای دستی در مقابل اسکنرهای فیدر دار

اگر به اسکن اسناد سه صفحه ای یا بیشتر نیاز دارید، باید مدل فیدر دار را انتخاب کنید. از جمله این اسکنرها می توان به اسکنر اسناد بی سیم قابل حمل Epson Workforce ES-300W (مناسب برای ویراستاران)، اسکنر دسکتاپ بی سیم رنگی و جمع و جور Brother ADS-1250W و اسکنر اسناد بی سیم Epson Workforce ES-300WR - نسخه حسابداری، اشاره کرد. این اسکنرها دارای ADF با ظرفیت 20 صفحه یا کمتر هستند.

اکثریت قابل توجهی از اسکنرهای قابل حمل، مانند Epson DS-80W Scanner و Brother DSmobile DS-940DW، اسکنرهای دستی یا تک برگ هستند. اسکنرهای دستی هزینه کمتری نسبت به نمونه های فیدر دار دارند. اگر به ADF نیازی ندارید، هیچ دلیلی وجود ندارد که آن را تهیه کنید.

اسکنرهای دستی در مقابل اسکنرهای فیدر دار

یک رو در مقابل دو رو

در انتخاب اسکنر مجهز بودن به سنسور دوگانه جهت اسکن دوروی صفحات اهمیت زیادی دارد. دو سنسور به دستگاه اجازه می دهد تا هر دو سمت سند ورودی را همزمان تشخیص دهد (اسکن دوبلکس). اما اسکن یک طرفه نیاز به ورق زدن صفحه به صورت دستی و تغذیه مجدد آن در اسکنر برای گرفتن طرف دیگر (سیمپلکس یا دوبلکس دستی) دارد. لازم به ذکر است که بیشتر اسکنرها دوطرفه هستند، اگرچه برخی از اسکنرهای قابل حمل، هر بار فقط یک طرف را اسکن می کنند.

هنگام اسکن اسناد یک یا دو صفحه ای روی اسکنر دستی، اسکن صفحات یک طرفه کار سختی نیست، اما اگر صفحات دو طرفه را اسکن کنید، عملیات اسکن خسته کننده تر می شود. قابلیت ADF در اسکن اسناد دو طرفه شما را یاری می کند.

اسکنرهای دستی در مقابل اسکنرهای فیدر دار

روش های اتصال

اسکنرهای قابل حمل داده ها را با استفاده از USB یا Wi-Fi به رایانه ها و سایر دستگاه ها منتقل می کنند. از بین این دو، USB بسیار محدودتر است. این دستگاه ها فقط با رایانه شخصی Windows یا Mac (بعضی اوقات فقط ویندوز) کار می کند و با تبلت یا تلفن هوشمند شما سازگار نیست. اسکنرهای قابل حمل Wi-Fi به صورت بی سیم با برنامه های Android و iOS و همچنین کامپیوتر رومیزی و لپ تاپ ارتباط برقرار می کنند.

تأمین انرژی اسکنر قابل حمل

اکثر اسکنرهای قابل حمل امروزی را می توان از طریق USB متصل به رایانه کنترل کرد. دستگاه هایی که باتری دارند به طور کلی می توانند از طریق اتصال USB شارژ شوند. با این حال، بسیاری از اسکنرها هنگام استفاده از جریان برق سریعتر اسکن و شارژ می کنند. به عنوان مثال Epson’s ES-300W فقط چند ساعت طول می کشد تا از طریق آداپتور برق خود شارژ شود. این در حالی است که این اسکنر به چهار ساعت زمان برای شارژ شدن از طریق اتصال USB 3.0 و 20 ساعت برای شارژ شدن از طریق اتصال USB 2.0 نیاز دارد. پس اگر از شارژر دیواری استفاده می کنید، بهتر است تا از مجهز بودن آن به پورت USB 3.0 اطمینان حاصل نمایید.

تأمین انرژی اسکنر قابل حمل

در مجموع می توان گفت که اسکنرهای قابل حمل این روزها طرفداران زیادی دارند و امکان اسکن اسناد در سریع ترین زمان را به شما می دهند. به طوری که شما می توانید در هر لحظه از طول روز که نیاز داشتید، از این دستگاه ها برای اسکن اسناد مورد نیازتان استفاده کنید.

منبع: pcmag