ویدئو پروژکتور از پرکاربرد ترین تجهیزات آموزشی است که در فضاهای مختلف آموزشی و اداری به کار می رود. در حال حاضر مدل های مختلف پروژکتور در برندهای متنوع در بازار موجود است که برای مثال می توانیم به پروژکتور اپسون Epson، پروژکتور سونی Sony، پروژکتور بنکیو  BenQ، ویدئو پروژکتور پاناسونیک Panasonic و ... اشاره کنیم.

بررسی مزایای شبکه سازی ویدئو پروژکتورها

بررسی مزایای شبکه سازی ویدئو پروژکتورها

همان طور که می دانید امکان قرار دادن پروژکتور در شبکه وجود دارد. در اینجا قصد داریم به بررسی مزایای شبکه سازی ویدئو پروژکتورها بپردازیم. قرار دادن یک دیتا پروژکتور در شبکه و به اشتراک گذاشتن آن بین تعدادی کاربر کمک می کند که بتوان مسائل فنی دستگاه مثل عیب یابی، اشکال زدایی، انتخاب منبع ورودی و نیز تنظیمات تصویر را از راه دور انجام داد. در واقع قرار دادن ویدئوپروژکتور در شبکه برای افرادی مانند معلم ، اساتید دانشگاه، مسئولین کنفرانس و همچنین افرادی که در جلسات شرکت می کنند بسیار مفید خواهد بود. زیرا در این صورت امکان به اشتراک گذاشتن فایل های اطلاعاتی و نیز توانایی ارتباط با سایر ویدئو پروژکتورها فراهم شده و باعث می شود جلسات و گردهمایی ها بهتر و کارآمد تر برگزار شوند و افراد بتوانند مطالب را به صورت بهتری برای مخاطبان ارائه دهند.

کاربران با استفاده از ویدئوپروژکتور تحت شبکه می توانند به آسانی با سایر دستگاه ها ارتباط برقرار کنند، اسنادی مثل فایل های اکسل، اسلاید های پاورپوینت، تصاویر و محتواهای دیگر را ارسال، دریافت و ذخیره کنند. همچنین کاربر می تواند از طریق پروژکتور خود مستقیما به اینترنت یا شبکه داخلی سازمان متصل شود. البته قابلیت دیگری که از طریق شبکه سازی دیتا پروژکتور فراهم می شود، تنظیم کردن رمز عبور برای دستگاه است که امنیت سیستم را افزایش می دهد. به این ترتیب می توان دسترسی افراد مختلف به ویدیو پروژکتور را کنترل کرد به علاوه اگر بر حسب اتفاق ریموت کنترل دستگاه را گم کنید، می توانید از همین طریق به کار خود ادامه دهید.

بررسی مزایای شبکه سازی ویدئو پروژکتورها

به طور کلی در مراکز آموزشی و سازمان های بزرگ که از تعداد زیادی ویدیو پروژکتور استفاده می شود، بهتر است از مزایای شبکه سازی بهره ببرید. در این حالت می توانید از طریق یک کامپیوتر مرکزی، وضعیت عملکرد تمامی پروژکتورها را زیر نظر داشته باشید و آنها را راحت تر مدیریت کنید. همچنین همان طور که اشاره شد، در این حالت می توانید ویدئو پروژکتورهای متصل به شبکه را به صورت ریموت خاموش و روشن کنید. این ویژگی ها برای ادمین های شبکه و IT کارایی فوق العاده بالایی دارند.

اکثر ویدئو پروژکتورهای برند پاناسونیک از قابلیت اتصال به شبکه های کابلی LAN برخوردارند و امکانات متعددی را در این زمینه در اختیار شما قرار می دهند. به عنوان مثال می توانید از طریق مرورگر وب به پروژکتور دسترسی داشته باشید و تنظیمات مختلف را به صورت ریموت (از راه دور) بر روی آن اعمال کنید. همچنین با استفاده از نرم افزار Multi Monitoring and Control پاناسونیک، می توانید چند پروژکتور مختلف را به صورت هم زمان در قالب شبکه کنترل نمایید. اکثر پروژکتورهای پاناسونیک از استاندارد PJLink پشتیبانی می کنند و با سیستم های مدیریت تحت شبکه مانند Crestron، AMX و Extron سازگاری دارند.

توجه داشته باشید که برای اینکه بتوانید از مزایای شبکه سازی ویدئو پروژکتور بهره مند شوید، دستگاه شما باید به پورت RJ45 مجهز باشد. بیشتر پروژکتورهای کلاسی و اداری دارای این پورت هستند و می توان کابل های شبکه (مانند Cat 5e) را به آنها متصل کرد. اما ویدیو پروژکتورهای خانگی با توجه به نوع کاربری شان اغلب فاقد این پورت هستند.

بررسی مزایای شبکه سازی ویدئو پروژکتورها

جالب است بدانید که برند پاناسونیک در برخی از پروژکتورهای رده بالاتر خود، در کنار پورت LAN یک پورت دیگر به نام DIGITAL LINK را نیز قرار داده است. این پورت نیز از اتصال به کابل های شبکه پشتیبانی می کند، اما امکانات بیشتری را فراهم می آورد. شما می توانید از طریق این پورت، سیگنال های ویدئویی، صوتی و کنترلی را به صورت هم زمان از طریق کابل شبکه به ویدئو پروژکتور منتقل کنید و برای این منظور دیگر نیازی به استفاده از کابل های جداگانه نخواهید داشت. این فناوری که بر اساس استاندارد HDBase-T ایجاد شده است، نقشی اساسی در کاهش هزینه های راه اندازی پروژکتور ایفا می کند. لازم به ذکر است که طول کابل شبکه مورد استفاده شما در این حالت می تواند تا 150 متر هم برسد! پس با بهره بردن از فناوری دیجیتال لینک می توانید با کمترین هزینه دستگاه هایی را که در فاصله دور از پروژکتور قرار دارند، به آن متصل کنید.

اکثر ویدئو پروژکتورهای برندهای اپسون، سونی و بنکیو نیز از قابلیت اتصال به شبکه برخوردارند. با این حال توصیه می کنیم پیش از اقدام به خرید پروژکتور، حتماً مشخصات فنی آنها (به خصوص بخش مربوط به پورت ها یا Connectivity) را به دقت بررسی کنید.

شما می توانید برای دریافت قیمت و خرید ویدئو پروژکتور به سایت ایده برتر مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 73027-021 تماس بگیرید.