بانک ها اغلب به عنوان نهادهای امن يك جامعه دیده می شود. ما پول و دارايي هاي خود را به بانك واگذار مي كنيم، تا نسبت به دست آوردهاي شغلي خود احساس امنيت داشته باشيم.

به منظور انجام این تعهد، درجه سیستم های امنيتي ناظر در بانک يكي از ضروريات محسوب مي شود.

با نوآوری های اخیر در فناوری دیجیتال، بسیاری از بانک ها به دنبال افزایش اثر بخشی سیستم های امنیتی خود به سرمایه گذاری بيشتر در این بخش ها پرداخته اند.

 سيستم امنيتی بانك ها

مزایای سيستم امنيتي بانك ها

در مورد مزایای سیستم امنیتی بانك ها مي توان به جلوگیری از سرقت در بانک ها و جنايات پر مخاطره اشاره كرد.

راه اندازی دوربین های مداربسته مناسب در بانک می تواند به جلوگیری از سرقت و یا در بدترین حالت ارائه تصاویر مهم و شواهد ضروري بعد از اجراي سرقت به منظور اجرای قانون بپردازد.

مزایای سيستم امنيتی بانك ها

همچنين به موجب افزايش رضايت مشتريان بانك به روند تسريع تحقیقات در مورد سرقت و تقلب كمك شاياني مي كند. تصاویر ضبط شده دوربین های امنیتی در بانك ها می تواند براي استفاده برای شناسایی و پیگیری کردن مظنونان به كار گرفته شود.

باعث جلوگیری تقلب در اعمال مربوط به چك ها هم مي شود. سیستم های پيشرفته ي نظارت تصویری با تجزیه و تحلیل ویدئو ها و با استفاده از امكاناتي مانند تشخیص چهره به بررسی تقلب در بانک ها مي پردازد و با ضبط داده های معامله و گرفتن تصاویر از مجرمین كمك بسيار قابل توجهي به ايجاد امنيت مي كند.

استفاده از سيستم امنيتي در ATM برای مشتريان هنگام واريز و يا برداشت بسيار معمول است و با استفاه از تصاوير ضبط شده مي توان جرايم مربوطه را كاهش و مجرمان را به راحتي شناسايي و دستگير كرد.

مزایای سيستم امنيتی بانك ها

به منظور افزايش امنيت یک موسسه مالي، تعدادی از مناطق مختلف و نزدیک به اين اماكن نيز بايد تحت نظارت اين سيستم هاي امنيتي قرار بگيرد. این مهم می تواند هر چیز اعم از ورودی و خروجی بانك اطراف خود پرداز ATM و اطراف صفحه نمايش باشد.

کاربرد سیستم امنیتی بانک ها

از جمله سیستم های امنیتی بانک ها موارد زیر قابل ذکر است:

کاربرد سیستم امنیتی بانک ها

  • دوربین های مدار بسته جهت استفاده در ورودی و خروجی به منظور ضبط تصاویر از هر مشتری به هنگام ورود وخروج
  • قرار دادن دوربین های امنیتی در همه دستگاه های خودپرداز به منظور جمع آوری تصاویر روشن از چهره های افراد
  • ضبط فیلم از تمام معاملات بانکی از طریق نظارت دقیق
  • استفاده از دوربین مداربسته به منظور ارائه یک نمای کلی از لابی بانک ايجاد اطمینان کامل نسبت دوربین های امنیتی تحت نظارت
  • سرمایه گذاری در تجزیه و تحلیل ویدئو پیشرفته مانند سنجش حرکت و شناخت رفتاری برای کمک به تشخیص فعالیت های مشکوک و تشخیص چهره مبرای شناسایی و ردیابی افراد خاص برای مثال کسانی که مظنون به چک تقلبي باشند

در کل سیستم های امنیتی مي توانند كمك هاي شاياني در ايجاد و حفظ امنيت بانک ها داشته باشند.