همانطور که می‌دانید هنگامی که قصد خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ را دارید باید در مورد مشخصات آن به دقت تحقیق کنید. زیرا بازی‌های مدرن دارای مجموعه‌ای از الزامات بسیار خاص و سخت هستند که باید همه آن‌ها را برآورده کنید. در غیر این صورت شما نمی‌توانید بازی‌ها را به طور کامل اجرا کنید.

مقایسه لپ‌تاپ‌های گیمینگ HP با لپ‌تاپ‌های گیمینگ ASUS

اگر شما یک گیمر جدی و حرفه‌ای هستید که زیاد سفر می‌کنید، لپ تاپ‌های گیمینگ به دلیل قابل حمل بودن می‌تواند گزینه بهتری در مقایسه با رایانه‌های شخصی باشد. هر دو پلتفرم HP و ASUS برای اجرای بازی‌های ویدئویی طراحی شده‌اند که نه تنها سبک وزن هستند، بلکه می‌توانند با برخی از رایانه‌های گیمینگ نیز به رقابت بپردازند. با این وجود در پاسخ به این سوال که لپ‌تاپ HP برای بازی مناسب‌تر است یا لپ‌تاپ ASUS؟ باید بگوییم که این برتری، صرفا مقایسه قیمت آن‌ها نمی‌باشد؛ بلکه با توجه به اجزاء و ویژگی‌های آن‌ها تعیین می‌شود.

هر دوی این شرکت‌ها دارای ویژگی‌های جامع و مجموعه‌ای از ویژگی‌های مفید هستند، اما هر کدام دارای قابلیت‌های منحصر به فردی هستند که ممکن است تصمیم خریدار را تحت تأثیر قرار دهد. در زیر، به تعدادی از لپ‌تاپ‌های بازی بهتر ارائه شده توسط HP و ASUS خواهیم پرداخت که می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری ساده کمک کند.

لپ‌تاپ‌های گیمینگ HP

HP مخفف Hewlett Packard، یک شرکت آمریکایی است که بیشتر بخاطر پرینترهایش شناخته می‌شود. با این حال لپ‌تاپ‌های تجاری و گیمینگ معتبری نیز تولید می‌کند. این شرکت تقریباً در هر رنج قیمتی، لپ‌تاپ‌های گیمینگ مختلفی را طراحی کرده است، اما لزوما لپ‌تاپ‌های گیمینگ ارزان قیمت قادر به انجام برخی بازی‌های مدرن نیستند.

در محدوده قیمتی 1450 تا 2000 دلار، لپ‌تاپ‌های گیمینگ HP دارای نمایشگرهای با وضوح بالاتر و نرخ تازه سازی بهتر، عمر باتری بیشتر، کارت گرافیک بهتر، خنک کننده کارآمدتر و RAM بیشتر هستند.

رایج ترین مدل‌های لپ‌تاپ گیمینگ HP سری‌هایOmen ، Spectre ، Pavilion و Envy می‌باشند.

بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ HP

لپ‌تاپ گیمینگHP Envy 15 

لپ‌تاپ Envy 15، به لطف پردازنده فوق سریع Intel i7 و کارت گرافیک NVIDIA Geforce GTX 1650 Ti، یک لپ‌تاپ قدرتمند است که قادر به اجرای بازی‌های سطح بالا است. این لپ‌تاپ از درایو SSD به جای درایو HDD استفاده می‌کند؛ بنابراین زمان بارگذاری کوتاه‌تری خواهید داشت. عمر باتری مناسب و رم 16 گیگابایت از ویژگی‌های دیگر این دستگاه می‌باشند.

بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ HP

لپ‌تاپ گیمینگHP Omen 17 

از طراحی منحصر به فرد و اجزای رده بالا در لپ‌تاپ گیمینگHP Omen 17 ، مشخص است که HP این لپ‌تاپ فوق سریع و سبک را برای گیمرهای جدی طراحی کرده است. این دستگاه دارای کارت گرافیک NVIDIA Geforce GTX 1660 Ti با رزولوشن 1080p و  1440pو پردازنده Intel i7 برای سرعت بیشتر و عملکرد بالا است.

لپ‌تاپ گیمینگHP Omen 17 

 لپ‌تاپ گیمینگHP ZBook Studio G7 

اگر سیستمی می‌خواهید که بتواند بازی‌های جدی و کارهای حرفه‌ای مانند رندر سه بعدی را مدیریت کند، لپ‌تاپ گیمینگHP ZBook Studio G7  بهترین گزینه است. این لپ‌تاپ دارای عمر باتری عالی، صفحه نمایش 1080p و کارت گرافیک قدرتمند است که می‌تواند اکثر بازی‌های مدرن را اجرا کند.

 لپ‌تاپ گیمینگHP ZBook Studio G7 

لپ‌تاپ‌های گیمینگ ASUS 

لپ‌تاپ‌های ASUS توسط برند تایوانی ASUS ساخته می‌شوند. این شرکت دو خط لپ‌تاپ مخصوص بازی دارد، سری ASUS ROG و سری ASUS TUF. اکثر لپ‌تاپ‌های گیمینگ ASUS مدل‌های ROG هستند؛ زیرا اغلب دارای CPU ها و GPU های میان رده یا بالا هستند. چند مدل لپ‌تاپ ایسوس سری TUF نیز وجود دارد که دارای GPU ها و CPU های مشابه در مدل‌های ROG رده بالا می‌باشند.

قیمت لپ‌تاپ‌های گیمینگ ASUS سری ROG، به طور کلی از 1499 دلار شروع شده و تا حدود 2000 دلار ادامه دارد. با این حال اگر قیمت آن بسیار گران است، می‌توانید مدلهای TUF را در نظر بگیرید که از 950 تا 1560 دلار قیمت دارند، که به شما امکان می‌دهد اکثر بازی‌ها را با تنظیمات متوسط تا بالا انجام دهید.

بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ASUS

لپ‌تاپ گیمینگ ASUS ROG Zephyrus G14 

لپ‌تاپ گیمینگASUS ROG Zephyrus G14  به شما این اطمینان را می‌دهد که بازی‌ها  به دلیل SSD  یک ترابایتی G14، با نرخ تازه سازی 120 هرتز و 16 گیگابایت رم بسیار سریع بارگیری می‌شوند. همچنین کارت گرافیک NVIDIA Geforce RTX 2060 Max-Q و کارت گرافیک مجتمع AMD Radeon در این لپ تاپ، یک گرافیک خلاقانه و عملکرد قدرتمند را به شما ارائه می‌دهد.

لپ‌تاپ گیمینگ ASUS ROG Zephyrus G14 

لپ‌تاپ گیمینگ ASUS ROG Zephyrus G15 

لپ‌تاپ گیمینگASUS ROG Zephyrus G15  با بهره گیری از ویژگی‌های نسخه قبلی خود، دارای نمایشگر 1440p، وضوح فوق العاده بالا، نرخ تازه سازی 165Hz و تراشه‌های AMD و NVIDIA است که بازی‌های با عنوان AAA را به صورت یکپارچه و حتی بهتر اجرا می‌کند. بازی‌های شما نه تنها در صفحه 15 اینچی آن عالی به نظر می‌رسند، بلکه به لطف مجموعه شش بلندگوی لپ‌تاپ، صدای بهتری نیز خواهید داشت.

لپ‌تاپ گیمینگ ASUS ROG Zephyrus G15 

لپ‌تاپ گیمینگ ASUS TUF F15  

اگر می‌خواهید یک لپ‌تاپ میان رده مقرون به صرفه داشته باشید که نه تنها برای بازی خوب باشد بلکه برای ارائه ویدئو و انجام سایر کارهای چندرسانه ای نیز مناسب باشد، لپ‌تاپ گیمینگASUS TUF F15  برای شما بهتر است. به دلیل کارت گرافیک NVIDIA Geforce GTX 1660 Ti ، 512 گیگابایت SSD و 16 گیگابایت رم، می‌توانید بازی‌های عظیم را بدون تجربه تاخیر یا بارگذاری طولانی روی آن اجرا کنید.

لپ‌تاپ گیمینگ ASUS TUF F15  

جمع بندی

شما می‌توانید استدلال کنید که لپ‌تاپ‌های ASUS در تولید لپ‌تاپ‌های گیمینگ مقرون به صرفه و در عین حال قدرتمند بهتر عمل می‌کنند. اما این نیز صادق است که برخی از اجزایی که ASUS در لپ‌تاپ‌های گیمینگ خود استفاده می‌کند، به اندازه قطعاتی که HP استفاده می‌کند، دوام و اطمینان ندارند.

با این حال، حتی اگر همه این موارد را در نظر بگیرید، ASUS هنوز دارای ویژگی‌های قوی‌تری در سری ROG خود است. بنابراین اگر قصد خرید یک لپ تاپ حرفه‌ای برای اجرای بازی‌های ویدئویی خود دارید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ لپ تاپ‌های بازی مدل ASUS بروید.

منبع: chicagotribune