طراحی دیجیتال یکی از مهارت هایی است که یادگیری آن برای کاربران جذابیت بالایی دارد و حتی در صورت حرفه ای شدن، می توان از آن درآمد خوبی هم داشت! به خصوص در این روزها و در دوران قرنطینه، طراحی و رنگ آمیزی با تبلت می تواند حسابی سر شما را گرم کند! در این بین اپلیکیشن های متفاوتی موجودند که طرح ها و شکل های مختلفی را برای طراحی در اختیار شما می گذارند و باعث حرفه ای تر شدن شما در زمینه هنرهای دیجیتال می شوند. اگر شما دارای آیپد و قلم Apple Pencil هستید، می توانید از اپلیکیشن هایی که در ادامه آنها را معرفی می کنیم برای طراحی هایتان بهره ببرید! توجه داشته باشید که برای کار با این اپلیکیشن ها نیازی نیست که یک طراح حرفه ای باشید و حتی کاربران عادی نیز قادر به کار با آنها خواهند بود.

  • اپلیکیشن Procreate

اپلیکیشن طراحی Procreate مجموعه ای از ابزارها و ویژگی های خلاقانه را برای طراحی در اختیار شما می گذارد. این اپلیکیشن هم برای طراحان حرفه ای و هم برای کاربران تازه کار قابل استفاده است و شما می توانید با جستجو در امکانات آن، هر روز مهارت طراحی خود را تقویت کنید! ضمن اینکه این امکان برای شما وجود دارد تا این اپ را برای خود شخصی سازی کنید. رسم سریع اشکال، تلفیق رنگ ها، لایه بندی تصویر و استفاده از ماسک ها و افکت های مختلف برخی از ویژگی های اپ Procreate است که به شما در راه تبدیل شدن به یک طراح دیجیتال حرفه ای کمک زیادی می کند.

اپلیکیشن های کاربردی برای طراحی با آیپد

  • اپلیکیشن Autodesk Sketchbook

اپلیکیشن Autodesk Sketchbook یک اپ رایگان است که ابزارهای مختلفی برای طراحی را ارائه می دهد. در ابتدا شما می توانید بدون لاگین کردن تا 7 روز از این اپ استفاده کنید و پس از آن از شما درخواست می شود تا نام کاربری و رمز عبور مخصوص به خود را ایجاد کنید. توجه داشته باشید که ایجاد حساب کاربری در این اپ هم کاملاً رایگان است. پس از دانلود و نصب اپلیکیشن Autodesk Sketchbook، یک آموزش سریع (Quick Tutorial) برای شما نمایش داده می شود و ابزارهای پایه ای آن را معرفی می کند.

اپلیکیشن Autodesk Sketchbook یک کتابخانه وسیع از brush های مختف دارد و امکان شخصی سازی قلم (سایز، میزان شفافیت و سطح فشار) را نیز به شما می دهد. نوار ابزار این اپ نیز دارای طراحی ساده ای است و کار با آن برای کاربران تازه کار فوق العاده آسان خواهد بود! یک نکته قابل توجه در هنگام کار با این اپ این است که در صورت زوم کردن بر روی طرح، اپلیکیشن مانع از بین رفتن حالت طراحی می شود و در همان حال، پیکسل های تصویر را با وضوح بالایی به شما نمایش می دهد.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که اپلیکیشن Autodesk Sketchbook توانایی تشخیص طرح های کشیده شده بر روی کاغذ را دارد! برای این منظور باید اپ را اجرا کنید و سپس دوربین آیپد خود را بر روی طرح کشیده شده بر روی کاغذ بگیرید تا طرح اسکن شود. پس از آن طرح شما وارد اپلیکیشن خواهد شد.

اپلیکیشن های کاربردی برای طراحی با آیپد

  • اپلیکیشن Art Set 4

اپلیکیشن Art Set 4 پایه ای ترین اپلیکیشن معرفی شده در این لیست است که برای تازه کاران می تواند انتخاب مناسبی باشد. دانلود و نصب این اپلیکیشن رایگان است، اما بسیاری از ویژگی های آن قفل هستند و باید خریداری شوند. محیط کاربری اپلیکیشن Art Set 4 به گونه ای است که انگار کاغذ و قلم به صورت فیزیکی در مقابل شما قرار دارد! پس اگر دنبال یک اپلیکیشن ساده با امکانات بالا هستید و از محیط های کاربری پر زرق و برق سایر اپلیکیشن ها خسته شده اید، اپ Art Set 4 انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

یکی از ویژگی های جالب اپلیکیشن Art Set 4 این است که شما می توانید نوع کاغذ خود را متناسب با نوع قلم مورد استفاده تان تغییر دهید! به عنوان مثال اگر قصد طراحی با آبرنگ دارید می توانید از کاغذهای ضخیم یا مقوا استفاده کنید یا برای طراحی با رنگ روغن از کاغذهای رنگی بهره ببرید. مجهز بودن به 150 قلم مو، امکان نقاشی 3D، طراحی با آبرنگ و امکان استفاده از ماسک های مختلف بخشی از امکانات این اپلیکیشن هستند که باعث محبوبیت آن در میان کاربران شده است.

اپلیکیشن های کاربردی برای طراحی با آیپد

  • اپلیکیشن Lake

حتماً نباید طرح هایی که با اپلیکیشن ها طراحی می کنید یک شاهکار هنری باشد یا حتماً طرحی را از صفر شروع کنید! گاهی لازم است تا برای سرگرمی و رنگ آمیزی از این اپ ها استفاده کنید! رنگ آمیزی طرح های فانتری می تواند خستگی کار روزمره را از شما دور کرده و ذهنتان را آرام کند. Lake اپلیکیشنی برای همین منظور است و کتاب هایی از اشکال فانتری را برای رنگ آمیزی در اختیار شما می گذارد.

اپلیکیشن Lake از جلوه های صوتی نیز برخوردار است و استفاده از آن برای شما جذاب خواهد بود! به عنوان مثال در هنگام رنگ آمیزی با مداد رنگی، صدای کشیده شدن مداد بر روی کاغذ از آیپدتان شنیده می شود! حالا اگر شما از اسپری برای رنگ آمیزی استفاده کنید، صدای آن را خواهید شنید! توجه داشته باشید که اگر به این قابلیت علاقه ندارید، می توانید صدای اپ را از بخش تنظیمات غیرفعال کنید.

علاوه بر رنگ آمیزی، اپلیکیشن Lake امکان سایه زدن و اضافه کردن افکت به تصویر را نیز به شما می دهد. بنابراین شما می توانید خلاقیت خود را تقویت کرده و تصاویر پیش فرض این اپ را به تصاویری جدید تبدیل کنید! 

همان طور که مشاهده می کنید، راه های جذاب و سرگرم کننده ای برای گذراندن اوقات فراغت شما در دوران قرنطینه وجود دارد! توجه داشته باشید که اپلیکیشن های معرفی شده در این بخش بر روی آیپد قابل نصب هستند. چنانچه قصد خرید آیپد و آیفون در مدل های مختلف و با بهترین قیمت بازار را دارید، با شماره 73027-021 تماس بگیرید.

منبع: cnet