AMD یکی از معتبرترین شرکت های تولید کننده سخت افزار کامپیوتر است که محصولات آن به صورت گسترده در سطح جهانی مورد استفاده قرار می گیرد. این شرکت در زمینه تولید کارت گرافیک نیز فعالیت دارد و تکنولوژی هایی برای بهبود کارایی پردازنده های گرافیکی معرفی کرده است. از جمله جدیدترین و کاربردی ترین این تکنولوژی ها باید به AMD Rage Mode استفاده کنیم که نقش زیادی در ارتقای عملکرد کارت های گرافیک این شرکت، به خصوص کارت های Radeon RX 6800 XT و RX 6900 XT دارد. اما بهره بردن از این فناوری بر روی هر سیستمی امکان پذیر نیست و باید از سخت افزار سازگار با آن استفاده کنید. پیش از ادامه دادن این مبحث بهتر است تا ابتدا کمی فناوری AMD Rage Mode را معرفی کنیم.

برای بهره بردن از قابلیت AMD Rage Mode چه سخت افزار و نرم افزاری بر روی کامپیوتر نیاز است؟

فناوری AMD Rage Mode چیست؟

AMD Rage Mode یکی از حالات عملکرد کارت گرافیک است که توسط شرکت ای ام دی برای ارتقای عملکرد کارت گرافیک های سری Radeon RX 6000 عرضه شده است. همان طور که اشاره شد این فناوری به طور خاص با کارت گرافیک های RX 6800 XT و RX 6900 XT سازگاری دارد. توجه داشته باشید که Rage Mode یک حالت اورکلاکینگ نیست و باعث تغییر کلاک اسپید و سرعت عملکرد سیستم نمی شود. این فناوری فقط سبب تغییر میزان پاور و سطح عملکرد فن کارت گرافیک، به منظور ارائه بهینه ترین عملکرد در هنگام ارتقای فرکانس (بوست) آن می شود. به عبارت دیگر این فناوری سطح تحمل کارت گرافیک در هنگام بوست فرکانس را افزایش می دهد و به آن کمک می کند تا مدت زمان بیشتری را بتواند با فرکانس بالا عمل کند.

تکنولوژی AMD Rage Mode بخشی از فناوری های ارائه شده در قالب نرم افزار Radeon Software Adrenalin 2020 Edition است. این نرم افزار شامل سه تکنولوژی است. حالت پیش فرض آن Balanced نام دارد که باعث مصرف بهینه انرژی و عملکرد متعادل آن می شود. حالت دیگر آن Quiet نام دارد و باعث کاهش سرعت فن تا 10 درصد می شود. کارت گرافیک Radeon RX 6800 فقط همین دو حالت را پشتیبانی می کند. اما کارت گرافیک های RX 6800 XT و RX 6900 XT با هر سه حالت سازگار هستند. تکنولوژی Rage Mode به طور مستقیم به پاور و سیستم خنک سازی کامپیوتر شما وابسته است. در ادامه سخت افزار مورد نیاز برای بهره بردن از این تکنولوژی را به شما معرفی می کنیم.

برای استفاده از فناوری AMD Rage Mode چه چیزهایی نیاز است؟

فناوری AMD Rage Mode در حال حاضر فقط با کارت گرافیک های Radeon RX 6800 XT و Radeon RX 6900 XT سازگاری دارد. اگر شما از یکی از این کارت گرافیک ها بر روی سیستم خود استفاده می کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که نرم افزار Radeon Software Adrenalin 2020 Edition را دانلود و نصب کنید. همچنین باید از این نکته اطمینان حاصل کنید که درایورهای AMD Radeon شما آپدیت باشد.

پس از نصب نرم افزار، آن را باز کنید و بر روی تب Performance کلیک نمایید. سپس گزینه Tuning را انتخاب کنید. در این حالت شما می توانید گزینه Preset و سپس گزینه Rage را انتخاب نمایید. مطابق با 

برای استفاده از فناوری AMD Rage Mode چه چیزهایی نیاز است؟

توجه داشته باشید که استفاده از فناوری AMD Rage Mode باعث افزایش مصرف برق کامپیوتر شما می شود. همچنین زمانی که به این فناوری نیاز دارید، حتماً آن را غیرفعال کنید. چرا که عملکرد مداوم کارت گرافیک با بالاترین سرعت فن و مصرف برق زیاد باعث کاهش طول عمر آن می شود.

منبع: windowscentral