تعداد کمی از بازی های پلی استیشن 5 هستند که از ورودی ماوس و کیبورد پشتیبانی می کنند. با این وجود اتصال ماوس و کیبورد به PS5 و استفاده از آنها برای انجام بازی می تواند یک کار ماجراجویانه و هیجان انگیز باشد! فارغ از اینکه بازی محبوب شما با ماوس و کیبورد قابل انجام است یا خیر، PS5 از اتصال این لوازم جانبی به خوبی پشتیبانی می کند و شما می توانید ماوس و کیبورد خود را به سادگی به آن متصل کنید. خوشبختانه مراحل اتصال ماوس و کیبوردهای کابلی و وایرلس به PS5 بسیار آسان است. در ادامه این مراحل را با هم مرور می کنیم.

با این روش به سادگی به PS5 خود کیبورد و ماوس متصل کنید!

چگونه یک ماوس و کیبورد را به کنسول پلی استیشن 5 اتصال دهیم؟

برای اتصال ماوس و کیبورد به پلی استیشن 5 مراحل زیر را طی نمایید:

1- دستگاه پلی استیشن 5 خود را روشن کنید.

2- اگر ماوس و کیبورد شما از نوع USB هستند، رابط آنها را به پورت PS5 خود اتصال دهید و پس از آن ماوس و کیبورد آماده استفاده خواهند بود!

3- اگر ماوس و کیبورد شما از نوع بلوتوثی هستند، آنها را در حالت pairing قرار دهید.

4- به بخش Settings کنسول PS5 خود مراجعه کنید (آیکون چرخ دنده در گوشه سمت راست بالای صفحه)

5- به سمت پایین اسکرول کنید و گزینه Accessories را انتخاب نمایید.

6- از میان آیتم های به نمایش درآمده، گزینه Bluetooth Accessories را انتخاب کنید.

چگونه یک ماوس و کیبورد را به کنسول پلی استیشن 5 اتصال دهیم؟

7- در این بخش ماوس و کیبورد مورد نظر خود را انتخاب کنید تا اتصال بلوتوثی آنها به PS5 برقرار شود.

اگر چه سونی تأیید کرده که PS5 از هر دو نوع ماوس و کیبوردهای USB و بلوتوثی پشتیبانی می کند، اما ذکر این نکته لازم است که همه کیبوردهای بلوتوثی به خوبی بر روی PS5 عمل نمی کنند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که از کیبوردهای کابلی برای اتصال به PS5 استفاده کنید. همچنین می توانید از کیبوردهای وایرلسی استفاده کنید که برای برقراری اتصال، از دانگل بهره می برند. به هر حال مجدداً تکرار می کنیم که کیبوردهای بلوتوثی ممکن است در هنگام اتصال به پلی استیشن 5 عملکرد دقیق و مناسبی نداشته باشند.

پس از اینکه ماوس و کیبورد مورد نظر شما به پلی استیشن 5 متصل شدند، می توانید تنظیمات آنها را متناسب با نیازتان تغییر دهید. البته امکان تغییر تنظیمات پایه ای مانند سرعت نشانگر ماوس یا نرخ تکرار کلیدهای کیبورد برای شما وجود دارد. با این وجود همین تنظیمات نیز می توانند نقشی اساسی در کیفیت انجام بازی شما داشته باشند.

در رابطه با کیبوردهای سازگار با PS5 باید به این نکته اشاره کنیم که شما می توانید از کیبوردهای ساخت برندهای ریزر (مدل Huntsman Elite)، لاجیتک (مدل های K800 و K360) و ارتک استفاده کنید. البته حتماً نیازی نیست که هزینه سنگینی متحمل شوید و یک کیبورد گیمینگ تهیه کنید! یک کیبورد ساده USB نیز به سادگی به PS5 متصل می شود!

شما می توانید برای خرید انواع ماوس و کیبورد با بهترین قیمت بازار به سایت شرکت ایده برتر پارسیان مراجعه کنید. همچنین برای دریافت مشاوره در این زمینه می توانید از طریق شماره 73027-021 با کارشناسان شرکت ایده برتر تماس بگیرید.

منبع: androidcentral