خرید دستگاه بارکد خوان برای کسب و کارهای خرده فروشی ، تجاری ، فروشگاهی ، صنعتی و ... مورد نیاز می باشد و از تجهیزات ضروری این مشاغل می باشد.

آشنایی با دستگاه بارکد خوان

 

بارکد نمایش نوری اطلاعات می باشد که به منظور ذخیره و تحلیل و تفسیر اطلاعات به واسطه دستگاه ، ایجاد شده است. بارکدهای قدیمی به صورت اشکال یک بعدی بودند ، اما بارکدهای جدید به صورت اشکال دو بعدی می باشند. بارکدهای دو بعدی نسبت به بارکدهای یک بعدی در بردارنده اطلاعات بیشتری می باشند. بنابراین برای خرید دستگاه بارکد خوان بهتر است بارکدهای دو بعدی خریداری شوند. فناوری مورد استفاده در دستگاه های بارکد خوان بیشتر از نوع فناوری لیزر می باشد.

کدام نوع دستگاه بارکد خوان را خریداری کنیم ؟

دستگاه بارکد خوان دارای انواع مختلفی می باشد. با توجه به نیاز شما و نوع استفاده از دستگاه ، باید یکی از انواع آن را انتخاب کنید. برای انتخاب نوع دستگاه باید با قابلیت های هر کدام آشنا باشید.

 

                                                                                            خرید دستگاه بارکد خوان

دستگاه بارکد خوان دستی

این نوع بارکد خوان از رایج ترین نوع اسکنر بارکد می باشد و فناوری مورد استفاده در آن از نوع لیزر می باشد. اسکنرهای دستی با طراحی که دارند به راحتی می توانند مقابل بارکد نشانه قرار بگیرند و اطلاعات را بخوانند. بعضی از مدل های اسکنرهای دستی بی سیم می باشند و بعضی از مدل های دیگر به صفحه کلید یا از طریق پورت USB متصل می باشند. اکثر این نوع اسکنرها دارای پایه اسکن می باشند و برای کاربردهایی که به قابلیت انعطاف پذیری بالایی نیاز دارند ، مناسب می باشند.

دستگاه بارکد خوان بی سیم ، از گزینه های خرید دستگاه بارکد خوان

این نوع دستگاه نیازی به اتصال به سیستم ندارد و عملکرد آنها بر اساس بلوتوث یا ارتباطات فرکانس رادیویی یا شبکه های وای فای می باشد. از مزیت های دستگاه بارکد خوان بی سیم این است که شلوغی را کاهش می دهد. انتخاب این نوع بارکد خوان برای مکان هایی که استفاده از سیم با خطرات احتمالی به لحاظ ایمنی همراه است ، مناسب می باشد.

بارکد خوان صنعتی

این بارکد خوان برای استفاده در مصارف صنعتی با مقاومت بالایی طراحی و ساخته شده اند. حتی برخی از مدل های این نوع دستگاه در برابر ضربه ، آب و گرد و غبار و سایر آلودگی ها مقاوم می باشند. بنابراین اگر قصد استفاده از بارکد خوان در فضاهای باز را دارید ، اقدام به خرید دستگاه بارکد خوان صنعتی کنید.

بارکد خوان همه کاره

دستگاه بارکد خوان همه کاره دارای تعدادی لیزر یا حسگر تصویر برای گرفتن بارکد از تمامی جهات و زوایا ، می باشد. این دستگاه به منظور اسکن بارکدها در زمان حرکت ساخته شده اند. مکانیزم این دستگاه به گونه ای می باشد که با حرکت دادن بارکدها از کنار سنسور دستگاه ، بارکدها اسکن می شوند. مزیت این دستگاه سرعت بالای اسکن و عدم نیاز به هدف گیری می باشد. اسکنرهای همه کاره در مدل های تک بعدی و دو بعدی ( 1D و 2D ) موجود می باشند.

بارکد خوان رایانه همراه ، یکی از گزینه های خرید دستگاه بارکد خوان

نوعی از بارکد خوان های بی سیم در سیستم های رایانه ای همراه مانند گوشی های موبایل قرار می گیرند و عملیات اسکن ، ذخیره و ... را انجام می دهند. این دستگاه به هیچ اتصالی نیاز ندارد و برای مدیریت موجودی بسیار مناسب می باشد. بسیاری از تلفن های هوشمند امکان اسکن بارکد را با به کارگیری فناوری های مربوطه دارند.

بارکد خوان غیر دستی

اسکنرهای ثابت توانایی اسکن یک قسمت بزرگ را دارا می باشند. سرعت اسکن توسط این دستگاه برای اسکن های متوالی و پشت سرهم بالا می باشد. بنابراین بارکد خوان غیر دستی را می توان یک گزینه ایده آل برای انتخاب دستگاه بارکد خوان جهت مصارف خرده فروشی و تنظیمات POS دانست.

نکات کلیدی درباره خرید دستگاه بارکد خوان

در هنگام خرید این دستگاه باید علاوه بر نوع دستگاه به فناوری به کار رفته برای قرائت بارکد ، قدرت بدنه دستگاه ، میزان مقاومت دستگاه در برابر گرد و غبار و نفوذ آب ، میزان تشخیص اختلاف رنگ سیاه و سفید بارکد ، سرعت اسکن دستگاه ، دقت دستگاه ، زوایای قرائت دستگاه ، فاصله ی اسکن بارکد و ... توجه نمایید. همچنین توانایی اسکن دستگاه در محیط های کم نور ، سازگاری دستگاه با رطوبت محیط و محدوده ی قرائت دستگاه را در نظر داشته باشید.