این طور که از اخبار منتشر شده می توان متوجه شد، تراشه Snapdragon 8 Gen 3 احتمالاً بر مبنای فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته می شود و زودتر از آنچه که تصور می شد به بازار خواهد آمد. در همین راستا اخیراً یکی از افشاگران دنیای تکنولوژی زوایای جدیدی از تراشه پرچم دار کوالکام را برای کاربران روشن کرده است که در این مقاله قصد داریم به آنها بپردازیم. با ما همراه باشید.

تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 3 به عنوان نسل جدید تراشه های پرچم دار کوالکام شناخته می شود و به نظر می رسد که زودتر از موعد به بازار خواهد آمد. این طور که در خبرها اعلام شده، این تراشه برای اولین بار در نسل جدید گوشی های پرچم دار شیائومی، سری Xiaomi 14، مورد استفاده قرار خواهد گرفت و زمان عرضه این دو محصول تا حدی به یکدیگر نزدیک خواهد بود.

تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 3 چه زمانی در دسترس قرار می گیرد؟

این اطلاعات توسط وب سایت WhyLab منتشر و در آن به این نکته اشاره شده است که کوالکام خود را برای عرضه چیپست اسنپ دراگون 8 نسل 3 در ماه اکتبر (مهر 1402) آماده می کند. اگر این اخبار دقیق باشد، این تراشه چند هفته زودتر از تاریخ عرضه اسنپ دراگون 8 نسل 2 در سال گذشته به بازار خواهد آمد. لازم به ذکر است که تراشه Snapdragon 8 Gen 2 در ماه نوامبر 2022 (آبان 1401) عرضه شده بود.

تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 3 چه زمانی در دسترس قرار می گیرد؟

البته این میزان فاصله زمانی چند هفته ای، در صنعت چندان مهم و قابل اعتنا نیست و تأثیر بزرگی از خود بر جای نمی گذارد. با این حال می توان گفت که گوشی های قدرت گرفته از تراشه Snapdragon 8 Gen 3 تا اوایل سال آینده میلادی به بازار خواهند آمد و عرضه آنها به ماه های میانی 2024 موکول نخواهند شد. هنوز لیست دقیقی از گوشی های مجهز به چیپست اسنپ دراگون 8 نسل 3 منتشر نشده است؛ اما می توان انتظار داشت که اکثر قریب به اتفاق گوشی های پرچم دار و رده بالا به این تراشه مجهز باشند.

تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 3 چه زمانی در دسترس قرار می گیرد؟

همان طور که اشاره کردیم، گوشی های سری شیائومی 14 جزء اولین محصولات مبتنی بر این تراشه خواهند بود. عرضه این گوشی ها به بازار نیز نسبت به نسل قبلی، زودتر از موعد انجام می شود. اگر خاطرتان باشد شیائومی قصد داشت تا گوشی های سری شیائومی 13 را در تاریخ 1 دسامبر 2022 (10 آذر 1401) روانه بازار کند؛ اما به دلیل درگذشت یکی از رهبران سیاسی این کشور به نام Jiang Zemin، این اقدام تا تاریخ 11 دسامبر (20 آذر) به تعویق افتاد. با بررسی این تاریخ ها می توان گفت که سری شیائومی 14 احتمالاً در ماه نوامبر (آبان 1402) در بازار چین در دسترس قرار خواهد گرفت. در پایان باید این نکته را خاطر نشان کنیم که تمامی این تاریخ ها بر اساس گزارش WhyLab که یک منبع خبری غیر رسمی است در اینجا ذکر شده است. ممکن است در آینده این تاریخ ها متناسب با برنامه های زمان بندی شیائومی با تغییراتی مواجه شود.

منبع: notebookcheck