از برندهای تولید کننده انواع مختلف کیس در اندازه و امکانات گوناگون می توان به Lian Li اشاره کرد. Lian Li از نمونه شرکت های سخت افزاری کشور تایوان محسوب می شود که به دلیل تولید محصولات باکیفیت و استاندارد توانسته اعتماد طرفداران خود را به دست آورد. این شرکت نخستین بار در سال 1983 میلادی تاسیس شده و با توجه به تولید مرغوب ترین محصول علاوه بر تبدیل شدن به یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان کیس های کامپیوتر در تایوان، توانسته تبدیل به یکی از برندهای معتبر در سراسر دنیا نیز شود! در این مقاله با بررسی و آشنایی با یکی از کیس های تولیدی این شرکت که با عنوان LANCOOL 215 Black طراحی شده کنار شما خواهیم بود. این مدل کیس کامپیوتر با هدف تکمیل سیستم گیمینگ گیمرهایی ساخته شده که به دنبال کیس جذاب و مناسب برای سیستم گیمینگ خود هستند. مهندسان شرکت لیان لی در طراحی این مدل کیس تمرکز اصلی خود را بر روی تهویه و خنک کنندگی سرآمد گذاشته اند! از دیگر ویژگی هایی که در طراحی این مدل کیس استفاده شده می توان به فن های پرقدرت، توری استفاده شده در پنل جلویی، بدنه متشکل شده از شیشه و فولاد مقاوم و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کیس کامپیوتر LANCOOL 215 Black خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی و آشنایی با کیس کامپیوتر LANCOOL 215 Black لیان لی!

مجهز به سیستم خنک سازی قدرتمند و قابلیت میزبانی از فن های متعدد!

شرکت Lian Li به منظور خنک سازی قطعات و محافظت از سیستم کاربر، در ساخت کیس LANCOOL 215 Black از 3 عدد فن قدرتمند به صورت پیش فرض استفاده کرده است. فن های تعبیه شده در این مدل کیس با توجه به اندازه ای که در اختیار دارند (1 عدد فن 120 میلی متری در پشت کیس و 2 عدد فن 200 میلی متری در پنل جلویی) می توانند عمل خنک کنندگی را به نحو احسن انجام داده و سلامت قطعات کاربر را تا حد زیادی تضمین کنند! در ضمن شرکت لیان لی جهت به حداقل رساندن جریان ورودی هوا از هواکش های لانه زنبوری و پنل های توری استفاده کرده است. ترکیب ویژگی های یاد شده می تواند خنک سازی قطعات را به بهترین و مناسب ترین شکل مکن انجام دهد! در ضمن نحوه کار سیستم خنک سازی استفاده شده در کیس LANCOOL 215 Black به صورت هدایت شدن هوای خنک از طریق فن های جلویی به داخل کیس و خارج شدن هوای خنک به همراه حرارت ایجاد شده به وسیله فن تعبیه شده در پشت کیس به همراه پنل توری و هواکش های لانه زنبوری خواهد بود! از ویژگی های طراحی لانه زنبوری می توان به قابلیت مدیریت دمای قطعات سیستم و گردش هوای داخل کیس با مناسب ترین حالت اشاره کرد. از ویژگی های مثبت و مهم این مدل کیس لیان لی می توان به قابلی شخصی سازی سیستم خنک کنندگی آن اشاره کرد که به لطف فضای کافی موجود در کیس به وجود آمده است. این ویژگی به کاربر این امکان را خواهد داد تا برای ارتقای سطح سیستم خنک کنندگی کیس اقدام به اضافه کردن فن تا 7 عدد و 2 عدد رادیاتور کند!

بررسی و آشنایی با کیس کامپیوتر LANCOOL 215 Black لیان لی!

نورپردازی حرفه ای و قابلیت مدیریت کابل!

شرکت لیان لی همچنین به منظور زیباسازی هر چه بیشتر کیس LANCOOL 215 Black از نورپردازی حرفه ای استفاده کرده است. نورپردازی استفاده شده در این مدل کیس را می توانید در فن هایی 200 میلی متری که در قسمت جلویی کیس تعبیه شده اند مشاهده کنید. نورپردازی اضافه شده از چراغ های LED تشکیل شده و با توجه به سیستم ARGB که در اختیار دارد می تواند جلوه ظاهری کیس را دگرگون کند! در ضمن علاوه بر نورپردازی که بر روی فن ها تعبیه شده، بر روی لوگوی شرکت Lian Li نیز شاهد نورپردازی هستیم که در قسمت پایینی کیس تعبیه شده است. نورپردازی موجود در کیس LANCOOL 215 Black کاملا با یکدیگر هماهنگ بوده و با توجه به کلید کنترلی که در قسمت جلویی کیس تعبیه شده می توانید اقدام به کنترل نورپردازی کنید! لازم به ذکر است که طراحان این مدل کیس در ساخت نورپردازی از 7 رنگ مختلف و 8 افکت متنوع و جذاب استفاده کرده اند. با استفاده از کلید کنترلی و تعیین نوع افکت می توان سیستم گیمینگ خود را بیش از پیش جذاب کنید!

نورپردازی استفاده شده در این مدل کیس با توجه به قابلیت سازگاری با اکو سیستم های نورپردازی شرکت های زیاد همچون ASUS، MSI، GIGABYTE و ASROCK این امکان را به شما می دهد تا با سپردن کنترل سیستم نورپردازی به مادربرد جلوه زیباتری به سیستم خود ببخشید! برای سپردن این وظیفه به مادربرد تنها کافی است دکمه کنترلی را به مدت 3 ثانیه فشار داده و نگه دارید! برای خروج از این حالت نیز می بایست بار دیگر کلید کنترلی را مجددا 3 ثانیه فشار داده و نگه دارید! شرکت Lian Li جهت نجات دادن کاربر از بی نظمی که با وجود کابل های قطعات به وجود می آید از فضای خالی در پشت کیس استفاده کرده است. فضای خالی موجود در پشت کیس از اندازه ای برابر با 22 میلی متر برخوردار بوده و می تواند برای جای دادن کابل مناسب باشد! در ضمن به منظور مدیریت بهتر کابل ها نیز از واشرهای پلاستیکی در پشت سینی مادربرد استفاده کرده است. با عبور دادن کابل ها از پشت سینی مادربرد و متصل کردن آن ها به واشر می توانید مدیریت کابل را به بهترین نحو ممکن انجام دهید!

بررسی و آشنایی با کیس کامپیوتر LANCOOL 215 Black لیان لی!

مجهز به هاب های کنترل فن و فیلتر های گرد و غبار!

Lian Li برای کاربرانی که هنگام اسمبل کردن سیستم خود از مادربردی استفاده می کنند که از هدر کافی برای نصب تعداد زیادی فن برخوردار نیست از هاب کنترل فن (کارت افزایش فنی) به همراه کیس LANCOOL 215 Black عرضه کرده است. کارت تعبیه شده در این مدل کیس این امکان را به شما خواهد داد تا برای اتصال دادن 1 عدد دستگاه نورپردازی و 3 عدد فن اضافه با هیچ چالشی روبرو نشوید! این مدل کیس برای کاربرانی که به دنبال اضافه کردن حافظه ذخیره های متعددی هستند نیز بهترین گزینه بوده و با توجه به قابلیت پشتیبانی از 4 عدد حافظه ذخیره سازی (2 عدد درایو SSD 2.5” در پشت مادربرد و 2 عدد هارد دیسک 3.5 اینچی در محفظه جدا شونده کف کیس) می تواند یکی از چالش های بزرگ کاربران را رفع کند! لازم به ذکر است که برای استفاده از هاردهای SSD بیشتر نیز می توانید یکی از هارد دیسک های 3.5 اینچی را با درایو SSD تعویض کنید!

کیس LANCOOL 215 Black دارای قابلیت پشتیبانی از مادربردهایی است که دارای فرم ظاهری E-ATX، M-ATX، ATX و ITX هستند! باید به این نکته توجه کنید که این مدل کیس قابلیت جای دادن مادربردهایی تا 280 میلی متر، کارت گرافیک های 370 میلی متری و منبع تغذیه 210 میلی متری را دارد! 7 شکاف توسعه نیز از دیگر ویژگی های این مدل کیس محسوب می شود. شرکت لیان لی جهت جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به داخل کیس از طراحی توری پنل جلویی استفاده کرده است. در ضمن به منظور جلوگیری از انباشته شدن گرد و غبار بر روی قطعات داخلی کیس نیز از فیلتر مغناطیسی بر روی سقف کیس و سینی جدا شونده در کف کیس استفاده کرده است! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که کیس LANCOOL 215 Black لیان لی از شاسی استیل ضد زنگ و پنجره شیشه ای بهره برده و جهت برقراری ارتباط نیز از درگاه های متعددی همچون کلید نورپردازی، 2 عدد پورت USB 3.0، کلید RESET، کلید پاور و جک هدفون استفاده کرده است!

منبع: tomshardware