تلویزیون هوشمند Konka R7 Mini QD-LED TV رسماً راهی بازارهای کشور چین شده است. این مدل جدید در سایزهای مختلف بین 55 تا 85 اینچ عرضه شده است و به طور طبیعی از رزولوشن 4K با نرخ توسازی 144 هرتز پشتیبانی می کند. از این جهت می توان این مدل را برای گیمینگ کاملاً مناسب دانست. از دیگر ویژگی های قابل توجه تلویزیون کونکا R7 می توان به پشتیبانی از HDR10+ و دالبی ویژن، وای فای 6، پذیرش دستورهای صوتی و صدای JBL Pro اشاره کرد.

بررسی تلویزیون کونکا R7 Mini QD-LED

شرکت کونکا خاطر نشان کرده است که تلویزیون جدید R7 به نور پس زمینه داینامیک و هیبریدی QD-LED مجهز است. این فناوری ترکیبی نقش عمده ای در ارتقای کنتراست تصویر دارد و انعکاس نور بر روی صفحه نمایش را به حداقل میزان ممکن می رساند. به طور دقیق تر باید گفت که این تلویزیون گیمینگ دارای 504 بخش نوردهی Mini LED در کنار فیلم Quantum Dot است و توانایی دستیابی به نسبت کنتراست حیرت انگیز 10000000:1 را دارد!

تلویزیون کونکا R7 رنگ هایی طبیعی و درخشان را به نمایش می گذارد و 157 درصد از محدوده رنگ Rec.709 را پوشش می دهد. این تلویزیون از زاویه دید گستردۀ 178 درجه برخوردار است و از دالبی ویژن، HDR 10 و HDR 10+ پشتیبانی می کند. همچنین همان طور که اشاره کردیم، تلویزیون کونکا R7 به طور طبیعی رزولوشن 4K با رفرش ریت 144 هرتز را ارائه می دهد و کیفیتی عالی را در هنگام نمایش تصاویر سریع و پر تحرک به ارمغان می آورد.

بررسی تلویزیون کونکا R7 Mini QD-LED

پشتیبانی از فناوری های MEMC (جهت روان تر شدن نمایش تصویر)، ALLM و VRR (رفرش ریت متغیر) باعث شده تا تلویزیون کونکا R7 به یک گزینه جذاب برای گیمرها تبدیل شود. این تلویزیون با بهره بردن از این فناوری ها، توانایی دستیابی به نرخ تازه سازی حداکثر 240 هرتز را هم دارد! شما می توانید از طریق پورت HDMI 2.1 این تلویزیون، کنسول بازی خود را به آن متصل کنید و از کیفیت تصویر بی نظیر این دستگاه لذت ببرید! ضمن اینکه تلویزیون Konka R7 دارای پورت USB 2.0 نیز هست و از اتصال به لوازم جانبی رایج پشتیبانی می کند.

از دیگر ویژگی های تلویزیون کونکا R7 باید به قابلیت تشخیص فرمان های صوتی اشاره کرد. همچنین این تلویزیون از اسپیکرهای قدرتمند ساخت JBL بهره می برد و استاندارد صدای JBL Pro را ارائه می دهد. این ویژگی به لذت بردن هر چه بیشترِ شما از بازی یا تماشای فیلم کمک زیادی می کند.

بررسی تلویزیون کونکا R7 Mini QD-LED

تلویزیون کونکا R7 از یک پردازنده چهار هسته ای A73 بهره می برد و به 4 گیگابایت حافظه رم + 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی مجهز است. همچنین این دستگاه از شبکه ارتباطی وای فای 6 بهره می برد و سرعتی عالی در هنگام اتصال وایرلس را ارائه می دهد.

در حال حاضر نسخه های 65، 75 و 85 اینچ از تلویزیون کونکا R7 Mini QD-LED راهی بازار چین شده است. قیمت این دستگاه ها به ترتیب 1372، 1646 و 2195 دلار اعلام شده است.

منبع: notebookcheck