مایکروسافت طی یک مراسم اختصاصی در نیویورک، از نسل جدید لپ تاپ Surface Go رونمایی کرده است. این نسخه از سرفیس گو در مقایسه با نسل فعلی با یک سری ارتقاهای جزئی همراه شده و حتی ظاهر کلی آن هیچ تغییری پیدا نکرده است. با این حال لپ تاپ مایکروسافت Surface Go 4 به پردازنده قدرتمندتری مجهز است، طراحی داخلی آن به روز رسانی شده است و حالا از حافظه ذخیره سازی UFS بهره می برد. در ادامه تمام اطلاعات مفید در مورد این محصول جدید را برای شما گردآوری کرده ایم؛ با ما همراه باشید.

هر آنچه باید در مورد مایکروسافت Surface Go 4 بدانید

مایکروسافت Surface Go 4: قیمت و زمان عرضه

سرفیس گو 4 در تاریخ 21 سپتامبر 2023 (30 شهریور 1402) توسط مایکروسافت معرفی شده و در ماه اکتبر برای خرید عمومی در دسترس قرار گرفته است. این دستگاه تنها از طریق کانال های تجاری مایکروسافت عرضه شده است و هیچ برنامه ای برای عرضۀ نسخۀ «مصرف کنندۀ» آن وجود ندارد.

هر آنچه باید در مورد مایکروسافت Surface Go 4 بدانید

با توجه به اینکه ظرفیت حافظه رم Surface Go 4 از 4 گیگابایت در نسل فعلی به 8 گیگابایت ارتقا پیدا کرده است، طبیعتاً قیمت آن نیز با افزایش روبرو خواهد شد. به این ترتیب قیمت ابتدایی این دستگاه در حدود 500 دلار خواهد بود.

لپ تاپ سرفیس گو 4: مشخصات فنی

هر آنچه باید در مورد مایکروسافت Surface Go 4 بدانید

در اوایل سال جاری کارشناسان پیش بینی کرده بودند که مایکروسافت برنامه دارد تا در نسل آینده Surface Go از پردازنده های ARM استفاده کند. اما متأسفانه این برنامه دچار تغییراتی شده است و سرفیس گو 4 با پردازندۀ اینتل عرضه شده است. این بار شاهد استفاده از پردازنده اینتل N200 در این لپ تاپ هستیم که در مقایسه با پردازندۀ اینتل Core i3-10100Y (که در سرفیس گو 3 به کار رفته) به مراتب قدرتمند تر است.

همان طور که در بالا اشاره کردیم، مایکروسافت قصد ندارد تا Surface Go 4 را با رم 4 گیگابایت به بازار بفرستد. این اتفاق برای اولین بار است که برای محصولات خانواده سرفیس گو می افتد! به این ترتیب برای اولین بار از زمان تأسیس این برند، مدل پایه ای از لپ تاپ های نسل جدید سری Go با رم 8 گیگابایت در دسترس قرار گرفته است. ظرفیت حافظه ذخیره سازی این مدل نیز 64 گیگابایت است که امکان ارتقای آن به 128 و 256 گیگابایت نیز وجود دارد.

اگر امیدوارید که نسخۀ دیگری از Surface Go 4 با رم 16 گیگابایت هم راهی بازار شود، متأسفانه باید نا امیدتان کنیم! تمام نسخه های تولید شده از این لپ تاپ 8 گیگابایت رم دارند. با این حال باید به این نکته اشاره کنیم که حافظه ذخیره سازی آنها به UFS ارتقا پیدا کرده که سرعت عملکرد بالاتری را ارائه می دهند.

سایر مشخصات فنی سرفیس گو 4 بدون تغییر باقی مانده اند و با سرفیس گو 3 مشترک اند. به این ترتیب ارتقایی در زمینه های سایز و رزولوشن صفحه نمایش، پورت ها و باتری این دستگاه جدید صورت نگرفته است.

لپ تاپ Surface Go 4: طراحی و ویژگی ها

هر آنچه باید در مورد مایکروسافت Surface Go 4 بدانید

با وجود اینکه طراحی بیرونی Surface Go 4 کاملاً به مدل فعلی Surface Go 3 شبیه است، اما بخش داخلی این دستگاه با تغییراتی مواجه شده است. هدف از ایجاد این تغییرات، افزایش قابلیت تعمیر پذیری دستگاه بوده است. به این صورت که اکنون کاربران امکانات بیشتری برای تعویض قطعات داخلی آن در اختیار دارند. به طور دقیق تر باید گفت که شما می توانید باتری، پایه ها، صفحه نمایش و حتی مادربرد سرفیس گو 4 را تعویض کنید.

همان طور که اشاره کردیم پورت ها و ابعاد سرفیس گو 4 بدون تغییر باقی مانده اند، اما به احتمال زیاد برای اولین بار شاهد استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی در یک لپ تاپ سرفیس گو خواهیم بود. در همین راستا ممکن است این لپ تاپ به قابلیت های AI مانند Voice Clarity مجهز باشد.

در حال حاضر این تمام اطلاعاتی است که از مایکروسافت Surface Go 4 منتشر شده است. چنانچه در آینده اخبار جدیدی در مورد این محصول در وب سایت های مرجع درج شود، ما آن را بر روی سایت ایده برتر پارسیان برای شما پوشش خواهیم داد.

منبع: windowscentral