کینگستون ادعا کرده که با عرضۀ SSD اکسترنال مدل XS1000، قابلیت حمل پذیری حافظه های ذخیره سازی را به نهایت خود رسانده است! این حافظه اکسترنال فوق العاده کوچک است و ابعاد آن به اندازۀ نصف یک کیف پول اعلام شده است! به این ترتیب شما می توانید 2 ترابایت حافظه را در جیب خود بگذارید و آن را در تمام طول روز به همراه داشته باشید! با توجه به اینکه این حافظه اکسترنال از رابط USB پشتیبانی می کند، شما به سادگی می توانید آن را به فلش مموری متصل کرده و اطلاعات مورد نظرتان را با بالاترین سرعت انتقال دهید. در ادامه می توانید با حافظه SSD اکسترنال خارجی کینگستون XS1000 بیشتر آشنا شوید.

بررسی حافظه SSD اکسترنال کینگستون Kingston XS1000

جدیدترین حافظه SSD اکسترنال برند کینگستون از سری XS کوچکترین مدل موجود در این سری است و استانداردهای موجود در این بازار را جابجا کرده است! این اس اس دی اکسترنال تنها 29 گرم وزن دارد و می توان آن را به صورت جیبی مورد استفاده قرار داد! همان طور که اشاره کردیم، SSD اکسترنال جدید کینگستون کوچکتر از یک کیف پول است و می توان آن را یکی از جمع و جور ترین مدل ها در تاریخ تولید حافظه های خارجی دانست!

طراحی ظاهری مدل XS1000 شباهت زیادی به مدل XS2000 دارد؛ با این تفاوت که مدل جدیدتر تماماً مشکی رنگ است و از ابعاد فوق العاده کوچکِ 69.5x32.6 میلی متر بهره می برد. با توجه به این ابعاد کوچک، فضا برای تعبیۀ فقط یک پورت USB-C بر روی بدنه این حافظه SSD فراهم بوده است. شما می توانید با استفاده از یک کابل USB-C به USB-A این حافظه را به انواع کامپیوترها و لپ تاپ ها متصل کنید و از سرعت عالی آن در انتقال دیتا بهره مند شوید.

بررسی حافظه SSD اکسترنال کینگستون Kingston XS1000

دلیل سرعت انتقال دیتای بالای حافظه SSD اکسترنال XS1000، استفادۀ کینگستون از حافظه فلش 3D NAND در آن است. این موضوع باعث شده تا در صورت استفاده از رابط USB 3.2 Gen 2 بتوانید به سرعت خواندن 1000 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن 1050 مگابایت در ثانیه دست پیدا کنید. به این ترتیب می توان این اس اس دی اکسترنال را برای جابجایی فایل های حجیم کاملاً مناسب دانست.

حافظه SSD اکسترنال کینگستون XS1000 در دو نسخه با ظرفیت های 1 و 2 ترابایت عرضه شده است. این حافظه ذخیره سازی با جدیدترین نسخه از سیستم عامل های لینوکس (نسخه 4.4.x به بعد)، کروم، اندروید، iOS و iPadOS (نسخه 13 به بعد)، مک (نسخه 10.15.x به بعد) و ویندوز 10 و 11 سازگاری کامل دارد. برای استفاده از این حافظه ذخیره سازی تنها کاری که باید انجام دهید این است که کابل رابط آن را به کامپیوتر متصل کنید و پس از آن SSD شما بلافاصله آماده به کار خواهد بود. به این ترتیب نیازی به نصب هیچ گونه نرم افزار یا درایوری نخواهید داشت.

بررسی حافظه SSD اکسترنال کینگستون Kingston XS1000

قیمت حافظه SSD اکسترنال کینگستون XS1000 با ظرفیت 1 ترابایت برابر با 65.99 دلار و با ظرفیت 2 ترابایت برایبر با 109.99 دلار اعلام شده است. این محصول جدید هم اکنون از طریق وب سایت آمازون برای خرید در دسترس قرار گرفته است.

منبع: notebookcheck