این بار با بررسی و معرفی یکی از هدست های حرفه ای تولید شده در دنیای گیمینگ در کنار شما خواهیم بود. این هدست با عنوان Quantum ONE و به دست کمپانی معتبر و نام آشنای JBL ساخته شده است. JBL این مدل از هدست خود را با هدف برطرف کردن نیاز گیمرهای حرفه ای طراحی کرده است. در واقع این مدل هدست با توجه به قابلیت های حرفه ای که در اختیار دارد می تواند به عنوان اسلحه مخفی برای گیمرهای حرفه ای کاربرد داشته باشد. از ویژگی های مهم و مثبتی که شرکت جی بی ال در ساخت هدست گیمینگ Quantum ONE مورد استفاده قرار داده است می توان به برخورداری از DTS Headphone X Gen 2، استاندارد Hi-Res و قابلیت در اختیار داشتن موقعیت صوتی 3 بعدی حرفه ای اشاره کرد. درایورهای 50 میلی متری این هدست گیمینگ حرفه ای قادر به پخش باکیفیت ترین صداها بوده تا کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی هیجان بیشتری را تجربه کرده باشد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر هدست گیمینگ Quantum ONE JBL خواهیم پرداخت، پس لطفا با ما همراه باشید!

قابلیت دسترسی به موقعیت صوتی 3 بعدی با هدست گیمینگ Quantum ONE جی بی ال!

طراحی هوشمندانه هدست گیمینگ JBL Quantum ONE!

هدست های تولیدی شرکت JBL با توجه به ظاهر جذاب و گیمر پسندی که در اختیار دارند از محبوبیت زیادی بین کاربران سراسر دنیا بهره می برند. هدست گیمینگ Quantum ONE نیز همانند دیگر محصولات شرکت جی بی ال از ظاهری جذاب بهره مند بوده و می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای کاربرانی باشد که مشغول استریم کردن هستند! کیفیت ساخت بدنه این مدل هدست نیز با توجه به کیفیت بالایی که در اختیار دارد می تواند کاربرد طولانی مدتی برای کاربر داشته باشد. LED های متعددی نیز در ساخت این هدست استفاده شده تا کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی هیجان بیشتری را تجربه کرده باشد! میکروفون نیز از دیگر ویژگی های طراحی شده هدست گیمینگ Quantum ONE محسوب شده که بر روی کاپ چپ تعبیه شده است. این میکروفون با توجه به قابلیت جداسازی که در اختیار دارد به کاربر این امکان را خواهد داد تا هنگام عدم نیاز به آن اقدام به جداسازی کند! هدبند نیز همانند پدهای تعبیه شده دارای نرمی خاصی بوده تا کاربر هنگام استفاده طولانی مدت دچار خستگی نشود.

طراحی هوشمندانه هدست گیمینگ JBL Quantum ONE!

هدست مخصوص بازی JBL Quantum ONE با درایورهای 50 میلی متری از نوع Hi-Res

از ویژگی هایی که در ساخت هدست گیمینگ Quantum ONE جی بی ال استفاده شده می توان به درایورهای 50 میلی متری از نوع Hi-Res اشاره کرد. داریورهای استفاده شده در این مدل هدست قادر هستند با تولید امواج صوتی به صورت یکنواخت همه صداهای موجود در بازی را با بالاترین کیفیت برای شما پخش کنند. از دیگر ویژگی درایورهای تعبیه شده نیز می توان به امکان پخش صدای با شفافیت بالا، واضح و کریستالی اشاره کرد. درایورهای استفاده شده در این مدل هدست با توجه به تنظیم اختصاصی که در اختیار دارند این امکان به کاربر می دهند تا از قابلیت شنیدن ریزترین صداها (صدای قدم ها) و صداهایی که از فرکانس پایین تری برخوردار هستند بهره مند شود. در ضمن درایورهای Hi-Res به لطف پردازش چند مرحله ای قادر هستند صداهای موجود در بازی و یا فیلم را دریافت کرده و با بالاترین کیفیت ممکن پخش کنند! در واقع چون اندازه درایور با میزان صدای تولید شده در هدست رابطه مستقیم دارد، اندازه درایور هر چقدر بزرگ تر باشد صدای تولید شده با کیفیت بالا و بیس بیشتری به گوش شما خواهد رسید! شرکت JBL جهت برقراری تماس با دوستان و یا انجام مکالمه در محیط بازی از یک میکروفون با کیفیت استفاده کرده است. طراحان هدست گیمینگ Quantum ONE میکروفون را بر روی کاپ چپ تعبیه کرده که با توجه به قابلیت جداسازی این امکان به کاربر می دهد تا در هنگام عدم نیاز اقدام به جداسازی میکروفون کند. از ویژگی های میکروفون تعبیه شده در این مدل هدست می توان به قابلیت حذف نویز فعال (ANC) اشاره کرد. این قابلیت به منظور استفاده در محیط های بازی طراحی شده و با توجه به حذف صداهای ناخواسته پس زمینه ای که در اختیار دارد می تواند به گیمر این امکان را بدهد تا بدون حواس پرتی اقدام به انجام بازی های خود کند.

هدست مخصوص بازی JBL Quantum ONE با درایورهای 50 میلی متری از نوع Hi-Res

هدست گیمینگ جی بی ال مدل Quantum ONE با قابلیت برقراری اتصال به 2 روش و صدای فراگیر 360 درجه!

JBL برای راحتی هر چه بیشتر کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی و دیگر فعالیت ها از 2 روش مختلف جهت برقراری ارتباط هدست گیمینگ Quantum ONE استفاده کرده است. هر 2 روش استفاده در این هدست به صورت سیمی بوده و کاربر بسته به دستگاه مورد نظر خود می تواند یکی از راه های ارتباط را انتخاب کرده تا برای متصل شدن با هیچ چالشی روبرو نشود. راه های ارتباطی این مدل هدست شامل پورت USB و جک 3.5 میلی متری می شود. با وجود پورت USB این امکان به کاربر داده می شود تا برای متصل شدن به انواع لپ تاپ، کامپیوتر، کنسول و ... اقدام کند. در ضمن به دلیل وجود ورودی جک در اکثر دستگاه های دیجیتال همچون گوشی موبایل، تبلت، لپ تاپ، کامپیوتر و ... این ورودی تبدیل به متداول ترین روش های برقراری ارتباط بین کاربران شده است! قابلیت صدای فراگیر 360 درجه (Quantum Sphere 360) نیز از دیگر ویژگی های مهم هدست گیمینگ Quantum ONE جی بی ال محسوب می شود. این ویژگی باعث شده تا این مدل هدست گیمینگ با سیم یک سر و گردن از بقیه هدست های بازار بالاتر باشد. با وجود صدای فراگیر 360 درجه در این مدل هدست قادر به مدیریت صدای درون هدفون بوده و می تواند جلوه های صوتی را هنگام کالیبره شدن میکروفون تولید کند. با این روش می توان گفت که کاربر هنگام انجام بازی های شوتر می تواند موقعیت دشمنان خود را متوجه شده و همیشه یک قدم جلوتر از آن ها قرار بگیرد. لازم به ذکر است که شرکت JBL از نرم افزار اختصاصی نیز برخوردار بوده و با عنوان JBL Quantum Engine عرضه کرده است. نرم افزار موجود به کاربر این امکان را بدهد تا برای تنظیماتی همچون قابلیت شخصی سازی اکولایزر، تنظیمات صدای فراگیر 360 درجه و نورپردازی با هیچ چالشی روبرو نشود. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که هدست گیمینگ Quantum ONE به قابلیت هایی همچون Ambient Aware نیز به منظور دریافت صدا در محیط های ساکت مجهز است که پس از دریافت صدا از محیط های خارجی به وسیله میکروفون تعبیه شده آن را درون هدفون پخش خواهد کرد.

منبع: soundguys