گوشی پیکسل فولد به تازگی از جانب گوگل رونمایی شده است و توانسته با امکانات درخشانی که دارد توجه ها را به سمت خود جلب کند. سؤالی که ممکن است برای طرفداران گوگل پیش آمده باشد این است که آیا این گوشی ضد آب است؟ در ادامه قصد داریم به این سؤال به طور دقیق پاسخ دهیم! با ما همراه باشید.

گوشی تاشوی ضد آب گوگل Pixel Fold

در جواب سؤال بالا باید گفت که: بله! گوشی تاشوی جدید Pixel Fold دارای درجه حفاظتی IPX8 است که به معنای مقاومت کامل در برابر نفوذ آب است. به طور دقیق تر باید گفت که شما می توانید این گوشی موبایل را (تحت شرایطی خاص) به مدت 30 دقیقه در زیر آب جاری نگه دارید، بدون اینکه آسیبی به بخش های مختلف آن وارد شود.

به این ترتیب این امکان برای شما فراهم است تا گوشی پیکسل فولد را با خود درون استخر ببرید! البته آب باید کاملاً بدون نمک باشد و در ضمن، حواستان باید به میزان کلر آن باشد. همچنین این گوشی در زیر باران آسیب نمی بیند و با خیال راحت می توان از آن در هوای بارانی و حتی برفی استفاده کرد. گوگل اعلام کرده است که اگر پیکسل فولد را در هنگام اسکی با خود به همراه داشته باشید، مشکلی برای آن ایجاد نمی شود. با این حال در مورد مقاومت گوشی تاشوی گوگل در برابر گرد و غبار اطلاعاتی منتشر نشده است.

ویژگی های گوشی Google Pixel Fold فقط در ضد آب بودن خلاصه نمی شود. این گوشی ساختار محکمی نیز دارد و از بهترین متریال و قطعات ساخته شده است. این گوشی در هنگام باز شدن و دستیابی به صفحه نمایش 7.6 اینچ، عملکرد نرم و روانی را ارائه می دهد. دلیل این موضوع، لولاهای فوق العاده با کیفیتِ به کار رفته در این گوشی است. گوگل اعلام کرده است که این لولاها را به طور کامل درون کارخانه تست کرده و از کیفیت عملکرد آنها مطمئن است. علاوه بر این، پیکسل فولد در برابر افتادن از دست و برخورد با زمین مقاوم است. البته توجه داشته باشید که این گوشی در عمل «ضد ضربه» نیست و بهتر است حتماً برای آن یک قاب محافظ تهیه کنید.

گوشی تاشوی ضد آب گوگل Pixel Fold

استاندارد IPX8 (که گوگل پیکسل فولد از آن برخوردار است)، به معنای «مقاومت در برابر نفوذ» است و به میزان حفاظتی که برای قطعات الکتریکی در هنگام قرار گرفتن در معرض آب و گرد و غبار در نظر گرفته شده مربوط می شود. عدد “8” در این کلمه به درجه ضد آب بودن ربط دارد و بالاترین سطح ممکن در این زمینه است! البته دقت نمایید که به طور کلی درجه های حفاظتی ضد آب بودن، به آب جاری مربوط است، مانند دوش آب یا باران. پس اگر قصد دارید تا از گوشی خود درون استخر یا دریا برای عکاسی استفاده کنید، باید حواستان باشد که نمک و کلر موجود در آب ممکن است به گوشی آسیب بزند.

حرف “X” در کلمه IPX8 نیز به گرد و غبار و اثر انگشت مربوط است. با توجه به این که عدد مربوط به این معیار در اینجا نیامده می توان گفت که گوگل آزمایش های لازم برای سنجش مقاومت پیکسل فولد در برابر نفوذ گرد و غبار را انجام نداده یا حداقل نتایج آنها را اعلام نکرده است. به این ترتیب هیچ تضمینی در زمینه مقاومت این گوشی در برابر آلودگی های محیطی وجود ندارد. هر چند معمولاً گوشی های رده بالایی در سطح پیکسل فولد از استانداردهای کامل در این زمینه برخوردارند. برای اطمینان بیشتر مجدداً به شما توصیه می کنیم برای گوشی پیکسل فولد خود یک قاب محفاظ تهیه کنید.

گوشی تاشوی ضد آب گوگل Pixel Fold

گوشی گوگل پیکسل فولد علاوه بر مشخصات فیزیکی عالی (که شامل لولاهای با کیفیت، طراحی فوق باریک و ضد آب بودن می شود)، مشخصات فنی درخشانی هم دارد. از جمله این مشخصات می توان به دوربین رده بالا، اسپیکرهای قوی، تکنولوژی هپتیک، چیپست قدرتمند Tensor G2 و طول عمر طولانی باتری می شود.

در مجموع پیش بینی می شود گوشی Pixel Fold به موفقیت قابل توجهی در بازار گوشی های تاشو دست پیدا کند و به رقیبی جدی برای گلکسی زد فولد سامسونگ تبدیل شود.

منبع: xda-developers