دنیای گجت های پوشیدنی در چند سال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است و طرفداران زیادی هم پیدا کرده است. به طوری که اگر سری به بازار مچ بند و ساعت های هوشمند بزنید، با مدل های متعدد و متنوعی از برندهای مختلف مواجه می شوید. این گجت ها با بهره بردن از امکانات مربوط به حوزه سلامتی و فیتنس، به خوبی جایگاه خود را در زندگی روزمره انسان ها پیدا کرده اند و در بعضی موارد حتی جان کاربران خود را از مرگ نجات داده اند! با وجود اینکه ساعت های هوشمند مدام در حال توسعه هستند و به نظر می رسد هنوز جا برای پیشرفت آنها وجود دارد، اما در این میان شاهد ورود تدریجی یک محصول جدید دیگر به دنیای گجت های پوشیدنی هستیم! این دستگاه جدید، «حلقه هوشمند» یا Smart Ring نام دارد و همانند یک انگشتر درون انگشت دست قرار می گیرد. یکی از جدیدترین مدل ها در این حوزه، حلقه هوشمند Iris است که از امکانات سلامتی پیشرفته ای بهره می برد.

حلقه هوشمند Iris توانایی اندازه گیری دقیق فشار خون شما را خواهد داشت

حلقه هوشمند Iris مشخصات رده بالایی دارد و می توان آن را یکی از پیشرفته ترین مدل های فعلی دانست. این حلقه به سنسور PPG همراه با شش آشکار ساز نوری و هجده LED مجهز شده است. به عنوان مقایسه بد نیست بدانید که رقبای این گجت پوشیدنی به طور میانگین تنها دارای 2 آشکار ساز نوری و چهار LED هستند!

شما می توانید از حلقه هوشمند Iris برای اندازه گیری معیارهای بیولوژیکی مختلف بدن خود استفاده کنید. به عنوان مثال این حلقه کوچک توانایی اندازه گیری و سنجش ضربان قلب، HRV (تغییر پذیری ضربان قلب) و سطح اکسیژن خون را دارد. همچنین می توانید آن را برای بررسی و زیر نظر گرفتن تمرینات ورزشی، کیفیت خواب و سطح استرس خود مورد استفاده قرار دهید. تمامی این اطلاعات از طریق اپلیکیشن همراه این حلقه هوشمند در دسترس قرار می گیرند.

حلقه هوشمند Iris توانایی اندازه گیری دقیق فشار خون شما را خواهد داشت

باید به این نکته هم اشاره کنیم که حلقه هوشمند Iris به دماسنج پیشرفته پزشکی مجهز است و از سنسور سنجش فشار خون هم بهره می برد. البته این طور که اعلام شده، قابلیت اندازه گیری فشار خون در اواسط سال 2024 به این حلقه اضافه خواهد شد.

شرکت سازنده حلقه هوشمند Iris ادعا کرده است که این محصول با 2.5 میلی متر ضخامت و 5 میلی متر عرض، کوچکترین حلقه هوشمند دنیا است و در همین راستا از کوچکترین سنسورهای بیومتریک دنیا در آن استفاده شده است. این حلقه کمتر از 5 گرم وزن دارد و همراه با آن یک پایه شارژ وایرلس ارائه می شود. دیگر وجه تمایز حلقه Iris با دیگر نسخه های موجود در بازار به دقت فوق العاده بالای آن مربوط می شود. مطابق با نظرات کاربرانی که از این حلقه هوشمند استفاده کرده اند، دقت سنسورهای سلامتی آن به تجهیزات حرفه ای پزشکی بسیار نزدیک است.

حلقه هوشمند Iris توانایی اندازه گیری دقیق فشار خون شما را خواهد داشت

نکته جالب اینجا است که حلقه هوشمند Iris در مقایسه با نزدیک ترین رقیبش، حلقه Oura، قیمت پایین تری دارد. این گجت پوشیدنی با قیمت 199 دلار عرضه شده است، در حالیکه قیمت حلقه هوشمند Oura از 299 دلار آغاز می شود. این طور که به نظر می رسد، باید منتظر اخبار بیشتری از توسعه و پیشرفت حلقه های هوشمند در آینده باشیم!

منبع: notebookcheck