رقابت در بازار گوشی های هوشمند با بالاترین سرعت ادامه دارد! با وجود اینکه کیفیت دوربین و قدرت پردازشی در تک تک مدل های جدیدی که به بازار عرضه می شوند در حال پیشرفت است، اما این معیارها به تنهایی برای محبوبیت شرکت های سازنده در میان کاربران کافی نیستند. به همین دلیل شرکت های بزرگ به دنبال روش های خلاقانه تر و البته کاربردی تری برای جلب توجه افراد به محصولات خود هستند.

یکی از این روش ها، قابلیت تماس اضطراری یا Emergency SOS است که برای اولین بار توسط اپل معرفی شد. از زمان رونمایی از این قابلیت (که البته چندان هم طولانی نیست)، افراد بیشتری به خرید آیفون ترغیب شده اند. اما این ویژگی صرفاً جنبه تبلیغاتی نداشته و تا به اینجا بارها در نجات جان کاربران آیفون نقش داشته است! این بار آیفون با بهره گیری از قابلیت تماس اضطراری، توانسته جان گروهی از کوهنوردان گمشده را در کالیفرنیا نجات دهد!

سرویس Emergency SOS در گوشی های آیفون

چگونه تماس اضطراری SOS آیفون جان کوهنوردان گمشده را نجات داد؟

بله، اخیراً گروهی از کوهنوردان در کالیفرنیا مسیر خود را گم می کنند و اگر آیفون همراهشان نبود، معلوم نبود چه سرنوشتی پیدا می کردند! اپلیکیشن Emergency SOS آیفون که برای برقراری تماس مستقیم در موارد اورژانسی طراحی شده، یک بار دیگر زندگی گروهی از انسان ها را نجات داده است. این اپلیکیشن که چندی پیش یک خانواده را از مرگ احتمالی نجات داده بود، این بار به گروهی از کوهنوردان حیات دوباره ای بخشیده است.

این گروه، یک منطقه نا آشنا در کالیفرنیا را برای پیاده روی در طبیعت و کوهنوردی انتخاب کرده بودند. پس از طی مسافتی قابل توجه، آنها از مسیر برنامه ریزی شدۀ قبل خود خارج شده و در نزدیکی یک دره گم شدند. شانسی که این گروه آوردند این بود که حدود 10 نفر از آنها با خود آیفون به همراه داشته و جزء کاربران فعال سرویس Emergency SOS اپل بوده اند. با وجود اینکه این گروه در یک لوکیشن دور افتاده گم شده بودند و هیچ گونه دسترسی به شبکه های تلفن نداشتند، اما سرویس SOS اپل توانست آنها را به تیم های امداد رسانی محلی متصل کند و جان آنها را نجات دهد.

سرویس Emergency SOS در گوشی های آیفون

بلافاصله پس از دریافت تماس، تیم های امدادی برای یافتن و نجات کوهنوردان به محل اعزام شدند. نزدیک ترین اقامتگاه به محل گم شدن آنها، Ventura بوده است. یکی از مقامات محلی Ventura پس از یافتن این کوهنوردان اعلام کرده است که حال عمومی آنها خوب است و این افراد اکنون در محل امن حضور دارند. این مقام محلی طی یک نشست خبری تأکید کرد که برخی از اعضای این گروه (که تعدادشان کم هم نبوده است)، برای چنین فعالیت سنگینی آمادگی کافی نداشته اند و تجهیزات ضروری همراه آنها نبوده است. او خاطر نشان کرد که چندین نفر از اعضای این گروه فقط شلوارک و تی شرت پوشیده بودند و این سرزمین چالش برانگیز را دست کم گرفته بوده اند! منطقه ای که این گروه در آنجا گم شده بود پر از گذرگاه های آبی متعدد و تپه های شیب دار خطرناک بوده که عبور از آنها مستلزم آشنایی با مهارت های کوهنوردی است. این شرایط جغرافیایی نا آشنا باعث سردرگمی و استرس این گروه کوهنوردی آماتور شده و در نهایت به گم شدن آنها منجر شده است.

سرویس Emergency SOS در گوشی های آیفون

این بار چندم است که دستگاه های ساخت اپل به طور مستقیم در زندگی بشر تأثیر مثبت می گذارند. پیش از این هم اخبار متعددی در مورد نجات جان افراد توسط Apple Watch منتشر شده بود. بله، فقط دوربین های 200 مگاپیکسلی و صفحه نمایش های 240 هرتز نیستند که به یک برند اعتبار می بخشند!

منبع: gizmochina