با وجود اینکه تازه چند ماه از به بازار آمدن خانواده آیفون 14 می گذرد، بازار شایعات برای نسل بعدی این گوشی ها از همین حالا به راه افتاده است! در همین راستا یک مرکز تحقیقاتی تایوانی به نام TrendForce گزارشی را منتشر کرده و در آن برخی از مشخصات کلیدی گوشی های سری آیفون 15 را فاش کرده است! این طور که به نظر می رسد، سری آیفون 15 از بسیاری جهات نسبت به نسل فعلی ارتقا پیدا خواهند کرد و یک سری ویژگی جدید به آنها اضافه خواهد شد.

آیفون 15 احتمالاً به دوربین پریسکوپ و 8GB رم مجهز خواهد بود

شرکت ترند فورس در گزارش خود به چند مشخصه سری بعدی آیفون اشاره کرده است. مطابق با این اطلاعات، آیفون 15 که انتظار می رود در پاییز سال 2023 به صورت رسمی به بازار بیاید، به 8 گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد بود. این در حالی است که اپل در گوشی آیفون 14 پرو از 6 گیگابایت رم استفاده کرده است. همچنین این احتمال وجود دارد که یک لنز پریسکوپ نیز به آیفون 15 اضافه شود. مشابه این کار را سامسونگ در سال 2021 انجام داده و از چنین لنزی در گوشی گلکسی S21 اولترا استفاده کرده بود. حال اپل پس از گذشت 2 سال قصد دارد از این فناوری در آیفون استفاده کند.

تحلیل گر شناخته شده اپل، مینگ چی کو، اعتقاد دارد که در دو مدل پرو سری آیفون 15، دکمه های مکانیکی پاور و ولوم صدا با دکمه های لمسی جایگزین خواهند شد؛ درست مانند کاری که اپل در رابطه با دکمه هوم در آیفون 8 در مقایسه با آیفون 7 انجام داد. بر اساس صحبت های آقای Kuo، گوشی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس در هر دو سمت بدنه خود به موتورهای لمسی مجهز خواهند بود تا بتوانند لمس و فشرده شدن کلیدهای فیزیکی را شبیه سازی کنند. Kuo معتقد است که گوشی های اندرویدی نیز در آینده همین مسیر را در پیش خواهند گرفت.

آیفون 15 احتمالاً به دوربین پریسکوپ و 8GB رم مجهز خواهد بود

برای کاربران آیفون که مدت ها است درخواست ارتقای سنسور تله فوتوی آیفون را دارند، مجهز شدن آیفون 15 به لنز پریسکوپ می تواند خبر خوبی باشد. اما متأسفانه گویا این لنز فقط به آیفون 15 پرو مکس اضافه می شود و سایر مدل های این سری فاقد آن هستند! البته لازم به ذکر است که این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که آیفون 15 مدل پرو مکس جایگزین مدل اولترا نشده باشد. اما با این حال ارتقای میزان حافظه رم در هر دو نسخه پرو و پرو مکس اعمال خواهد شد.

ترند فورس ادعا کرده است که اپل همچنان به استفاده از دو تراشه در آیفون های موجود در یک خانواده ادامه خواهد داد. به این ترتیب گوشی های آیفون 15 پرو مکس و آیفون 15 پرو با تراشه جدید A17 Bionic عرضه خواهند بود؛ در حالیکه نسخه استاندارد آیفون 15 و مدل آیفون 15 مکس از تراشه امسال A16 Bionic قدرت می گیرند.

آیفون 15 احتمالاً به دوربین پریسکوپ و 8GB رم مجهز خواهد بود

همان طور که اپل امسال به صورت رسمی اعلام کرد، تمامی مدل های آیفون 15 از کانکتور لایتنینگ به پورت USB-C مهاجرت می کنند! همچنین در آنها همچنان از مودم فایو جی کوالکوم استفاده می شود. اپل انتظار دارد تا مودم فایو جی اختصاصی خود را تا دو سال آینده برای استفاده در آیفون آماده کنید.

توجه داشته باشید که تمامی این اخبار از منابع غیر رسمی ذکر شده اند و ممکن است برنامه اپل چیز دیگری باشد! پس منتظر بمانید و اخبار روز مرتبط با آیفون 15 را از وب سایت ایده برتر پارسیان دنبال کنید!

منبع: notebookcheck.net