شایعات و اخبار غیر رسمی حاکی از این هستند که تراشه A17 بایونیک اپل فقط برای استفاده در گوشی آیفون 15 پرو طراحی و تولید خواهد شد. این خبر توسط یکی از افشاگران شناخته شده و قابل اعتماد دنیای تکنولوژی مطرح شده است که پیش از این عرضه گوشی های سری آیفون 14 با دو تراشه مختلف را پیش بینی کرده بود! از این جهت می توان تا حدود زیادی از صحت این خبر اطمینان داشت! لازم به ذکر است که اپل به احتمال زیاد تراشه بایونیک A17 را با فرآیند 3 نانومتری تولید خواهد کرد.

شاید اپل در گوشی آیفون 15 پرو از تراشه A17 بایونیک استفاده کند

با وجود اینکه هنوز گوشی های سری آیفون 14 به بازار عرضه نشده اند، اما از همین حالا شایعات و گمانه زنی ها درباره نسل آینده این گوشی ها آغاز شده است! جدیدترین خبر منتشر شده در رابطه با سری آیفون 15 توسط وب سایت چینی زبان ITHome (بر اساس پستی از یک کاربر شبکه اجتماعی چینی ویبو) پوشش داده شده و اطلاعاتی را در رابطه با تراشه یکی از مدل های این سری ارائه می دهد. بد نیست بدانید که این کاربر پیش از این نیز عنوان کرده بود که اپل از دو تراشه جداگانه در گوشی های سری آیفون 14 استفاده خواهد کرد؛ خبری که اکنون صحت آن تأیید شده است!

در حال حاضر اکثر قریب به اتفاق کارشناسان و فعالان صنعت گوشی های هوشمند معتقدند که گوشی های اپل آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس از تراشه A16 بایونیک قدرت می گیرند. در حالیکه تراشه به کار رفته در مدل استاندارد آیفون 14 و آیفون 14 مکس از تراشه A15 بایونیک استفاده خواهد شد. این تراشه پیش از این در سری آیفون 13 نیز از جانب اپل مورد استفاده قرار گرفته بود، اما قرار است تا در گوشی های جدید آیفون با اندکی ارتقا مواجه شود. این احتمال هم وجود دارد تا اپل این نسخه ارتقا یافته تراشه A15 را به A16 تغییر نام دهد. در این حالت تراشه A16 فعلی با نام A16 Pro عرضه خواهد شد. درست است که این اطلاعات ممکن است کمی باعث گیج شدن شما بشود، اما به هر حال برای طرفداران اپل می تواند جذابیت و اهمیت بالایی داشته باشد!

شاید اپل در گوشی آیفون 15 پرو از تراشه A17 بایونیک استفاده کند

این کاربر به این نکته اشاره کرده است که اپل به احتمال زیاد همین سناریو را برای گوشی های آیفون 15 نیز در پیش خواهید گرفت و مدل های موجود در این سری با دو تراشه مختلف عرضه خواهند شد. به این ترتیب پیش بینی می شود که گوشی های آیفون 15 و آیفون 15 مکس به تراشه A16 مجهز خواهند بود و در گوشی های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از تراشه A17 استفاده خواهد شد. همچنین اگر اپل دوباره تصمیم به تولید آیفون 15 مینی بگیرد، این گوشی نیز دارای تراشه A16 خواهد بود.

شاید اپل در گوشی آیفون 15 پرو از تراشه A17 بایونیک استفاده کند

حال باید ببینیم که برنامه اپل برای تولید تراشه A17 به چه صورت خواهد بود و آیا زمان بندی تولید و عرضه آن با برنامه تولید آیفون 15 هم خوانی خواهد داشت یا خیر. در حال حاضر ما هیچ یک از این خبرها را تأیید یا رد نمی کنیم!

منبع: notebookcheck.net


ممکن است اطلاعات ذکر شده در این بخش با اطلاعات اصلی کالا در زمان عرضه متفاوت باشد. در صورت مشاهده مغایرت، این موضوع را به ما اطلاع دهید.