بر اساس یک گزارش جدید از شرکت تحقیقاتی Omdia، اپل برنامه دارد تا نسخه بعدی آیپد پرو با نمایشگر OLED را در سال 2024 به بازار بفرستد. این دستگاه احتمالاً در دو نسخه با سایز صفحه نمایش 11 و 13 اینچ عرضه می شود و در آن از از پنل OLED (LTPO) استفاده خواهد شد. تولید انبوه آیپد پرو با صفحه نمایش اولد به احتمال بسیار زیاد در سه ماهه اول سال آینده میلادی شروع می شود. در ادامه با جزئیات این خبر همراه شما هستیم.

عرضه آیپد پرو با نمایشگر OLED در سال 2024 توسط اپل

نکته: عکس بالا مربوط به iPad Pro 2022 است.

اپل با استفاده از صفحه نمایش اولد قصد دارد تا مجموعه ای از امکانات کاربردی و جدید را به محصولات خانواده iPad Pro اضافه کند. به طور کلی نمایشگرهای اولد کیفیت نمایش رنگ مشکی را چند سطح ارتقا می دهند و امکان کنترل روشنایی به ازای هر پیکسل را فراهم می آورند. همچنین این پنل ها قابلیت های چشمگیری در نمایش محتوای HDR دارند و نسبت کنتراست فوق العاده ای را ارائه می دهند. نمایشگرهای OLED با بهره بردن از تکنولوژی LTPO قادرند تا نرخ نوسازی تصویر را به صورت داینامیک تنظیم کنند که باعث می شود توان مصرفی آنها کاهش پیدا کند.

عرضه آیپد پرو با نمایشگر OLED در سال 2024 توسط اپل

شرکت اپل در آیپد پروهای فعلی از پنل های Mini LED LCD استفاده می کند و مهاجرت به پنل OLED می تواند برای این سری از دستگاه ها یک پیشرفت چشمگیر به حساب آید. مجهز کردن آیپد پرو به پنل OLED مهر تأیید دیگری است بر تعهدی که اپل همواره به کیفیت نمایش تصویر در تولید محصولات خود داشته است.

در حالی که این خبر طرفداران آیپد را هیجان زده کرده است، اما متأسفانه خبرهای چندان جالبی در مورد «مک بوک با نمایشگر OLED» به گوش نمی رسد! در گزارش منتشر شده توسط Omdia به این نکته اشاره شده که احتمالاً تولید و عرضه این دستگاه با تأخیر مواجه خواهد شد. شایعات قبلی حاکی از این بودند که مک بوک با صفحه نمایش اولد در سال 2024 به بازار خواهد آمد. اما اکنون بر اساس آخرین اطلاعات، تولید این مک بوک ها فعلاً از برنامه کار اپل خارج شده و احتمالاً در سال 2027 شاهد رونمایی از آنها خواهیم شد.

عرضه آیپد پرو با نمایشگر OLED در سال 2024 توسط اپل

اپل همواره در استفاده از تکنولوژی OLED محتاط عمل کرده و آن را فقط در برخی مدل های آیفون و اپل واچ به کار برده است. این در حالی است که آیپد و مک بوک تا به حال هیچ گاه به نمایشگر OLED مجهز نبوده اند و برای اولین بار است که اپل قصد بهره بردن از این تکنولوژی را در این دستگاه ها دارد. با وجود اینکه تولید مک بوک با صفحه نمایش اولد با تأخیر مواجه شده، اما همین که بالاخره اپل تصمیم به استفاده از این فناوری در لپ تاپ های خود گرفته خبر خوبی است!

در چند وقت اخیر اپل تلاش های زیادی را برای به روز رسانی محصولات خود انجام داده و از ابتکارات و خلاقیت های متعددی در آنها بهره برده است. به این ترتیب پس از پروژه های تولید آیپد پرو و مک بوک با نمایشگر OLED، به احتمال زیاد باید منتظر رونمایی از دیگر محصولات به روز رسانی شدۀ این شرکت نام آشنا باشیم!

منبع: gizmochina