بعضی از تولید کنندگان گوشی های اندرویدی روش های خاص خود را برای انتقال از یک دستگاه به دستگاه دیگر ایجاد کرده اند. گوگل برای این منظور، در اوایل سال جاری اپلیکیشن Switch to Android را معرفی کرد. این اپلیکیشن به کاربران آیفون اجازه می دهد تا به سادگی گوشی خود را به یک نسخه اندرویدی تبدیل کنند. تا به اینجا این اپلیکیشن فقط برای دستگاه های Pixel گوگل در دسترس بود و از گوشی های دیگر پشتیبانی نمی کرد. اما این شرایط تغییر کرده است!

نسخه iOS اپلیکیشن Switch to Android اکنون از تمام گوشی های اندروید 12 پشتیبانی می کند

به تازگی گوگل اعلام کرده است که محدودیت استفاده از اپلیکیشن Switch to Android را برداشته و این اپلیکیشن با تمام گوشی های هوشمند مجهز به اندروید 12 سازگاری پیدا کرده است. به این ترتیب سوئیچ کردن به یک گوشی اندرویدی ساده تر از قبل شده و علاوه بر گوشی های پیکسل، محصولات سامسونگ، شیائومی و دیگر برندها نیز از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد. با توجه به اینکه بسیاری از گوشی های اندرویدی فعلی با سیستم عامل اندروید 12 راهی بازار می شوند، کاربران آنها مشکلی برای استفاده از این قابلیت نخواهند داشت.

فرآیند واقعی سوئیچ بین iOS و اندروید با اپلیکیشن Switch to Android بسیار ساده و سریع شده است. شما به عنوان یک کاربر آیفون تنها کاری که در این زمینه نیاز است انجام دهید این است که این اپلیکیشن را دانلود کرده و بر روی آیفون خود نصب نمایید. سپس آیفون را از طریق کابل به گوشی اندرویدی مورد نظرتان متصل نمایید. پس از آن فایل ها و اطلاعات دلخواهتان را از طریق این آپلیکیشن انتخاب کرده و سپس منتظر بمانید تا کپی آنها بر روی گوشی اندرویدی تکمیل شود.

نسخه iOS اپلیکیشن Switch to Android اکنون از تمام گوشی های اندروید 12 پشتیبانی می کند

اما چه اطلاعاتی را می توان از طریق اپلیکیشن Switch to Android از آیفون به یک گوشی اندرویدی انتقال داد؟ شما می توانید مخاطبان، پیام ها، موزیک، اپلیکیشن های سازگار، تصاویر ذخیره شده بر روی آیفون، ویدئو و دیگر فایل ها را از این طریق بین دو دستگاه انتقال دهید. با این حال امکان انتقال حساب های کاربری وجود ندارد و تصاویر ذخیره شده بر روی iCloud به یک درخواست انتقال نیاز خواهند داشت.

گوگل با معرفی این اپلیکیشن از فرصت استفاده کرده و لیستی از دلایلی را که کاربران به استفاده از اندروید متمایل می شوند، ارائه داده است. در این لیست دلایلی مانند رشد روز افزون اکوسیستم اندروید، ویژگی های کاربردی در رابطه با حفظ حریم شخصی مانند ویژگی Privacy Dashboard و اپلیکیشن هایی مانند Google Messages و Gboard دیده می شود.

نسخه iOS اپلیکیشن Switch to Android اکنون از تمام گوشی های اندروید 12 پشتیبانی می کند

اما ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که انتقال فایل از اندروید به iOS به چه صورت است و آیا اپل نیز برای این منظور تمهیداتی اندیشیده است یا نه؟ اپل برای این منظور اپلیکیشن Move to iOS خود را ارائه داده که عملکرد تقریباً مشابهی را ارائه می دهد. همچنین اپل به تازگی امکان انتقال چت های واتس اپ از آیفون به اندروید و بالعکس را فراهم کرده است تا کاربران این پلتفرم ها راحت تر از قبل بتوانند اکوسیستم های جدید را تجربه کنند!

منبع: androidcentral