دستگاه Nest Thermostat جدیدترین ترموستات هوشمند گوگل است که با قیمت پایین تری (130 دلار) نسبت به ترموستات پرچمدار Nest Learning Thermostat عرضه شده است. این دستگاه از بسیاری از ویژگی های ترموستات های بالا رده بهره می برد و از طراحی ظاهری مدرن و جذابی نیز برخوردار است. مراحل نصب این ترموستات نیز مشابه با Nest Learning Thermostat است. با این تفاوت که ترموستات جدید Nest فقط با اپلیکیشن Google Home سازگار است و نمی توان از اپلیکیشن Nest برای اعمال تنظیمات بر روی آن استفاده کرد. در این بخش مراحل ابتدایی برای نصب و راه اندازی این ترموستات را بررسی می کنیم. توجه داشته باشید که Nest Thermostat برای استفاده در خانه های هوشمند طراحی شده و با سایر دستگاه های قابل استفاده در خانه هوشمند و دستیار صوتی Google Assistant سازگار است.

مراحل نصب و راه اندازی ترموستات جدید گوگل با نام Nest Thermostat

مراحل اولیه برای نصب

مراحل اولیه برای نصب Nest Thermostat در اپلیکیشن Google Home انجام می شود:

  • اپلیکیشن Google Home را دانلود کرده و یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید. اگر قبلاً این اپلیکیشن را نصب کرده اید، با اطلاعات حساب کاربری تان وارد آن شوید.
  • بر روی علامت پلاس (+) که در قسمت سمت راست بالای صفحه اصلی این اپلیکیشن قرار دارد، ضربه بزنید و گزینه Set up device و سپس گزینه New devices را انتخاب کنید.
  • مجموعه ای (home) را که پیش از این در این اپلیکیشن ایجاد کرده اید، انتخاب کنید یا نسبت به ایجاد یک home جدید اقدام کنید.
  • از دسته بندی دستگاه های اپ، Thermostat را انتخاب کنید و پس از آن بر روی گزینه Nest Thermostat ضربه بزنید.
  • QR Code موجود بر روی ترموستات خود را اسکن کنید. به عنوان روش جایگزین می توانید کد شش رقمی ارائه شده همراه با ترموستات را در کادر مربوطه وارد کنید.
  • ترموستات جدید فعال شده است. حالا وقت آن است که ترموستات قدیمی خود را از رده خارج کنید:
  • ترموستات و سیستم های گرمایشی و سرمایشی خانه خود را خاموش کنید (در صورت نیاز به راهنمایی، از متخصص کمک بگیرید).
  • بدنه ترموستات قدیمی را از آن جدا کنید.
  • اکنون قادر به مشاهده سیم کشی های داخلی ترموستات خواهید بود. پیشنهاد می کنیم با گوشی خود از این سیم کشی ها عکس بگیرید تا در آینده بتوانید از الگوی آن استفاده کنید.
  • سیم ها را از پنل ترموستات جدا کنید. سپس پنل را به طور کامل از محل نصب شده خارج نمایید.

اکنون شما می توانید ترموستات جدید را بر روی دیوار نصب کنید. پیشنهاد می کنیم که برای سهولت بیشتر، از سوراخ های موجود در محل نصب ترموستات قدیمی برای این منظور استفاده کنید. پس از نصب ترموستات جدید، اپلیکیشن Google Home یک سری سؤالات از شما در رابطه با زبانی که برای کار با اپلیکیشن ترجیح می دهید، نوع سیستم و موارد دیگر می پرسد. همچنین شما در این بخش می توانید تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کرده و به عنوان مثال برنامه زمان بندی دلخواه برای گرم یا خنک شدن خانه را به اپلیکیشن وارد کنید. همچنین این اپلیکیشن امکاناتی مانند تنظیم دمای خانه وقتی در منزل حضور ندارید یا سازگاری با دستیار صوتی را نیز به شما می دهد. پس از طی کردن این مراحل، ترموستات هوشمند Nest شما آماده به کار خواهد بود.

منبع: cnet