ایلان ماسک باید حسابی مراقب خودش باشد، چرا که مارک زاکربرگ با رونمایی از یک شبکه اجتماعی جدید بار دیگر به میدان برگشته و این بار قصد دارد تا بخش زیادی از کاربران توییتر را از چنگ ماسک بیرون بکشد! در همین راستا شبکه اجتماعی Threads by Instagram به تازگی به صورت رسمی در دسترس قرار گرفته است و به لطف مراحل نصب و عضویت بسیار ساده، در همان ساعات ابتدایی حدود 10 میلیون کاربر جذب کرده است! اگر شما یک اکانت اینستاگرام داشته باشید، فقط با چند لمس ساده بر روی صفحه نمایش گوشی موبایل خود می توانید به Threads وارد شوید!

رونمایی از شبکه اجتماعی Threads اینستاگرام

شاید برایتان جالب باشد که Threads برای اولین بار در سال 2019 و به عنوان یک اپلیکیشن چت جدید برای اینستاگرام معرفی شد. هدف از رونمایی این ابزار جدید در آن زمان، به طور عمده به چالش کشیدن Snapchat عنوان شده بود. اما اکنون در سال 2023، متا با اعمال یک سری تغییرات مجدداً Threads را به صدر اخبار آورده و این بار کاربران توییتر را نشانه گرفته است!

متا عنوان کرده کاربرانی که از مسائل مربوط به تغییرات مدیریتی توییتر و محدودیت های گاه و بیگاه این شبکه اجتماعی راضی نیستند، می توانند به Threads مهاجرت کنند و تجربه ای مشابه با توییتر را در آن به دست بیاورند.

در حال حاضر Threads به صورت رایگان بر روی گوشی های اندرویدی و iOS قابل دانلود و نصب است. همان طور که برخی از تحلیل گران پیش از راه اندازی این شبکه اجتماعی اذعان کرده بودند، این برنامه داده های زیادی را جمع آوری می کند، اما به نظر می رسد که در مجموع با سیاست های عادی جمع آوری دیتای متا منطبق است. اگر شما کاربر فیسبوک یا اینستاگرام هستید، احتمالاً به خوبی با میزان اطلاعاتی که متا از کاربرانش جمع آوری می کند، آشنا هستید.

رونمایی از شبکه اجتماعی Threads اینستاگرام

اپلیکیشن Threads هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و رابط کاربری آن شبیه به توییتر است. در واقع می توان این سرویس را تلفیقی از توییتر و اینستاگرام دانست. با اجرای Threads، صفحه هوم برای شما نمایش داده می شود که می توانید پست های ارسالی توسط سایر کاربران را در آن مشاهده کنید. در حال حاضر پست های ارسالی توسط تمام کاربران عمومی در صفحه هوم نمایش داده می شوند، نه فقط کاربرانی که آنها را فالو کرده اید.

توجه داشته باشید که شبکه اجتماعی Threads هنوز نسخه دسکتاپ یا وب ندارد. البته شما می توانید اپلیکیشن اندرویدی آن را از طریق سرویس Windows Subsystem for Android (WSA) بر روی ویندوز 11 نصب کنید. در هر حال باید گفت که اپلیکیشن اندروید و iOS این شبکه اجتماعی به خوبی بر روی گوشی نصب می شود و عملکرد روان و سریعی را ارائه می دهد. همچنین لازم به ذکر است که رابط کاربری این اپلیکیشن با تبلت سازگاری ندارد و فقط بر روی نمایشگرهای عمودی به شکلی صحیح نمایش داده می شود.

رونمایی از شبکه اجتماعی Threads اینستاگرام

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، عنوان کرده است که Threads فقط در همان 24 ساعت اولیه پس از رونمایی، توانسته 30 میلیون کاربر پیدا کند! این طور که پیدا است نبرد متا و توییتر (که می توان آن را به عنوان نبرد ایلان ماسک و زاکربرگ در نظر گرفت!) تازه شروع شده و روزهای داغ تر و هیجان انگیزتری را پیش روی خود خواهد داشت!

شما Threads را نصب کرده اید؟! کدام را ترجیح می دهید؟ توییتر یا Threads؟! نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: androidcentral