این طور که به گوش می رسد، اپل قصد دارد تا iMac Pro جدید خود را به یک یا حتی دو تراشه M3 مجهز کند و یک دستگاه کاملاً ارتقا یافته را روانه بازار نماید. مسلماً این دستگاه سرعت و قدرت به مراتب بالاتری نسبت به مدل های فعلی دارد، اما نکته ای که باید به آن اشاره شود این است که به احتمال بسیار زیاد تا اواسط سال آینده شاهد ورود آن به بازار نخواهیم بود! انتظاری که شاید برای علاقه مندان به اپل کمی طولانی به نظر برسد!

آی مک پروی جدید اپل با تراشه M3 عرضه می شود؛ اما نه به این زودی ها!

تولید نسخه اورجینال iMac Pro در ماه مارچ 2021 متوقف شده و از آن زمان تا کنون جایگزینی برای آن از جانب اپل معرفی نشده است. در این مدت شاهد عرضه Mac Studio و Studio Display بوده ایم که به نوعی این خلأ را پر کرده اند، اما اکنون مارک گورمن از بلومبرگ اعلام کرده است که اپل قصد دارد تا یک آی مک جدید را معرفی کند و این آی مک جدید از سری “Pro” خواهد بود. در این دستگاه از نسخه هایی از تراشه M3 استفاده می شود که می تواند M3 Pro و M3 Max باشد. به این ترتیب بعید است که از آی مک پروی جدید اپل زودتر از میانه سال 2023 رونمایی شود. پس حداقل یک سال یا بیشتر تا عرضه نسخه جدید آی مک پرو زمان باقی مانده است.

آی مک پروی جدید اپل با تراشه M3 عرضه می شود؛ اما نه به این زودی ها!

اپل همچنین احتمالاً مدل 24 اینچی M1 iMac فعلی خود را به روز رسانی خواهد کرد. البته به نظر می رسد که این مدل به طور مستقیم از تراشه M1 به تراشه M3 ارتقا پیدا می کند و شاهد عرضه M2 iMac به بازار نخواهیم بود. دستگاه فعلی در ماه May سال 2021 به بازار آمده و اکنون بیش از یک سال از عمر آن می گذرد.

اپل در حال حاضر پروژه های باز زیادی برای تولید Mac های جدید دارد! به عنوان مثال انتظار می رود که تراشه  M2 Max و تراشه M2 Pro در مک بوک پرو استفاده شود و تا اواخر سال جاری راهی بازار شوند. همچنین یک M2 Mac Pro جدید نیز در همین حوالی احتمالاً از جانب اپل معرفی خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست که اپل از کدام نسخه تراشه M2 در این دستگاه استفاده خواهد کرد. اما این احتمال وجود دارد که نسخه های M2 Extreme یا M2 Ultra نیز توسط اپل معرفی شوند و از آنها در مک پروی جدید استفاده شود. چیزی که مشخص است، روزهای شلوغی پیش روی اپل قرار دارد و در یکی دو سال آینده تعداد زیادی مک جدید در دسترس قرار خواهند گرفت.

آی مک پروی جدید اپل با تراشه M3 عرضه می شود؛ اما نه به این زودی ها!

اپل تراشه M2 را در مراسم WWDC 2022 معرفی کرد. این تراشه نسبت به M1 در هر زمینه عملکرد محاسباتی و گرافیکی ارتقا پیدا کرده و سریع تر شده است و حتی لازم به ذکر است که تراشه M2 اپل توانسته در رقابت با پردازنده قدرتمند AMD Ryzen 7 6800U پیروز شود. با فرض اینکه تراشه M3 از M2 قدرتمندتر خواهد بود، احتمالاً شاهد یک جهش بزرگ بین نسل فعلی دستگاه های مک با نسل آینده آنها خواهیم بود! باید منتظر بمانیم و ببینیم که برنامه اپل در این رابطه چیست!

منبع: imore