سامسونگ در سال 2021 بیشتر تعداد گوشی هوشمند در سطح جهان را به فروش رسانده است. این غول کره ای دنیای تکنولوژی در سال گذشته موفق به فروش 272 میلیون گوشی شده و در صدر جدول پرفروش ترین برندها در بازار گوشی های هوشمند قرار گرفته است. این آمار بر طبق گزارش های اعلام شده توسط International Data Corporation جمع آوری شده است.

سامسونگ با فروش 272 میلیون گوشی در سال 2021 به عنوان پرفروش ترین برند موجود در بازار گوشی های هوشمند شناخته شد!

مطابق با آمار اعلام شده، سامسونگ حدود 20.1 درصد از بازار گوشی های هوشمند در دنیا را در اختیار دارد و پس از آن اپل قرار دارد که 17.4 درصد از سهم بازار را در دست گرفته است. اپل در سال 2021 موفق به فروش 235.7 میلیون گوشی شده و در جدول کلی پس از سامسونگ قرار گرفته است. جایگاه سوم نیز متعلق به برند شیائومی با فروش 191 میلیون گوشی در سال است. برندهای OPPO با 133.5 میلیون و Vivo با 128.3 میلیون فروش در رتبه های چهار و پنجم قرار گرفته اند.

به طور کلی بازار گوشی های هوشمند در سال 2021 در مقایسه با سال 2020 با رشد 5.7 درصدی مواجه شده است و تعداد 1.35 میلیارد گوشی در آن به فروش رفته است. البته IDC در کنار خبرهای خوب، خبرهای بدی نیز در رابطه با این بازار منتشر کرده است. با وجود اینکه تعداد گوشی های فروش رفته در کل سال رشد داشته، اما میزان فروش گوشی ها در یک چهارم انتهایی این سال نسبت به سال گذشته افت کرده است. این موضوع به دلیل تولید کمتر گوشی در این بازه از سال به سبب کمبود قطعات اولیه بوده است. IDC اعلام کرده است که شرکت های تولید کننده گوشی در این بازه از سال 362.4 میلیون گوشی فروخته اند که نسبت به بازه مشابه در سال گذشته 3.2 درصد کمتر بوده است.

سامسونگ با فروش 272 میلیون گوشی در سال 2021 به عنوان پرفروش ترین برند موجود در بازار گوشی های هوشمند شناخته شد!

یکی از مسئولین رده بالای IDC در این باره چنین اظهار نظر کرده است: «همان طور که پیش از این اعلام کرده بودیم، کاهش تولید گوشی به دلیل کمبود قطعات اولیه در اواسط سال 2021، تأثیر منفی خود را بر روی بازار گوشی های هوشمند نشان داد و این تأثیرات منفی به ماه های آخر سال کشیده شد. باید این هشدار را بدهیم که این آثار منفی در ماه های اولیه سال 2022 نیز مشهود است و این بازار هنوز نتوانسته رونق سابق خود را بازیابد».

IDC خاطر نشان کرده است که کاهش فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه چهارم سال 2021، «دومین سه ماهه متوالی رشد منفی» را نشان می دهد. این شرکت گزارش داده است که میزان فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال 2021 نیز نسبت به سال قبل 6.7 درصد کاهش پیدا کرده است.

سامسونگ با فروش 272 میلیون گوشی در سال 2021 به عنوان پرفروش ترین برند موجود در بازار گوشی های هوشمند شناخته شد!

پیش بینی می شود که با عرضه گوشی های پرچم دار برندهای مختلف، این بازار مجدداً به رونق گذشته دست پیدا کند. به خصوص اینکه کاربران علاقه زیادی به گوشی های 5G دارند. همچنین امسال چند مدل مختلف از گوشی های تاشو وارد بازار خواهد شد که می تواند جذابیت زیادی برای کاربران داشته باشد.

منبع: androidcentral