هواوی در رویداد پاییزۀ خود چندین محصول جدید و جذاب را به دنیا معرفی کرده است که در میان آنها اولین ساعت هوشمند ساخته شده از طلای 18 عیار این برند، Huawei Watch Ultimate Gold Edirion، نیز دیده می شود. همچنین این شرکت نام آشنای چینی از تلویزیون هوشمند پرچم دار جدید خود نیز با نام Huawei Smart Screen V5 Pro نیز در این مراسم رونمایی کرده است. این تلویزیون به مجموعه ای از امکانات پیشرفته و رده بالا مجهز است و طبعاً قیمت بالایی نیز دارد. دوست دارید با این دستگاه بیشتر آشنا شوید؟! پس تا انتهای متن همراه ما باشید.

رونمایی هواوی از تلویزیون هوشمند Smart Screen V5 Pro

مشخصات فنی تلویزیون هوشمند هواوی Smart Screen V5 Pro

تلویزیون اسمارت اسکرین V5 پرو در دو سایز غول پیکر 98 اینچ و 85 اینچ معرفی شده است. هر دوی این مدل ها از پنل مدرن Super MiniLED قدرت می گیرند که 95 درصد از محدوده رنگ DCI-P3 را پوشش می دهد و توانایی نمایش 1.07 میلیارد رنگ را دارد. لازم به ذکر است که صفحه نمایش این مدل از تلویزیون هوشمند هواوی 99 درصد از سطح پنل جلویی دستگاه را پوشانده است و فریم های اطراف آن عملاً به چشم نمی آیند! این نوع طراحی مرز بین تصویر و فضای اطراف تلویزیون را از بین می برد و شما را به دل تصاویر پرتاب می کند!

رونمایی هواوی از تلویزیون هوشمند Smart Screen V5 Pro

نسخه 98 اینچی تلویزیون هواوی Smart Screen V5 Pro از روشنایی بی نظیر 2000 نیت و نسخه 85 اینچی آن از روشنایی 1600 نیت پشتیبانی می کنند. به این ترتیب در مکان های پر نور و حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز از وضوح تصاویر این تلویزیون کاسته نمی شود.

مورد قابل توجه دیگر در رابطه با تلویزیون هوشمند جدید هواوی، استفاده از چیپست به روز شده و فوق العاده قدرتمند Honghu 900 در آن است. این چیپست قادر است تا رزولوشن تصویر را فقط در عرض 0.88 ثانیه (کمتر از 1 ثانیه) از 1080p به 4K ارتقا دهد و سیگنال های 8K را به راحتی دیکود کند! به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که در هر لحظه، در حال تماشای بهترین کیفیت تصویر ممکن بر روی تلویزیون هواوی Smart Screen V5 Pro هستید.

بنابر اعلام شرکت هواوی، تراشه Honghu 900 در مقایسه با نسل قبلی Honghu 818 به مراتب قدرتمندتر شده است! به طور دقیق تر باید گفت که این تراشه در بخش سی پی یو تا 200 درصد، در بخش جی پی یو تا 160 درصد و در بخش واحد پردازش عصبی تا 212 درصد نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده است و اساساً در دنیای دیگری قرار دارد! در کنار این چیپست، از 6 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی نیز در تلویزیون هواوی Smart Screen V5 Pro استفاده شده که عملکرد کاملاً روان و سریع آن را تضمین می کنند.

تلویزیون هوشمند جدید هواوی از پورت های HDMI 2.1 و USB 3.0 برخوردار است و از اتصال به انواع دستگاه های مدرن و امروزی پشتیبانی می کند. از لحاظ نرم افزاری باید گفت که این تلویزیون به طور پیش فرض با سیستم عامل HarmonyOS 4 لود می شود و از ویژگی هایی مانند فوتو وال، حساسیت هوشمند، مراقبت از کودک، پنل خانوادگی، نمایش چشم انداز و... بهره می برد.

از ویژگی های منحصر به فرد تلویزیون هواوی Smart Screen V5 Pro که بگذریم، باید به ریموت کنترل جذاب و منحصر به فرد آن نیز اشاره کنیم! این ریموت کنترل جدید با نام Huawei Lingxi Pointing Remote Control عرضه شده است و بنا بر ادعای هواوی، اولین ریموت دنیا است که از قابلیت تعامل نقطه ای برخوردار است!

رونمایی هواوی از تلویزیون هوشمند Smart Screen V5 Pro

این ریموت کنترل شما را از فشار دادن دکمه های فیزیکی بی نیاز می کند! به عبارت دیگر برای اسکرول کردن محتوای در حال نمایش بر روی تلویزیون یا کلیک کردن بر روی هر نقطه از تصویر، فقط کافی است تا انگشت خود را در مقابل این ریموت کنترل تکان دهید. حتی می توانید با بهره بردن از توانایی این ریموت کنترل در تشخیص حرکات دست، بازی های موبایل مورد علاقه تان را بر روی تلویزیون انجام دهید.

در زمینه کیفیت صدا نیز تلویزیون هواوی Smart Screen V5 Pro نیز جزء مدل های پیشرفته و مدرن دنیا است. این تلویزیون به سیستم صوتی 3.1.2 کاناله و اسپیکر Huawei Sound X مجهز است و خروجی صدای 30 وات با بیس دو برابر شده را به ارمغان می آورد. ضمن اینکه این تلویزیون از دو کانال اسکای 10 وات نیز برخوردار است و در مواقع قرار گرفتن بر روی حالت سینمای خانگی، می توانید از صدای 5.1.2 کانالۀ آن لذت ببرید!

قیمت تلویزیون هواوی Huawei Smart Screen V5 Pro

قیمت نسخۀ 85 اینچ تلویزیون هوشمند جدید هواوی در حدود 3422 دلار و قیمت نسخۀ 98 اینچ آن در حدود 5066 دلار است. همان طور که در ابتدای این مطلب هم گفتیم، این تلویزیون جزء گران قیمت ترین مدل های فعلی دنیا است که البته با توجه به مشخصات منحصر به فردی که دارد، نمی توان بر آن خرده ای گرفت!

منبع: gizmochina