تبلت هواوی میت پد 11.5 در تست های وب سایت معتبر Notebookcheck عملکرد قابل قبولی را ارائه داده است و حتی با وجود عدم پشتیبانی از سرویس های گوگل، خود را به عنوان یک مدل کاربردی تثبیت کرده است. در این مقاله قصد داریم تا مزایا و معایب این تبلت میان رده را به شما معرفی کنیم تا در هنگام خرید آن کار آسان تری در پیش داشته باشید. البته فراموش نکنید که تبلت هواوی MatePad 11.5 یک مدل میان رده است و برای کارهای روزمره طراحی شده است. با این حال با توجه به قیمت مناسبی که دارد، خرید آن می تواند برای شما مقرون به صرفه باشد.

مشخصات تبلت هواوی MatePad 11.5

همان طور که از نام هواوی MatePad 11.5 مشخص است، این تبلت دارای یک صفحه نمایش 11.5 اینچ است. این نمایشگر از رزولوشن 1440p پشتیبانی می کند و توانایی دستیابی به نرخ تازه سازی 120 هرتز را دارد. با توجه به اینکه این نمایشگر از پنل IPS قدرت می گیرد، می توان از تصاویر شفاف و زاویه دید عالی آن اطمینان داشت. شما می توانید میزان روشنایی صفحه نمایش این تبلت را کنترل کنید و بهترین تجربه را در هنگام کار کردن با آن به دست آورید. در مجموع تبلت هواوی MatePad 11.5 برای مصارف مالتی مدیا گزینه مناسبی است.

تبلت هواوی میت پد 11.5 از پردازندۀ سریع اسنپدراگون 7 نسل 1 قدرت می گیرد و در آن از 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم استفاده شده است. حافظه داخلی این تبلت نیز 128 گیگابایت ظرفیت دارد. این ظرفیت برای کارهای روزمره مناسب به نظر می رسد، اما توجه داشته باشید که امکان ارتقای آن وجود ندارد. همچنین ویژگی های دیگری مانند پورت صدا، مکان یابی ماهواره ای، پشتیبانی از LTE و سازگاری با برخی از کدک های صوتی بلوتوثی برای این تبلت در نظر گرفته نشده است.

عملکرد تبلت هواوی MatePad 11.5 برای مصارف روزمره مناسب است و برنامه ها به سرعت بر روی آن باز می شوند. با این حال عدم پشتیبانی سرویس های گوگل از این تبلت محدودیت هایی را برای آن ایجاد کرده است. البته کاربران این تبلت می توانند بسیاری از برنامه های رایجِ دیگر را به طور مستقیم از Huawei AppGallery دانلود کنند.

مشخصات تبلت هواوی MatePad 11.5

اگر می خواهید تا شبکه های اجتماعی یا سرویس های استریم ویدئوی آمریکایی را بر روی تبلت هواوی MatePad 11.5 نصب کنید، باید از اپلیکیشن Petal Search کمک بگیرید. کار کردن با این اپلیکیشن برای کاربران معمولی کمی سخت و پیچیده است و ممکن است هر کسی نتواند از آن استفاده کند. علاوه بر این برنامه هایی مانند دیزنی پلاس و سایر برنامه هایی که برای اعتبار سنجی اکانت آنها به سرویس موبایل گوگل (GMS) نیاز است، به این روش بر روی این تبلت قابل نصب نیستند. این محدودیت ها را می توان بزرگترین نقطه ضعف تبلت هواوی MatePad 11.5 دانست.

مشخصات تبلت هواوی MatePad 11.5

اما پشتیبانی از لوازم جانبی قدرتمند را می توان جزء نقاط مثبت تبلت هواوی MatePad 11.5 دانست. شما می توانید به سادگی این تبلت را به یک کاور کیبورد متصل کنید. همچنین می توانید از یک قلم لمسی با پشتیبانی از 4096 سطح فشار در کنار آن استفاده کنید. لازم به ذکر است که کاور کیبورد به صورت پیش فرض در بسته بندی این تبلت قرار دارد، اما قلم لمسی باید جداگانه تهیه شود.

منبع: notebookcheck