هواوی به توسعه دایره محصولات خود ادامه می دهد. این شرکت که به دلیل تحریم های آمریکا روزهای سختی را در بازار گوشی های هوشمند تجربه کرده است، دوست ندارد تا جایگاه خود را در سایر بازارهای دنیا هم از دست بدهد! در همین راستا هواوی به تازگی از چند لپ تاپ جدید با مدل های MateBook X Pro و MateBook 16S رونمایی کرده و این مدل های جدید را راهی بازارهای جهانی کرده است.
با این حال برنامه های هواوی به همین میزان محدود نشده است. چرا که شاهد معرفی یک لپ تاپ 2 در 1 جدید از این شرکت با مدل MateBook E 2023 هم هستیم. در این مقاله می توانید با مشخصات دقیق این لپ تاپ جدید بیشتر آشنا شوید.

بررسی لپ تاپ هواوی MateBook E 2023

لپ تاپ 2 در یک MateBook E برای اولین بار در سال 2021 عرضه شد و اکنون هواوی قصد دارد تا نسخه به روز رسانی شدۀ آن را نیز به بازار بفرستد. به این ترتیب این سری از لپ تاپ های هواوی پس از حدود دو سال رکود، مجدداً به جریان اصلی رقابت باز می گردند!

از لحاظ قدرت عملکرد، لپ تاپ هواوی MateBook E 2023 در مقایسه با نسل قبلی خود بیش از 50 درصد ارتقا داشته است! این می تواند یک جهش چشمگیر برای این دستگاه به حساب آید! دلیل این موضوع، استفاده از پردازنده اینتل Core i7-1260U و یک سیستم خنک سازی خلاقانه در این مدل بوده است. این نوع طراحی تضمین می کند که لپ تاپ حتی در هنگام اجرای پردازش های سنگین نیز با مشکلاتی مانند داغ شدن قطعات مواجه نخواهد شد.

لپ تاپ هواوی میت بوک E 2023 از لحاظ کانفیگ حافظه در دو نسخه عرضه شده است. نسخه اول به 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی مجهز است. در نسخه دوم هم از 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی بهره برده شده است.

بررسی لپ تاپ هواوی MateBook E 2023

یکی از ویژگی های چشمگیر لپ تاپ هواوی MateBook E 2023، کیبورد جدا شدنی آن است که به طور مستقل دارای باتری است. این اقدام خلاقانه نه تنها کیفیت عملکرد با ثبات کیبورد را تضمین می کند، بلکه باعث می شود تا طول عمر باتری خودِ لپ تاپ نیز افزایش پیدا کند و کاربر بتواند مدت زمان بیشتری را بدون نیاز به شارژر با آن کار کند.

برای اینکه لپ تاپ MateBook E 2023 با دستگاه های پیشرفته امروزه سازگار باشد، هواوی امکانات ارتباطی متعددی را برای آن در نظر گرفته است. از جمله این امکانات می توان به دو پورت USB Type-C با قابلیت پشتیبانی از تاندربولت 4 اشاره کرد که بالاترین سرعت در انتقال دیتا و شارژ را به ارمغان می آورند. همچنین صفحه نمایش این لپ تاپ از نرخ نوسازی ایده آل 120 هرتز پشتیبانی می کند و تجربه بصری مناسبی را برای کاربر رقم می زند.

بررسی لپ تاپ هواوی MateBook E 2023

لپ تاپ هواوی MateBook E 2023 به سیستم عامل HarmonyOS مجهز است و از ویژگی های منحصر به فردی مانند Super Terminal، Mobile Engine 2.0 و Super Transfer Station بهره می برد.

بد نیست بدانید که نسل قبلی این لپ تاپ (مدل MateBook E) به پردازنده نسل 11 اینتل مجهز بوده است. به این ترتیب مدل 2023 این لپ تاپ با ارتقاهای چشمگیری مواجه شده است و می تواند طرفداران هواوی را به خوبی راضی کند. باید ببینیم میزان استقبال از این لپ تاپ در بازار به چه میزان خواهد بود.

منبع: gizmochina