هواوی به تازگی طی رویداد سالانه Huawei Developers Conference (HDC) از جدیدترین دستاوردهای خود رونمایی کرده است. موضوع اصلی این کنفرانس به معرفی سیستم عامل موبایل Harmony OS 4.0 مربوط بوده است. با این حال این برند چنین در کنار این سیستم عامل، جدیدترین گوشی هوشمند سری Mate خود را نیز معرفی کرده است. این گوشی با نام کامل Huawei Mate X3 Pro 5G معرفی شده و یک مدل تاشو یا foldable است. در ادامه با مشخصات این محصول جدید بیشتر آشنا می شویم.

مشخصات فنی گوشی تاشوی Huawei Mate X3 Pro

بر اساس اطلاعات منتشر شده به نظر می رسدکه هواوی قصد دارد تا سه گوشی جدید را به طور هم زمان به بازار معرفی کند: Huawei Mate 60 4G، Mate 60 5G و Mate X3 Pro 5G. با وجود اینکه تقریباً اطلاعات کاملی از گوشی های سری میت 60 منتشر شده، اما در حال حاضر در مورد مدل تاشوی میت X3 پرو فایو جی جزئیات زیادی در دسترس قرار نگرفته است.

با این حال می توان گفت که گوشی تاشوی هواوی Mate X3 Pro 5G از شبکه ارتباطی فایو جی پشتیبانی می کند و از این بابت نسبت به نسل قبلی ارتقا پیدا کرده است. به عنوان یادآوری بد نیست به این نکته اشاره کنیم که گوشی تاشوی نسل قبل سری Mate که در نیمه اول سال جاری میلادی به بازار عرضه شده، از شبکه ارتباطی 4G پشتیبانی می کند و در آن از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده شده است. با توجه به سازگاری گوشی جدید Mate X3 Pro 5G با شبکه فایو جی، به احتمال بسیار زیاد تراشه به کار رفته در آن به مدل اسنپدراگون 8 نسل 2 ارتقا پیدا کرده است.

مشخصات فنی گوشی تاشوی Huawei Mate X3 Pro

گوشی هواوی Mate X3 Pro به عنوان نسخه جانشین مدل Mate X3 به بازار خواهد آمد. برای کسانی که با این گوشی آشنا نیستند باید بگوییم که وزن آن فقط 239 گرم است! به این ترتیب Mate X3 را می توان یکی از سبک ترین مدل های تاشوی موجود در بازار دانست. حتی این گوشی از اپل آیفون 14 پرو مکس نیز باریک تر و سبک تر است و از این بابت حسابی جلب توجه کرده است. پیش بینی می شود که هواوی در طراحی گوشی Mate X3 Pro نیز همین روش را در پیش گرفته باشد.

مشخصات فنی گوشی تاشوی Huawei Mate X3 Pro

شرکت هواوی گوشی تاشوی Mate X3 Pro را به قصد رقابت با مدل های پرچم دار موجود در بازار طراحی کرده است. از جمله مهم ترین رقبای گوشی تاشوی جدید هواوی می توان به سامسونگ گلکسی زد فولد 5، آنر مجیک V2 و ویوو X Fold 2 اشاره کرد. علاوه بر هواوی، چند شرکت چینی دیگر نیز قصد دارند تا به زودی محصولات جدید خود را راهی بازار گوشی های تاشو کنند که در میان آنها نام شیائومی و اوپو نیز دیده می شود. گوشی های تاشوی این دو برند با نام های Xiaomi Mix Fold 3 و Oppo Find N3 معرفی شده اند. به این ترتیب هواوی برای به دست آوردن جایگاهی مناسب در این بازار، کار چندان آسانی در پیش ندارد و باید با غول هایی همچون سامسونگ و شیائومی رقابت کند! ببینیم چه آینده ای در انتظار گوشی Huawei Mate X3 Pro خواهد بود!

منبع: gizmochina