برای مدتی تقریباً طولانی، هواوی به دلیل تحریم های آمریکا وضعیت وخیمی را در بازار گوشی های هوشمند تجربه کرد. با اینکه شرایط برای این شرکت چینی فوق العاده سخت شده بود، اما هواوی تسلیم نشد، سخت کار کرد و تمام تلاش خود را به کار گرفت تا در هر دو حوزۀ نرم افزار و سخت افزار جایگاه گذشتۀ خود را باز پس بگیرد! جدیدترین اقدام این شرکت برای رقم زدن یک بازگشت باشکوه و رؤیایی، رونمایی از گوشی های Huawei Mate 60 و Mate 60 Pro بوده است. این گوشی های موبایل که زمان زیادی از عرضۀ آنها نمی گذرد، موفق شده اند تا نظر بسیاری از کاربران از سرتاسر دنیا را به خود جلب کنند و رضایت آنها را به دست آورند. در همین راستا فقط در عرض 5 روز، حدود 1 میلیون نسخه از این گوشی ها به فروش رفته است که یک آمار بی نظیر و امیدوار کننده برای برند هواوی به حساب می آید!

فقط در 5 روز یک میلیون نسخه از گوشی هواوی Mate 60 در چین به فروش رفته است!

گوشی های سری Huawei Mate 60 موفقیت بزرگی را در چین به دست آورده اند. این گوشی ها در تاریخ 29 آگوست (7 شهریور 1402) برای خرید عمومی در دسترس قرار گرفته اند و فروش آنها فقط در کمتر از 5 روز از مرز 800000 نسخه فراتر رفته است. این آمار در مقایسه با فروش گوشی های نسل های قبل سری Mate رشد فوق العاده ای داشته است و نوید روزهای درخشانی را برای هواوی می دهد. البته که این رشد، اتفاقی نبوده است!
پس از پشت سر گذاشتن چند سال تاریک، هواوی تصمیم گرفته تا همچون ققنوس از خاکستر برخیزد و بار دیگر اعتبار و شکوه گذشتۀ خود را پیدا کند! برای این منظور، این شرکت از تمام توانایی های خود در طراحی گوشی Mate 60 استفاده کرده است. این گوشی از جدیدترین نسل چیپست Kirin 9000S قدرت می گیرد که سریع ترین تراشه موبایل در چین به شمار می آید. همچنین این گوشی دارای سه لنز دوربین در پنل پشتی است که سنسور اصلی آن از رزولوشن 50 مگاپیکسل برخوردار است. در کنار آن از یک سنسور اولترا واید 48 مگاپیکسل و یک سنسور تله فوتوی 12 مگاپیکسل استفاده شده است.

فقط در 5 روز یک میلیون نسخه از گوشی هواوی Mate 60 در چین به فروش رفته است!

علاقه مندی به گوشی های سری Huawei Mate 60 فقط به بازار چین محدود نشده است. این گوشی در سایر بازارهای بین المللی هم با استقبال فراوانی مواجه شده است. به عنوان مثال گوشی هواوی Mate 60 Pro با کانفیگ حافظه 12GB+512GB رکورد فروش هفتگی در کشور ژاپن را شکسته است!

در جدول زیر می توانید مشخصات فنی گوشی های سری Mate 60 هواوی را مشاهده کنید:

منبع: gizmochina