هواوی واچ آلتیمیت یکی از لوکس ترین ساعت های هوشمند حال حاضر دنیا است که توسط کمپانی چینی هواوی به بازار فرستاده شده است. این گجت پوشیدنی در اوایل سال 2023 راهی بازارهای کشورهای اروپایی شد و اکنون یک نسخۀ جدید از آن معرفی شده است: نسخۀ ساخته شده از طلا! بله، هواوی یک نسخۀ طلایی از ساعت هوشمند Watch Ultimate را به بازار فرستاده است، اما بد نیست بدانید که منظور از «طلا» صرفاً رنگ طلایی نیست، بلکه در ساخت این ساعت هوشمند از طلای 18 عیار استفاده شده است!

huawei-launched-watch-gold-edition

ساعت هوشمند Watch Ultimate Gold Edition اولین گجت پوشیدنی تاریخ هواوی است که در ساخت آن از طلا استفاده شده است. همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، قاب این ساعت هوشمند به همراه دکمه چرخانِ موجود در کنارۀ بدنه از طلا ساخته شده اند. دکمه چرخان این ساعت بر اساس الگوی سه بعدی ذوزنقه ای شکل طراحی شده است. بر اساس گزارش های منتشر شده، این ساعت هوشمند با الماس برش خورده و طراحی فوق العاده ظریف و دقیقی دارد.

هواوی اضافه کرده است که بند ساعت هوشمند Watch Ultimate Gold Edition با آلیاژ تیتانیوم و طلا آبکاری شده است و قفل آن حالت پروانه ای دارد. در ساخت فریم این ساعت هوشمند از سرامیک و فناوری نانو استفاده شده است که استحکامی فوق العاده به این گجت پوشیدنی بخشیده است. هواوی خاطر نشان کرده است که این ساعت هوشمند با دستگاه های CNC ماشین کاری شده و در ساخت آن از جدیدترین تکنیک ها و متدهای روز استفاده شده است. در نتیجۀ این اقدامات، ساعت هوشمند هواوی واچ آلتیمیت (نسخه طلایی) 6 تا 7 برابر از استیل ضد زنگ سخت تر است و خط و خش به هیچ عنوان بر روی آن باقی نمی ماند.

Huawei Watch Ultimate لوکس ترین ساعت هوشمند دنیا

مشخصات فنی ساعت هوشمند هواوی Watch Ultimate Gold Edition با نسخۀ معمولی آن تفاوتی ندارد. این ساعت از یک صفحه نمایش امولد با سایز 1.5 اینچ بهره می برد که از رزولوشن 450x450 پیکسل پشتیبانی می کند. این صفحه نمایش از تکنولوژی LTPO برخوردار است و نرخ تازه سازی تصویر آن بین 1 تا 60 هرتز متغیر است.

هواوی اعلام کرده است که باتری به کار رفته در نسخه طلایی ساعت Watch Ultimate از ظرفیتی معادل با 530 میلی آمپر ساعت بهره می برد و شارژ کامل آن تا 14 روز دوام می آورد. البته اگر این ساعت را برای مصارف سنگین و پرتکرار مورد استفاده قرار دهید، شارژ باتری آن برابر با 8 روز خواهد بود. این ساعت هوشمند با تمامی اپلیکیشن های سلامتی و ورزشی هواوی سازگار است و از قابلیت هایی مانند NFC و ECG (نمایش نوار قلب) بهره می برد.

Huawei Watch Ultimate لوکس ترین ساعت هوشمند دنیا

بنابر اعلام هواوی ساعت هوشمند Watch Ultimate Gold Edition تا پایان سال جاری میلادی راهی بازار خواهد شد، اما هنوز به زمان دقیق عرضۀ آن اشاره ای نشده است. با این حال قیمت این ساعت هوشمند لوکس و رده بالا برای عرضه در اروپا 2999 یورو (معادل با 3198 دلار) اعلام شده است. این قیمت در محدوده زیورآلات و ساعت های لوکس قرار دارد و باعث شده تا این گجت چیزی فراتر از یک اسمارت واچ معمولی به شمار آید.

منبع: gizmochina