برند HP یک لپ تاپ جدید و منحصر به فرد را در آمریکا معرفی کرده است. این لپ تاپ یک دستگاه نرمال و معمولی نیست و با تمام مدل هایی که تا به حال دیده اید تفاوت دارد! همان طور که از اسم لپ تاپ HP Spectre Fold مشخص است، این دستگاه به صفحه نمایش تاشو مجهز است! به این ترتیب اچ پی نیز به برندهای ایسوس و لنوو پیوسته و یک لپتاپ تاشو (Foldable Laptop) را به بازار فرستاده است. با این حال Spectre Fold تفاوت هایی با نماینده های ایسوس و لنوو دارد و می توان آن را باریک ترین و سبک ترین لپ تاپ تاشوی 17 اینچی دنیا دانست. این دستگاه هم به عنوان لپ تاپ و هم به عنوان یک تبلت غول پیکر کاربرد دارد و در هر دو مورد بهترین کارایی را برای شما به ارمغان می آورد.

معرفی و بررسی لپ تاپ تاشو Spectre Fold اچ پی

ویژگی ها و مشخصات فنی لپ تاپ HP Spectre Fold

اچ پی Spectre Fold در واقع یک دستگاه سه منظوره (3 در 1) است که همراه با آن یک کیبورد با قابلیت جداسازی ارائه شده است. این دستگاه در حالت عادی یک لپ تاپ 12.3 اینچی است که از طریق لولا به کیبورد متصل شده و به راحتی باز و بسته می شود. اما شما می توانید تای صفحه نمایش آن را باز کنید و در این حالت به یک لپ تاپ 17 اینچی دست پیدا نمایید! در صورت تمایل می توانید کیبورد را نیز از صفحه نمایش جدا کرده و لذت کار کردن با یک تبلت غول پیکر 17 اینچی را تجربه نمایید!

لپ تاپ تاشوی HP Spectre Fold تنها 1.35 کیلوگرم وزن دارد و ابعاد آن در حالت فشرده برابر با 277.05x191.31x21.4 میلی متر اعلام شده است. چنانچه صفحه نمایش این لپ تاپ را به طور کامل باز کنید، ابعاد کلی دستگاه به 277.05x376.1x8.5 میلی متر می رسد.

صفحه نمایش لپ تاپ تاشوی اچ پی Spectre Fold از پنل لمسی OLED قدرت می گیرد و شما می توانید با استفاده از قلم لمسی (استایلوس) با آن کار کنید. این صفحه نمایش توانایی دستیابی به رزولوشن 1920x2560 پیکسل را دارد و موفق به دریافت استاندارد IMAX Enhanced شده است. سایر مشخصات این لپ تاپ شامل روشنایی حداکثر 500 نیت، پشتیبانی از HDR10 و پوشش دهی 99 درصد از محدوده رنگ DCI-P3 می شود.

معرفی و بررسی لپ تاپ تاشو Spectre Fold اچ پی

لپ تاپ HP Spectre Fold دارای چهار اسپیکر داخلیِ ساخت برند بنگ اند اولافسن است و صدایی قدرتمند و حرفه ای را به شما ارائه می دهد. این لپ تاپ به یک دوربین 5 مگاپیکسل با فرناوی True Vision Infrared نیز مجهز است که حتی در نور کم نیز تصاویر ایده آلی را ثبت می کند و نویزهای تصویر را تا حد امکان کاهش می دهد. مجهز بودن به دکمه اختصاصی برای میوت کردن میکروفون و سوئیچ پوشاندن دوربین نیز امکانات این لپ تاپ در زمینه حفظ حریم شخصی کاربر را تشکیل می دهند.

درون بدنه لپ تاپ تاشوی اچ پی Spectre Fold شاهد استفاده از پردازنده نسل 12 اینتل Core i7 با فرکانس حداکثر 4.7 گیگاهرتز هستیم. این لپ تاپ برای تسک های گرافیکی و ارائه خروجی تصویر به گرافیک مجتمع اینتل Iris Xe تکیه دارد و فاقد کارت گرافیک مجزا است. کانفیگ حافظه این مدل نیز شامل 16 گیگابایت رم LPDDR5x و 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی SSD است. لپ تاپ جدید HP انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری 94.3 وات ساعتی تأمین می کند و از سرعت شارژ 100 وات از طریق پورت USB-C پشتیبانی می کند.

سیستم عامل ویندوز 11 بدون هیچ مشکلی بر روی لپ تاپ HP Spectre Fold نصب می شود. لازم به ذکر است که امکانات ارتباطی این لپ تاپ را 4 پورت USB-C، یک پورت DisplayPort 1.4، وای فای 6 و بلوتوث 5.3 تشکیل می دهند.

معرفی و بررسی لپ تاپ تاشو Spectre Fold اچ پی

در نهایت باید به این نکته هم اشاره کنیم که لپ تاپ تاشوی اچ پی Spectre Fold اصلاً ارزان نیست و با قیمت 4999 دلار راهی بازار شده است. در بسته بندی این لپ تاپ یک کیبورد فول سایز با قابلیت جدا شدن، هاب تایپ سی HP Envy و قلم لمسی وایرلس HP MPP2.0 (با قابلیت شارژ مجدد) قرار داده شده است.

منبع: gizmochina