چند لپ تاپ ضد ضربه جدید به تازگی از جانب برند HP به بازار معرفی شده است. این سری از لپ تاپ ها از دو مدل تشکیل شده اند و در قالب سری “Fortis” عرضه شده اند. اچ پی اعلام کرده است که در طراحی این لپ تاپ ها هم کاربران ویندوز و هم کاربران ChromeOS را مد نظر داشته است. به همین دلیل یکی از این لپ تاپ ها با سیستم عامل ویندوز 11 و دیگری با سیستم عامل ChromeOS به بازار آمده است. بر اساس گزارش های منتشر شده، هر دوی این دستگاه ها برای مصارف کاری و آموزشی طراحی شده اند.

هر دو نسخه از لپ تاپ های HP Fortis ساختار مستحکمی دارند و حتی در شرایط محیطی سخت هم دوام می آورند. این لپ تاپ ها دارای یک روکش لاستیکی چسبانده شده برای محافظت در برابر ضربه و سقوط از ارتفاع هستند. همچنین کیبورد آنها به صورت ضد گرد و غبار طراحی شده است و کلید های مکانیکال آنها به شکلی محکم در جای خود قرار گرفته اند؛ به طوری که امکان جدا شدن آنها از کیبورد عملاً صفر است. این طور که HP اعلام کرده، لپ تاپ های سری Fortis تست های مربوط به گواهینامه MIL-STD-810H را با موفقیت پشت سر گذاشته اند.

اچ پی لپ تاپ های ضد ضربه سری Fortis را برای مصارف کاری و آموزشی معرفی کرد

هر دو نسخه از لپ تاپ اچ پی Fortis دارای صفحه نمایش لمسی 11.6 اینچی هستند. نسخه ویندوزی این لپ تاپ از قلم لمسی قابل شارژ HP هم به صورت آپشنال پشتیبانی می کند. علاوه بر این، هر دوی این لپ تاپ ها به یک دوربین پشت 5 مگاپیکسل و یک وب کم 720p HD مجهز هستند. به این ترتیب امکان ثبت عکس و ویدئو با آنها وجود دارد.

در لپ تاپ HP Fortis نسخه مبتنی بر ChromeOS از پردازنده رده پایین اینتل پنتیوم N6000 استفاده شده است. این پردازنده چهار هسته و چهار ترد دارد و حداکثر سرعت کلاک آن به 3.3 گیگاهرتز می رسد. همچنین این پردازنده حافظه کش پایینی دارد. با این حال این پردازنده برای یک کروم بوک مناسب است و اپلیکیشن ها را با سرعت قابل توجهی بر روی ChromeOS اجرا می کند. سایر مشخصات این نسخه از این لپ تاپ شامل 64 گیگابایت حافظه eMMC و 8 گیگابایت رم می شود.

اچ پی لپ تاپ های ضد ضربه سری Fortis را برای مصارف کاری و آموزشی معرفی کرد

نسخه ویندوزی لپ تاپ اچ پی Fortis در دو کانفیگ با پردازنده های اینتل N200 و N100 عرضه شده است. این پردازنده های نیز 4 هسته و 4 ترد دارند و از کلاک اسپید 3.7 گیگاهرتز پشتیبانی می کنند. در کنار این پردازنده از 256 گیگابایت حافظه SSD و 16 گیگابایت رم در این لپتاپ استفاده شده است.

نسخه های ویندوزی و کروم لپتاپ HP Fortis از لحاظ پورت ها با هم متفاوتند. نسخه ویندوزی که با نام HP Pro Fortis x360 G11 معرفی شده دارای پورت های USB-A (دو عدد)، USB-C، HDMI، RJ-45 و یک جک هدفون است. اما در نسخه کروم بوک که با نام HP Fortis x360 11-inch G3 J شناخته می شود پورت های HDMI و RJ-45 حذف شده اند و به جای آنها یک پورت USB-C دیگر قرار داده شده است.

اچ پی لپ تاپ های ضد ضربه سری Fortis را برای مصارف کاری و آموزشی معرفی کرد

قیمت لپ تاپ HP Fortis نسخه کروم بوک 339 دلار و قیمت نسخه ویندوزی آن 479 دلار اعلام شده است.

منبع: gizmochina