هر دو لپ‌ تاپ HP Pavilion Plus  و Acer Swift 3 OLED عالی هستند، اما به طور کلی، HP Pavilion Plus 14 انتخاب بهتری برای اکثر افراد خواهد بود، زیرا طیف وسیع‌ تری از مشخصات را در اختیار مردم قرار می‌دهد. البته این به این معنی نیست که Acer Swift 3 OLED 14 بد باشد. این دستگاه هم می تواند انتخاب فوق العاده ای به شمار آید، چرا که مجهز به سخت افزار قدرتمند، حافظه DDR5، پورت Thunderbolt 4 و قیمت اولیه پایین تری است.

در ادامه بیشتر به مقایسه و مشخصات لپ تاپ HP Pavilion Plus 14 و Acer Swift 3 OLED 14 خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

مشخصات و طراحی

مقایسه دو لپ تاپ 14 اینچی HP Pavilion Plus  و Acer Swift 3 OLED

از نظر سخت افزاری، HP Pavilion Plus 14 و Acer Swift 3 OLED 14 تقریباً مشابه هستند، اما یک سری تفاوت کلیدی بین آنها وجود دارد. هر دو لپ ‌تاپ دارای پردازنده‌ های نسل دوازدهم موبایل اینتل هستند با این تفاوت که Acer Swift 3 OLED 14 فقط با تراشه‌ های سری H متمرکز بر عملکرد در دسترس است، در حالی که Pavilion Plus 14 را می ‌توان با پردازنده ‌های سری U یا سری P پیکربندی کرد. در ادامه باید بگوییم که در هر دو دستگاه از گرافیک یکپارچه Iris Xe اینتل استفاده شده است؛ اما، Pavilion Plus 14 گزینه‌ های بسیار قدرتمندتری مانند GeForce MX550 و RTX 2050 Mobile GPU نیز دارد. هر دو لپ ‌تاپ تا 1 ترابایت حافظه SSD و تا 16 گیگابایت رم ارائه می دهند، اما Acer Swift 3 OLED 14 با رم DDR5 سریع ‌تر خود که عملکرد بهتری نسبت به ماژول‌ های DDR4 در اولترابوک HP دارد، امتیاز بالاتری را در این مقایسه کسب می ‌کند. ضمن این که هر دو لپ تاپ به طور کامل از اتصال Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.2 پشتیبانی می کنند.

مقایسه دو لپ تاپ 14 اینچی HP Pavilion Plus  و Acer Swift 3 OLED

در ادامه باید بگوییم که HP Pavilion Plus 14 و Acer Swift 3 OLED 14 مجهز به نمایشگرهای باور نکردنی با پنل های OLED 2.8K هستند که از HDR پشتیبانی می کنند و طیف رنگی خیره کننده 100٪ DCI-P3 را ارائه می دهند.

گفتنی است که هر یک از این اولترابوک ها، طراحی شیک و مدرنی دارند و دارای وب کم های درجه یک هستند که نسبت به دوربین های 720p موجود در لپ تاپ های قدیمی بسیار واضح تر عمل می کنند. اگرچه هر دو لپ‌ تاپ از پورت ‌های عالی برخوردار شده اند، اما Acer Swift 3 OLED 14 به لطف دو درگاه Thunderbolt 4 در مقایسه با Pavilion Plus 14 که به USB-C محدود شده است، برتری دارد.

قیمت

مقایسه دو لپ تاپ 14 اینچی HP Pavilion Plus  و Acer Swift 3 OLED

قیمت اولیه HP Pavilion Plus 14  برابر با 799 دلار بود، اما از زمان عرضه این لپ تاپ قدرتمند در اواخر ماه مه 2022، قیمت پایه آن روی 1000 دلار ثابت مانده است. با این وجود، اگر Acer Swift 3 OLED 14 در زمان عرضه در جولای 2022 قیمت اولیه 900 دلاری خود را حفظ کند، نسبت به لپ تاپ رقیب خود مقرون به صرفه تر می شود و به طور بالقوه انتخاب بهتری برای افراد با بودجه کم خواهد بود.

منبع: windowscentral