شرکت HP قصد دارد تا مانیتور گیمینگ جدید خود را به زودی راهی بازار کند. این مانیتور OMEN 25i نام دارد و دارای سایز 24.5 اینچ خواهد بود. این مانیتور دارای گواهینامه Eyesafe است و در آن از تکنولوژی های کاربردی اچ پی در زمینه محافظت از چشم کاربر (مانند HP Eye Ease) استفاده شده است. این ویژگی برای اولین بار است که در یک مانیتور گیمینگ سری OMEN مورد استفاده قرار می گیرد و اشعه های مضر blue light را تا 30 درصد نسبت به صفحه نمایش های LCD معمولی کاهش می دهد.

مانیتور گیمینگ جدید اچ پی با نام OMEN 25i به زودی راهی بازار خواهد شد

مانیتور گیمینگ جدید اچ پی با نام OMEN 25i به زودی راهی بازار خواهد شد

از دیگر ویژگی های مهم مانیتور HP OMEN 25i باید به نرخ تازه سازی 165 هرتزی و زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه ای آن اشاره کنیم که باعث نمایش روان و سریع تصاویر می شود. این مشخصات به خصوص در هنگام نمایش تصاویر اکشن و متحرک کارایی بالایی دارند و از بروز مشکلاتی مانند مات شدن تصویر به طور کامل جلوگیری می کنند. به طوری که می توانید از تصاویری واقعی لذت برده و سریع ترین واکنش را نسبت به اتفاقات در حال وقوع در محیط بازی از خود نشان دهید. مانیتور HP OMEN 25i با تکنولوژی های AMD FreeSync Premium Pro و NVIDIA G-Sync سازگاری کامل دارد و بالاترین کارایی را در رابطه با جدیدترین کارت گرافیک های گیمینگ از خود نشان می دهد.

مانیتور HP OMEN 25i دارای رزولوشن 1920 x 1080 پیکسل و نسبت تصویر 16:9 است و در آن از پنل IPS بهره برده شده است. این مانیتور از عمق رنگ 8 بیت برخوردار است و از تکنولوژی HDR هم پشتیبانی می کند. علاوه بر این محدوده وسیعی از رنگ ها (99% sRGB و 90% DCI-P3) را پوشش می دهد. با توجه به این مشخصات می توان از طبیعی بودن رنگ های به نمایش درآمده با این مانیتور اطمینان کامل داشت! ضمن اینکه میزان روشنایی مانیتور HP OMEN 25i در حالت استاندارد برابر با 400 nits و در حالت نمایش HDR برابر با 450 nits است که سبب می شود حتی در محیط های نسبتاً پر نور نیز از وضوح تصاویر آن کاسته نشود. مورد قابل ذکر دیگر در رابطه با این مانیتور نسبت کنتراست آن است که در حالت عادی (استاتیک) برابر با 1000:1 و در حالت داینامیک برابر با 12000000:1 است.

از لحاظ تعداد و تنوع پورت های ارتباطی نیز مانیتور HP OMEN 25i یک دستگاه قابل توجه است! بر روی بدنه این مانیتور پورت های HDMI 2.0، DisplayPort 1.4، دو پورت USB-A 3.2 (Gen 1)، USB-B و جک 3.5 میلی متری صدا تعبیه شده است. بنابراین هیچ گونه مشکلی برای اتصال این مانیتور به کامپیوتر، لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه ها نخواهید داشت. مانیتور HP OMEN 25i هم به صورت رومیزی و هم به صورت نصب شده بر روی دیوار قابل استفاده است و یک تجربه گیمینگ لذت بخش را برای شما به ارمغان می آورد.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که مانیتور HP OMEN 25i در ماه جولای 2021 (تیر و مرداد 1400) روانه بازار خواهد شد. این مانیتور دارای قیمت ابتدایی 350 دلار در بازارهای جهانی خواهد بود.

منبع: windowscentral