از پرمصرف ترین وسیله هایی که در داخل ادارات و موسسات مورد استفاده قرار می گیرد می توان به پرینتر اشاره کرد. شرکت های زیادی مشغول طراحی و تولید پرینتر در قابلیت ها و امکانات متعدد هستند تا به نوعی بتوانند نیاز کاربران خود را بر طرف کنند! شرکت HP یکی از نمونه تولید کنندگان پرینتر در بازار محسوب می شود که به دلیل محصولات رده بالا و باکیفیت تبدیل به معروف ترین برند در بازارهای جهانی شده است! مدل LaserJet Pro M15a یکی دیگر از پرینترهای تولید شرکت اچ پی محسوب می شود که به صورت لیزری طراحی شده است. این مدل پرینتر لیزری از قدرت و سرعت بالایی بهره مند بوده و با توجه به ظرفیتی که در اختیار دارد می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه جهت استفاده در منزل، ادارات و دفاتر کوچک باشد! به همین دلیل قیمت این محصول نیز کاملا مقرون به صرفه بوده و برای کسانی که قصد صرف هزینه های زیاد ندارند پیشنهاد می شود! سرعت این پرینتر در هنگام چاپ سیاه و سفید برابر با 19 برگ در دقیقه بوده و در نتیجه می توان گفت که با یکی از پرینترهای خوب بازار روبرو هستیم. جهت برقراری اتصال از پورت USB استفاده شده که قادر است اتصالی پایدار و مطمئن را به ارمغان بیاورد. سر و صدای معمولی هنگام کار، عدم برخورداری از دکمه های متعدد، سینی ورودی 150 برگی و خروجی 100 برگی به همراه رزولوشن 600x600 dpi نیز از دیگر مشخصات مهم پرینتر لیزری LaserJet Pro M15a محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از پرینتر شرکت HP خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مشخصات پرینتر اچ پی LaserJet Pro M15a

طراحی و ساخت پرینتر لیزری!

مهندسان و طراحان شرکت اچ پی پرینتر لیزری LaserJet Pro M15a را با هدف استفاده در ادارت و دفاتر کوچک طراحی و تولید کرده اند! به همین دلیل بر روی بدنه آن دکمه های متعدد و یا حتی صفحه نمایشی مشاهده نمی شود. در ضمن نبود دکمه های متعدد و صفحه نمایش جزو معایب این مدل پرینتر محسوب نشده و با وجود چندین دکمه می توان به کنترل کامل پرینتر دست پیدا کرد. سر و صدای کم از ویژگی های این مدل پرینتر لیزری اچ پی در حالت استند بای بوده و همانند دیگر پرینترها با سر و صدای یک دفعه ای تمرکز شما را بهم نخواهد زد. لازم به ذکر است که سر و صدای پرینتر در هنگام چاپ بر خلاف حالت استند بای بالا خواهد بود. طراحان اچ پی در ساخت پرینتر لیزری LaserJet Pro M15a از یک سینی ورودی با طرفیت مناسب 150 برگی استفاده کرده اند. سینی خروجی این مدل پرینتر نیز از ظرفیتی برابر با 100 برگ بهره مند است.

راحتی تعویض کارتریج تونر نیز از ویژگی های مثبتی است که در طراحی این مدل پرینتر استفاده شده است. با وجود قابلیت جای گیری کارتریج تونر به صورت کشویی در قلب پرینتر، راحتی تعویض برای کاربر به وجود آمده است! بدنه تشکیل دهنده پرینتر لیزری LaserJet Pro M15a از نوع پلاستیکی باکیفیت بوده که در رنگ سفید عرضه شده است. بدنه مستحکم این پرینتر می تواند در برابر ضربات احتمالی و یا حتی سقوط از ارتفاع مقاومت زیادی از خود نشان دهد. جهت کنترل پرینتر نیز از دکمه های لمسی در سمت چپ پرینتر استفاده شده است. در قسمت پشتی پرینتر نیز می توانید پورت USB و درگاه پاور را مشاهده کنید! در ضمن این پرینتر از ابعادی برابر با 346x189x159 میلی متر و وزنی برابر با 3.8 کیلوگرم برخوردار بوده که موجب می شود تا علاوه بر حمل و نقل آسان، فضای اندکی را اشغال کند!

مشخصات پرینتر اچ پی LaserJet Pro M15a

قابلیت چاپ اسناد با سرعت مناسب!

از ویژگی هایی که در ساخت پرینتر لیزری LaserJet Pro M15a توسط مهندسان و طراحان شرکت HP مورد استفاده قرار گرفته است می توان به قابلیت چاپ اسناد به صورت تک رو اشاره کرد. برای چاپ به صورت دو رو نیز می بایست این کار را به صورت دستی انجام دهید! سرعت چاپ مناسب نیز از دیگر ویژگی ها و مشخصات مثبت این مدل پرینتر شرکت اچ پی محسوب می شود. طبق اعلام مهندسان شرکت، پرینتر لیزری LaserJet Pro M15a از قابلیت چاپ با سرعتی برابر با 19 برگ در دقیقه برخوردار است. این پرینتر از رزولوشن چاپ 600x600 dpi برخوردار بوده و با توجه به این قابلیت می توان گفت که بدون نگرانی بابت کیفیت پایین می توانید تمامی اسناد و مدارک خود را پرینت گرفته و از نتیجه کار خود راضی باشید! لازم به ذکر است که رزولوشن چاپ این مدل پرینتر با بیشتر پرینترها (80 درصد پرینترها) برابر است. در ضمن HP به منظور برقراری ارتباط پرینتر با دستگاه مد نظر کاربر از پورت USB استفاده کرده است. بر خلاف دیگر پرینترها، این مدل پرینتر فاقد فناوری بی سیم بوده که برای استفاده در خانه و یا دفترهای کوچک اهمیت زیادی نخواهد داشت! با وجود پورت USB می توانید سرعت انتقال اطلاعات خود را تا حد زیادی افزایش داده و بدون قطعی اتصال به کار خود ادامه دهید! توان کار ماهیانه پرینتر لیزری LaserJet Pro M15a اچ پی برابر با 8000 برگ بوده ولی بهتر است جهت بالا بردن میزان عمر و کارکرد دستگاه پرینتر تعداد چاپ خود را بین 100 تا 1000 برگ برسانید. با این روش پرینتر قادر خواهد بود تا سالیان سال بدون کوچک ترین چالشی به کار خود ادامه دهد!

مشخصات پرینتر اچ پی LaserJet Pro M15a

ویژگی ها و مشخصات زیاد دیگری همچون فناوری Auto-On / Auto-Off نیز در ساخت این مدل پرینتر استفاده شده است. این فناوری به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی و بالا رفتن طول عمر دستگاه اضافه شده که وظیفه خاموش کردن پرینتر در هنگام بلا استفاده ماندن را بر عهده دارد. لازم به ذکر است که هنگام دریافت دستور چاپ نیز به صورت خودکار از حالت خاموشی خارج شده و به حالت آماده به کار در خواهد آمد. کاغذهای قابل استفاده در پرینتر لیزری LaserJet Pro M15a شامل Paper (laser, plain, photo, rough, vellum), envelopes, labels, cardstock, transparencies, postcards می شود. سایز کاغذ قابل استفاده نیز شامل (A4، A5، A6، B5، postcards، Envelopes(C5، Dl، B5 می شود. شرکت HP از کارتریج های HP48A و HP 44A در ساخت این مدل پرینتر استفاده کرده است. در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که سیستم عامل های قابل سازگار با پرینتر لیزری LaserJet Pro M15a نیز شامل Microsoft Windows Vista / XP, Microsoft Windows Server 2008 (32/64-bits), Microsoft Windows Server 2003 (32/64-bits), Microsoft Windows RT, Microsoft Windows Server 2012 (64-bit), Microsoft Windows Server 2012 R2 (64-bit), Microsoft Windows 7 / 8 / 8.1 / 10 (32/64 bits), Microsoft Windows Server 2016 (64-bit) شده و از زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی (اروپایی) پشتیبانی می کند.

منبع: clicandshop