شرکت HP نوت بوک جدید Dragonfly G4 را در کشورهای چین و هند، به عنوان دو تا از بزرگترین بازارهای جهان، رسماً برای فروش در دسترس قرار داده است. این لپ تاپ با بهره بردن از یک طراحی خلاقانه، به بدنه ای باریک مجهز شده است و وزن بسیار کمی دارد. بدنه این لپ تاپ از منیزیوم فوق العاده مستحکم ساخته شده و دوام بی نظیری دارد. داخل این بدنه نیز از پردازنده قدرتمند اینتل Core i7-1355U استفاده شده است. در ادامه می توانید با مشخصات لپ تاپ اچ پی Dragonfly G4 بیشتر آشنا شوید.

بررسی تخصصی لپ تاپ اچ پی Dragonfly G4

نوت بوک HP Dragonfly G4 تنها 1.2 کیلوگرم وزن و 16.9 میلی متر ضخامت دارد. نکته حیرت انگیز در مورد این لپ تاپ، موفقیت آن در دریافت 19 استاندارد ارتشی در زمینه مقاومت و استحکامِ ساختار بوده است! برخی از آزمایش های انجام شده بر روی این لپ تاپ در زمینه های سقوط از ارتفاع، شوک مکانیکی، ضربه، دمای بسیار پایین و دمای بسیار بالا بوده است. لپ تاپ اچ پی Dragonfly G4 از تمامی این آزمایش ها سربلند بیرون آمده و به همین دلیل با خیال راحت می توان آن را در هر شرایطی مورد استفاده قرار داد.

رنگ بندی لپ تاپ HP Dragonfly G4 شامل رنگ های مشکی و نقره ای می شود. این لپ تاپ به یک صفحه نمایش 13.5 اینچ OLED مجهز است که 100 درصد از محدوده رنگ غنی DCI-P3 را پوشش می دهد. سایر مشخصات صفحه نمایش این دستگاه شامل مواردی مانند روشنایی حداکثر 400 نیت و نسبت تصویر 3:2 می شود.

لپ تاپ HP Dragonfly G4 به پردازنده نسل 13 اینتل Core i7-1355U با حداکثر فرکانس 5.0 گیگاهرتز مجهز است. در کنار این پردازنده از 32 گیگابایت حافظه رم به همراه 2 ترابایت حافظه ذخیره سازی پرسرعت PCIe Gen4x4 SSD استفاده شده است. لپ تاپ جدید اچ پی برای ارائه خروجی تصویر و کارهای گرافیکی نیز به گرافیک تجمیع شده با پردازنده با باس رابط 128 بیت تکیه دارد.

بررسی تخصصی لپ تاپ اچ پی Dragonfly G4

مجهز بودن به یک دوربین 5 مگاپیکسل با قابلیت ردیابی هوشمند سوژه یکی دیگر از امکانات قابل توجه لپ تاپ HP Dragonfly G4 است. این دوربین از امکانات دیگری مانند سوئیچ اتوماتیک و تشخیص چهره نیز برخوردار است و به شما این امکان را می دهد تا در زمان برقراری تماس تصویری، پس زمینه تصویر خود را تغییر دهید.

لپ تاپ HP Dragonfly G4 به سیستم صوتی پیشرفتۀ ساخت بنگ اند اولافسن (Bang & Olufsen) مجهز است و از میکروفون رده بالا با قابلیت حذف نویز مبتنی بر هوش مصنوعی بهره می برد.

باتری به کار رفته در لپ تاپ HP Dragonfly G4 از ظرفیت 65 وات ساعت برخوردار است و از فست شارژ 65 وات (با کابل USB-C) پشتیبانی می کند. پورت های این لپ تاپ رده بالا نیز شامل HDMI 2.0b، تاندربولت 4، USB 3.2 Gen 1 و جک صدای 3.5 میلی متری می شود. یک اسلات برای قفل امنیتی نیز بر روی بدنه این لپ تاپ تعبیه شده است.

بررسی تخصصی لپ تاپ اچ پی Dragonfly G4

نسخه استاندارد لپ تاپ HP Dragonfly G4 با کانفیگ حافظه 32GB+1TB عرضه شده و در چین 1791 دلار قیمت دارد. نسخه دیگری از این لپ تاپ با همین کانفیگ حافظه نیز به بازار معرفی شده که دارای صفحه نمایش لمسی است. نسخه 32GB+2TB از این لپ تاپ نیز از صفحه نمایش لمسی بهره می برد. در مورد قیمت این نسخه ها اطلاعاتی انتشار نیافته است.

منبع: gizmochina