قابلیت آپدیت اتوماتیک بازی در PS5 می تواند مفید باشد، اما در بسیاری از موارد مشکلاتی را برای شما ایجاد می کند! چرا که دریافت آپدیت جدید باعث می شود تا بازی بسته شده و پیش روی های شما در بازی از بین برود! همچنین ممکن است که patch هایی که به دلیل بروز ارورهای ناخواسته بر روی بازی نصب کرده بودید، از دست بروند. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا بدون اطلاع و تأیید آنها بازی هایشان بر روی کنسول PS5 آپدیت نشود. خوشبختانه غیر فعال کردن قابلیت آپدیت اتوماتیک در این کنسول بسیار آسان است و شما می توانید هر چند بار و در هر زمانی که خواستید، این قابلیت را فعال و غیر فعال کنید.

برای غیر فعال کردن قابلیت آپدیت اتوماتیک بازی ها در PS5 مراحل زیر را طی کنید:

1- به بخش Settings بروید (آیکون شبیه به چرخ دنده که در قسمت بالای سمت راست صفحه قرار دارد).
2- گزینه Saved Data and Game/App Settings را انتخاب کنید.

چگونه قابلیت آپدیت اتوماتیک برای بازی های PS5 را غیر فعال کنیم؟

3- گزینه Automatic Updates را انتخاب کنید.
4- گزینه Auto-Download را غیر فعال کنید.

چگونه قابلیت آپدیت اتوماتیک برای بازی های PS5 را غیر فعال کنیم؟

5- همچنین گزینه Auto-Install in Rest Mode را نیز غیر فعال کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که غیر فعال کردن آپدیت فایل بر روی سیستم باعث متوقف شدن دانلودهای اتوماتیک بازی نمی شود. این دو موضوع تنظیمات متفاوتی دارند و از هم جدا هستند. غیر فعال کردن آپدیت فقط از آپدیت های مربوط به firmware تا زمانی که مجدداً آن را به صورت دستی فعال کنید، جلوگیری می کند.

چگونه قابلیت آپدیت اتوماتیک برای بازی های PS5 را غیر فعال کنیم؟

آپدیت اتوماتیک بازی اخیراً بیشترین مشکل را برای کاربران بازی Returnal ایجاد کرده است. با وجود اینکه این بازی ظرف مدت کوتاهی که از عرضه آن می گذرد به محبوبیت بسیاری دست پیدا کرده، اما یک ایراد بزرگ دارد! اینکه در وسط اجرا، امکان Save ندارد! حتی اگر دو یا سه ساعت از آغاز بازی گذشته باشد، این امکان برای شما وجود ندارد. تنها در حالتی که بازی در حال اجرا و باز است، باید به حالت rest mode بروید و از آنجا بازی را Save کنید. حال اگر در این شرایط بازی یک آپدیت جدید دریافت کند، بازی بسته شده و تمام آنچه انجام داده اید از دست می رود!

این اتفاق برای بازی های دیگر نیز ممکن است رخ دهد. به خصوص اگر بازی از قابلیت Auto-Save برخوردار نباشد. به همین دلیل بسیاری از گیمرها ترجیح می دهند تا قابلیت آپدیت اتوماتیک را غیر فعال کرده و فقط زمانی که خودشان تأیید کنند، آپدیت انجام شود. به این ترتیب از بسته شدن ناگهانی بازی در هنگام اجرا جلوگیری می شود و می توانید با خیال راحت به انجام بازی بپردازید. لازم به ذکر است که با طی کردن مراحل بالا، می توانید به سادگی قابلیت آپدیت اتوماتیک بازی را مجدداً به حالت فعال بازگردانید. تنها کافیست تا در مراحل 4 و 5، گزینه های Auto-Download و Auto-Install in Rest Mode را فعال نمایید.

منبع: androidcentral