تلگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در دنیا است و به خصوص در کشور ما با اقبال زیادی مواجه شده است! در وصف مزایا و امکانات تلگرام مقالات زیادی نوشته شده و همۀ ما کما بیش با آن آشنا هستیم. امنیت بالا، امکان ارسال فایل های سنگین، استیکرهای جذاب و گیم های متنوع فقط بخشی از امکانات این شبکه اجتماعی قدرتمند است. البته به نظر می رسد که تلگرام قصد دارد تا به حوزه های جدیدی مانند بازار رمز ارز نیز وارد شود و سرمایه گذاری کلانی روی آن انجام دهد! بازی هایی مانند همستر کامبت کاملاً مؤید حرف ما هستند!

به هر حال ممکن است بنا به هر دلیلی به دیلیت اکانت تلگرام نیاز پیدا کنید. در این مقاله سریع ترین روش حذف اکانت تلگرام را به صورت مرحله به مرحله و تصویری به شما آموزش داده ایم. با ما همراه باشید.

آموزش حذف اکانت تلگرام

آموزش حذف فوری اکانت تلگرام

پیش از اینکه جلوتر برویم باید به شما این هشدار را بدهیم که اگر اکانت تلگرام خود را حذف کنید، تمامی پیام ها، چت ها، کانال ها و هر چیزی که تلگرامتان دارید از بین می رود! پس اگر می خواهید برای ارسال درخواست دوستی همستر این کار را انجام دهید، هرگز به سراغ حذف اکانت تلگرام اصلی خودتان نروید! برای این کار بهتر است اکانت تلگرامی را که بر روی سیم کارت های دوم یا سوم شما ایجاد شده اند، حذف کنید.

خوب، برویم به سراغ آموزش مراحل حذف فوری اکانت تلگرام!

  • حذف اکانت تلگرام با مرورگر

برای اینکه حساب کاربری تلگرام در سریع ترین زمان ممکن و بدون معطلی دیلیت شود، باید از طریق تلگرام وب اقدام کنید. برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید:

1- مرورگر خود را بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ باز کنید (مثلاً گوگل کروم یا فایر فاکس یا هر مرورگر دیگری که بیشتر با آن کار می کنید).

2- به لینک مستقیم حذف اکانت تلگرام وارد شوید.

3- شماره موبایلی را که می خواهید اکانت تلگرام آن را حذف کنید وارد نمایید و بر روی دکمه Next کلیک کنید. توجه داشته باشید که باید شماره خود را به فرمت بین المللی وارد کنید؛ به این صورت: +989*******

حذف اکانت تلگرام با مرورگر

4- یک کد تأیید به اکانت تلگرام شما ارسال می شود. وارد اپلیکیشن تلگرام خود شوید، این کد را پیدا کنید و آن را در کادر مربوطه (با عنوان Confirmation code) وارد نمایید. توجه داشته باشید که این کد برایتان SMS نمی شود و به اکانت تلگرامتان ارسال می شود. پس از وارد کردن کد بر روی دکمه Sign in کلیک کنید.

حذف اکانت تلگرام با مرورگر

5- در این مرحله تلگرام یک سری توضیحات به شما ارائه می دهد که اگر حساب کاربریتان را پاک کنید پیام هایتان هم پاک می شود و... . در انتهای صفحه یک کادر با عنوان Why are you leaving? وجود دارد. اگر دوست داشتید دلیل خودتان برای حذف اکانت را در آن بنویسید. البته می توانید این کادر را خالی بگذارید!

6- بر روی دکمه Delete My Account کلیک کنید. یک پنجره به شما نمایش داده می شود تا تأییدیه نهایی را انجام دهید. بر روی دکمۀ قرمز (Yes, delete my account) کلیک کنید.

حذف اکانت تلگرام با مرورگر

تبریک! به همین سادگی موفق شدید تا حساب کاربری تلگرام خودتان را حذف کنید!

حذف اکانت تلگرام در آیفون

اگر از گوشی آیفون استفاده می کنید، برای حذف اکانت تلگرام در iOS مراحل زیر را انجام دهید:

1- اپلیکیشن تلگرام را باز کنید و به بخش Settings بروید.

2- بر روی Privacy and Security ضربه بزنید.

3- کمی به پایین اسکرول کنید و بر روی If Away For ضربه بزنید.

حذف اکانت تلگرام در آیفون

4- بر روی Delete Account Now ضربه بزنید.

5- تأیید کنید که می خواهید اکانت خود را حذف نمایید.

حذف اکانت تلگرام در آیفون

حذف اکانت تلگرام در اندروید

1- اپلیکیشن تلگرام را بر روی گوشی باز کنید.

2- به بخش Settings بروید.

3- بر روی Telegram FAQ ضربه بزنید.

4- به پایین اسکرول کنید و بخش Your account را پیدا کنید. در زیر این بخش بر روی Delete your Telegram account ضربه بزنید. با این کار وب سایت تلگرام برایتان باز می شود.

حذف اکانت تلگرام در اندروید

5- بر روی لینک غیر فعالسازی تلگرام (deactivation page) ضربه بزنید.

6- شماره موبایل خود را وارد کنید.

7- یک کد تأیید از طریق تلگرام (نه SMS!) برایتان ارسال می شود.

8- بر روی آیکون سه نقطه ضربه بزنید. این آیکون در گوشۀ سمت راست بالای صفحه قرار دارد.

حذف اکانت تلگرام در اندروید

9- گزینه Open in Chrome browser را انتخاب کنید.

10- کد تأیید را وارد کنید.

11- بر روی Delete My Account ضربه بزنید.

حذف اکانت تلگرام در اندروید

12- تأیید کنید که می خواهید اکانت تلگرام خود را حذف کنید.

با این روش ها به سادگی می توانید اکانت تلگرام خود را حذف کنید.

حذف اکانت تلگرام بعد از مدتی فعال نبودن

تلگرام برای حفظ حریم شخصی کاربران خود اهمیت زیادی قائل است و به شما اطمینان را می دهد که هیچ کس به جز شما به اطلاعاتتان دسترسی نخواهد داشت. به عنوان مثال ممکن است که بنا به هر دلیلی امکان دسترسی به اکانت خود را نداشته باشید و دوست نداشته باشید تا کسی عکس یا اطلاعات پروفایل شما را ببیند! در این حالت می توانید تلگرام خود را به گونه ای تنظیم کنید که اگر برای یک مدت مشخص (مثلاً سه یا شش ماه) به اکانت خود وارد نشدید، حساب کاربری تان به طور اتوماتیک حذف شود. برای انجام این تنظیمات مراحل زیر را طی کنید:

1- اپلیکیشن تلگرام را باز کنید.

2- به بخش Settings بروید.

3- بر روی Privacy and Security ضربه بزنید.

حذف اکانت تلگرام بعد از مدتی فعال نبودن

4- در بخش Delete my account بر روی If away for ضربه بزنید.

5- مدت زمانی را که می خواهید در صورت فعال نبودنتان حساب کاربری شما حذف شود، انتخاب کنید.

حذف اکانت تلگرام بعد از مدتی فعال نبودن

به این ترتیب اگر برای مدت زمانی که در مرحله آخر انتخاب کرده اید در تلگرام غیر فعال باشید، حساب کاربری تان به صورت اتوماتیک حذف می شود. مثلاً اگر مدت زمان «یک سال» یا 1 year را انتخاب کنید، اگر برای یک سال به تلگرام وارد نشوید حسابتان پاک خواهد شد!

سؤالات متداول حذف اکانت تلگرام

* چگونه اکانت تلگرام خود را دیلیت کنم؟ فقط کافی است تا به لینک مستقیم دیلیت اکانت تلگرام وارد شوید و شماره خود را وارد کنید.

* برای وارد شدن به لینک مستقیم دیلیت اکانت تلگرام باید چه کار کنم؟ آدرس زیر را در مرورگر کامپیوتر یا لپ تاپ خود وارد کنید:

https://my.telegram.org/auth?to=delete

* در هنگام حذف اکانت تلگرام کد تأیید برای من SMS می شود؟ خیر، این کد تأیید در قالب یک پیام به اپلیکیشن تلگرام شما ارسال می شود.

* با حذف کردن اکانت تلگرام پیام ها و کانال های من پاک می شود؟ بله، اگر اکانت تلگرام خود را دیلیت کنید تمامی پیام ها و کانال های شما از بین می رود.

* آیا می شود دو یا سه بار پشت سر هم یک اکانت تلگرام را دیلیت و مجدداً آن را ایجاد کرد؟ خیر، پس از یک بار حذف و ایجاد کردن مجدد یک اکانت تلگرام، باید مدتی منتظر بمانید تا بتوانید دوباره این کار را انجام دهید. این مدت می تواند بین 2 روز تا یک هفته باشد.

منبع: Android Police