شاید سرویس PlayStation Now به اندازه Xbox Game Pass محبوبیت نداشته باشد، اما این سرویس همچنان تعداد کاربران زیادی دارد. در این سرویس بیش از 800 بازیِ سازگار با کنسول های PS2، PS3 و PS4 وجود دارد و هر ماه بازی های جدیدی نیز به آن اضافه می شود. به هر حال اگر شما در PlayStation Now حساب کاربری دارید و بنا به هر دلیلی قصد کنسل کردن آن را دارید، کار بسیار آسانی برای این منظور پیش رو خواهید داشت!

چگونه حساب کاربری خود در سرویس PlayStation Now را کنسل کنیم؟

مراحل کنسل کردن حساب کاربری در PlayStation Now

خوشبختانه کنسل کردن حساب کاربری PlayStation Now کار ساده ای است و فرقی نمی کند که از چه نسل از کنسولی استفاده می کنید. کنسل کردن حساب کاربری در این سرویس به سادگی رفتن به بخش اطلاعات اکانت بر روی کنسول بازی یا سایت پلی استیشن است! از این بخش شما می توانید به سادگی قابلیت «تمدید خودکار» را غیر فعال کرده یا به طور کامل اکانت خود را ببندید. برای کنسل کردن اکانت سرویس PlayStation Now بر روی کنسول های PS4 یا PS5 مراحل زیر را طی کنید:

1- در dashboard کنسول پلی استیشن 4 یا 5 خود، اپلیکیشن Settings را اجرا کنید.

2- به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه Users and Accounts در پلی استیشن 5 و گزینه Account Management در پلی استیشن 4 برسید. بر روی این گزینه ها کلیک کنید.

3- به صفحه Subscription در منوی اطلاعات اکانت کنسول خود بروید و قابلیت تمدید خودکار را غیر فعال کنید. همچنین در این بخش می توانید حساب کاربری خود در سرویس PlayStation Now را به طور کامل کنسل کنید.

مراحل کنسل کردن حساب کاربری در PlayStation Now

راه دیگر برای کنسل کردن اکانت سرویس PlayStation Now

1- در اکانت خود در وب سایت سونی Sign in کنید.

2- از منوی موجود در قسمت سمت چپ تصویر بر روی Subscription کلیک کنید.

3- آن اکانتی را که قصد بستن آن را دارید انتخاب کرده و بر روی Turn Off Auto-Renew کلیک کنید.

آیا پس از کنسل کردن اکانت PlayStation Now می توانید بازی های آن را انجام دهید؟

پاسخ این سؤال به این موضوع بستگی دارد که چه زمانی اقدام به کنسل کردن حساب کاربری خود کرده اید. حساب کاربری شما در PlayStation Now زمانی به طور کامل بسته می شود که یک فرآیند پرداخت در آن فعال شود و شما آن را تکمیل نکنید. در واقع تا تاریخی که هزینه اشتراک خود را پرداخت کرده اید، می توانید بازی های این سرویس را انجام دهید. پس بهتر است تا اگر قصد کنسل کردن اکانت خود را دارید، این کار را قبل از ماه آخر اشتراکتان انجام دهید. به این ترتیب تا پایان اشتراکتان، برای انجام بازی در سرویس PlayStation Now زمان خواهید داشت. پس از تمام شدن اشتراک و عدم پرداخت هزینه آن، به هیچ عنوان به بازی های این سرویس دسترسی نخواهید داشت. مگر اینکه حساب کاربری خود را مجدداً فعال کنید یا این بازی ها را به صورت جداگانه خریداری نمایید. پس در هنگام تصمیم به کنسل کردن اکانت خود حتماً به این موضوع توجه داشته باشید.

منبع: androidcentral