آنر پس از جدایی از هواوی، چند سالی است که به عنوان یک برند مستقل فعالیت می کند و تحریم های سختگیرانه آمریکا شامل آن نمی شود. این شرکت اکنون بر احیای جایگاه قبلی خود در بازار گوشی های هوشمند و گسترش دامنه محصولات خود متمرکز شده و در این زمینه تلاش های زیادی کرده است.

در همین راستا شرکت Honor چندی پیش طی برگزاری یک نمایشگاه در چین، از لپ تاپ های سری MagicBook 14 رونمایی کرد. این اقدام آنر، کارشناسان را متقاعد کرده است که تمرکز فعلی این برند چینی بر روی بازار کامپیوتر است و این شرکت قصد دارد تا تنوع محصولات خود در این بازار را بالاتر ببرد. بر اساس این استراتژی، آنر به تازگی یک لپ تاپ جدید را با نام MagicBook Z3 14 برای کاربران حرفه ای معرفی کرده است. در ادامه با مشخصات لپ تاپ آنر مجیک بوک Z3 14 بیشتر آشنا خواهید شد.

مشخصات فنی، طراحی و قیمت لپ تاپ آنر MagicBook Z3 14

مشخصات فنی، طراحی و قیمت لپ تاپ آنر MagicBook Z3 14

لپ تاپ MagicBook Z3 14 اولین مدل بیزینس برند آنر است و از مشخصات فنی قابل توجهی بهره می برد. این لپ تاپ به پردازنده نسل 12 اینتل Core i5-12450H مجهز شده که از توان عملکرد 40 وات برخوردار است. همچنین در مجیک بوک Z3 14 از 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR4x با فرکانس 4266 مگاهرتز (به صورت دو کاناله) استفاده شده است. حافظه ذخیره سازی لپ تاپ جدید آنر نز از نوع PCIe NVMe SSD است و 512 گیگابایت ظرفیت دارد. کاربران می توانند در صورت تمایل، ظرفیت حافظه ذخیره سازی این دستگاه را تا 1 ترابایت ارتقا دهند.

صفحه نمایش لپ تاپ آنر MagicBook Z3 14 به پنل IPS با روکش مات مجهز شده است و 14 اینچ سایز دارد. مشخصات این صفحه نمایش شامل رزولوشن 2240x1400 پیکسل، نسبت تصویر 16:10، روشنایی 300 نیتس و پوشش دهی محدوده رنگ 100% sRGB می شود.
بدنه لپ تاپ Honor MagicBook Z3 14 از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است و در حدود 1.34 کیلوگرم وزن و 15.9 میلی متر ضخامت دارد. صفحه نمایش این لپ تاپ حدود 88 درصد از سطح پنل داخلی آن را پوشانده است و باعث شده تا طراحی ظاهری این دستگاه به مدل های نسبتاً رده بالا شباهت داشته باشد.

مشخصات فنی، طراحی و قیمت لپ تاپ آنر MagicBook Z3 14

باتری به کار رفته در لپ تاپ جدید آنر از ظرفیت 60 وات ساعت برخوردار است و از فست شارژِ 65 وات پشتیبانی می کند. مطابق با اعلام آنر، در صورت استفاده از این لپتاپ برای انجام کارهای روزمره اداری، شارژدهی باتری آن در حدود 9 ساعت خواهد بود. از دیگر ویژگی های این مدل می توان به ادغام دکمه پاور با سنسور اثر انگشت و سازگاری با فناوری Multi-Screen آنر اشاره کرد.

لپ تاپ آنر مجیک بوک Z3 14 به مجموعه ای از پورت های کاربردی مجهز است. این پورت ها شامل موارد زیر می شوند:

•    یک پورت چند منظوره USB-C
•    دو پورت USB-A 3.2 نسل 1
•    یک مینی پورت اترنت RJ45
•    یک پورت HDMI
•    جک 3.5 میلی متری صدا برای اتصال به هدفون و میکروفون

مشخصات فنی، طراحی و قیمت لپ تاپ آنر MagicBook Z3 14

آنر هنوز به صورت رسمی قیمت لپ تاپ مجیک بوک Z3 14 را اعلام نکرده است. با این حال در منابع غیر رسمی، قیمت این دستگاه برای عرضه در فروشگاه های عمومی در حدود 750 دلار ذکر شده است. برای اطمینان از قیمت دقیق این دستگاه باید تا اعلام رسمی آن توسط آنر منتظر بمانیم.

در جدول زیر می توانید مشخصات کامل لپ تاپ آنر MagicBook Z3 14 را مشاهده نمایید:

مشخصات فنی، طراحی و قیمت لپ تاپ آنر MagicBook Z3 14

منبع: gizmochina