شرکت Honor به تازگی سه لپ تاپ جدید با نام های MagicBook V 14، MagicBook 16 و MagicBook 16 Pro معرفی کرده است. این لپ تاپ های مدل جدید در حال حاضر فقط در کشور چین برای پیش فروش قرار گرفته اند؛ اما پیش بینی می شود تا ظرف چند هفته آینده در بازارهای جهانی نیز عرضه شوند. لپ تاپ مدل مجیک بوک 14 با قیمت ابتدایی 960 دلار و مدل میجک بوک 16 با قیمت حدود 1006 دلار برای پیش فروش عرضه شده اند.

برند آنر لپ تاپ MagicBook V 14، یکی از اولین لپ تاپ های مجهز به ویندوز 11 را معرفی کرد

اما لپ تاپ آنر MagicBook V 14 از چند جهت حائز اهمیت است. اول اینکه این مدل، اولین لپ تاپ برند Honor است که بر اساس پلتفرم Intel Evo ساخته شده است. به این ترتیب طول عمر باتری آن نسبت به نسل های قبلی بالاتر است و در آن از پردازنده های جدید نسل 11 اینتل استفاده شده است. مورد دیگر که اهمیت بیشتری دارد، این است که این لپ تاپ جزء اولین مدل هایی در دنیا است که ویندوز 11 به صورت پیش فرض بر روی آن نصب است. به این ترتیب کاربران لپ تاپ MagicBook V 14 نیازی به آپگرید سیستم عامل نخواهند داشت و می توانند به سادگی از جدیدترین نسخه سیستم عامل ویندوز بهره مند شوند.

در رابطه با مشخصات فنی لپ تاپ آنر MagicBook V 14 باید به این نکات اشاره کنیم که در آن از پردازنده نسل 11 اینتل Core i7-11390H و کارت گرافیک NVIDIA MX450 استفاده شده است. همچنین این لپ تاپ به 16 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4x و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی از نوع SSD مجهز است.

صفحه نمایش لپ تاپ آنر MagicBook V 14 از نوع لمسی است و از سایز 14.2 اینچ بهره می برد. این صفحه نمایش با رزولوشن 2520 x 1680 پیکسل طراحی شده و قادر است تا 1.07 بیلیون رنگ را نمایش دهد. همچنین صفحه نمایش این لپ تاپ دارای سه گواهینامه در زمینه محافظت از چشم کاربر (شامل گواهینامه TÜV Rheinland) است و با کاهش اشعه های مضر برای چشم انسان، از بروز احساس ناراحتی و درد چشم ها در اثر نگاه کردن طولانی به صفحه نمایش جلوگیری می کند. لازم به ذکر است که این لپ تاپ در رنگ های آبی، خاکستری و نقره ای عرضه شده است.

در اوایل ماه سپتامبر 2021 (شهریور 1400) بود که شرکت های مایکروسافت و Honor همکاری های جدید و تازه ای را با یکدیگر آغاز کردند. در آن زمان مایکروسافت اعلام کرد که «لپ تاپ HONOR MagicBook V 14 اولین لپ تاپی در دنیا خواهد بود که ویندوز 11 به صورت پیش فرض بر روی آن نصب شده است». اما به نظر می رسد که به سبب تأخیر شرکت آنر، امروز این لپ تاپ «یکی از اولین لپ تاپ های مجهز به ویندوز 11» است و شرکت هایی مانند Razer در این زمینه سریع تر عمل کرده اند!

برند آنر لپ تاپ MagicBook V 14، یکی از اولین لپ تاپ های مجهز به ویندوز 11 را معرفی کرد

باید به این نکته هم اشاره کنیم که لپ تاپ های MagicBook 16 و 16 Pro به پردازنده های سری 5000 رایزن AMD و کارت گرافیک های NVIDIA GeForce RTX 3050 مجهز هستند. ضمن اینکه در این لپ تاپ ها از 16 گیگابایت حافظه رم دو کاناله از نوع DDR4 و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD استفاده شده است.

باید منتظر ماند و دید که آیا از لپ تاپ های جدید برند آنر استقبال می شود و این لپ تاپ ها کارایی لازم برای اجرای ویندوز 11 را دارند یا سایر شرکت ها در این زمینه از آنر پیشی خواهند گرفت!

منبع: windowscentral


ممکن است اطلاعات ذکر شده در این بخش با اطلاعات اصلی کالا در زمان عرضه متفاوت باشد. در صورت مشاهده مغایرت، این موضوع را به ما اطلاع دهید.